Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til å sette pris på salg av bil?

Startet av HelectriC, onsdag 18. februar 2015, klokken 18:49

« forrige - neste »

HelectriC

Hentet bilen min igår og la med en gang in planlagte avgangstider. I morges kom jeg ut til bilen og den var kald:-( men jeg tror det har med den ekstra knappen ved "tanklokket" å gjøre. Jeg har forstått at du enten kan lade direkte eller at bilen følger det du stilt in i bilen. Jeg har prøvd å trykke på den nedre knappen (som skal symbolisere planlagt lading), men kan ikke se at noe lys eller annet bekrefter at den faktisk er i planmodus. Hvordan gjøres dette?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Golfen

Nå har jeg nøyaktig like lang (kort)e-golf erfaring som deg, men min ser ut til å ha ladet. Jeg har på menyen i bilen justert opp minimum på batteriet til å være 80%. Det kan se ut til at bilen ladet opp dit straks den ble tilkoblet strøm. Så har jeg satt avgangstid kl. 09.00 og 100% med 23 grader i kupe. Nå lader bilen videre mot 100%, og jeg regner med kupe blir varmet, for den er ferdig med ladingen i god tid før 09.00. Planen min er å ha 70% på minimum batterikapasitet, slik at bilen i løpet av dagen når den står tilkoblet lader opp mot/til 70%. I tillegg har jeg lagt inn faste avgangstider med høyere ladestatus når jeg vet jeg skal kjøre, slik som i dag. Da har jeg lagt inn 100% og forvarming fordi jeg skal kjøre 4 mil kl 09.00. Bruker car net til å styre avgangstidene og forvarming, og bilens skjerm til minimum batteristatus (mulig det ble kalt noe annet, men det var i %)

Golfen

Jeg har ikke trykket på noen knapp ved tanklokket, kun låst bilen etter å ha plugget den, så starter ladingen. Har strømmåler som blinker like over ladeboksen, så jeg ser om den tar lading på den. Mulig selger snakket om at den nederste knappen var en knapp for å timer styre ladingen til natt, når strømmen i europa er rimeligere. Hvis timer da ikke er justert, kan kanskje det være årsaken. Det er noe man ikke trenger i norge med mindre du har svakt nett i huset, og må lade kun på natt.

HelectriC

Sitat fra: Golfen på torsdag 29. januar 2015, klokken 08:01
Jeg har ikke trykket på noen knapp ved tanklokket, kun låst bilen etter å ha plugget den, så starter ladingen. Har strømmåler som blinker like over ladeboksen, så jeg ser om den tar lading på den. Mulig selger snakket om at den nederste knappen var en knapp for å timer styre ladingen til natt, når strømmen i europa er rimeligere. Hvis timer da ikke er justert, kan kanskje det være årsaken. Det er noe man ikke trenger i norge med mindre du har svakt nett i huset, og må lade kun på natt.

problemet(?) er at jeg ikke vil den skal starte ladingen med en gang. Jeg vil den skal tilpasse dette slik at den er fulladet når jeg skal kjøre neste morgen. Ladingen starter fint den når jeg kobler in kabeln.


Sitat fra: Golfen på torsdag 29. januar 2015, klokken 07:57
Nå har jeg nøyaktig like lang (kort)e-golf erfaring som deg, men min ser ut til å ha ladet. Jeg har på menyen i bilen justert opp minimum på batteriet til å være 80%. Det kan se ut til at bilen ladet opp dit straks den ble tilkoblet strøm. Så har jeg satt avgangstid kl. 09.00 og 100% med 23 grader i kupe. Nå lader bilen videre mot 100%, og jeg regner med kupe blir varmet, for den er ferdig med ladingen i god tid før 09.00. Planen min er å ha 70% på minimum batterikapasitet, slik at bilen i løpet av dagen når den står tilkoblet lader opp mot/til 70%. I tillegg har jeg lagt inn faste avgangstider med høyere ladestatus når jeg vet jeg skal kjøre, slik som i dag. Da har jeg lagt inn 100% og forvarming fordi jeg skal kjøre 4 mil kl 09.00. Bruker car net til å styre avgangstidene og forvarming, og bilens skjerm til minimum batteristatus (mulig det ble kalt noe annet, men det var i %)

I menyen har jeg stilt in alt riktig (tror jeg), men den starter likevel lading med en gang og oppvarming startet ikke i det hele tatt i henhold til tiden jeg stillt in. Car net kan jeg ikke bruke til å stille in avgangstidene, kan kun starte direkteoppvarming. Dette er tydligvis noe dumt med biler som er produsert før uke 51 eller noe slikt har jeg forstått fra en annen tråd her på forumet. Interessant å høre om noen som har samme problem med car net og ikke timermulighet også har problem med timer i menyen i bilen å virke?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

oaarum

Har bil produsert før uke 51 med VP. la inn avgangstid. Først begynte den ikke å lade med en gang, noe jeg vil at den skal. Endret nedre ladegrense til 100%, nå lader den med en gang. Men har ikke merket noe til forvarmingen noen gang. Bare hvis jeg direktestarter fra app. Kupe temp står nå på 24 grader.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

ketil

Er det noen som vet hvordan man stiller inn maks lading på batteriet uten at man stiller avreisetidspunkt og ladested? Dvs jeg ønsker at bilen skal lades til 80% og ønsker ikke å definere avgangstid eller ladested.

siforko

Sitat fra: ketil på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:36
Er det noen som vet hvordan man stiller inn maks lading på batteriet uten at man stiller avreisetidspunkt og ladested? Dvs jeg ønsker at bilen skal lades til 80% og ønsker ikke å definere avgangstid eller ladested.

Jeg fikset det ved å logge meg på bilen via pc. Samme pålogging der hvor du registrerte bilen første
gangen. Når du er logget på går du inn på avgangstider, midt på siden til høyre.
Nede i vinduer står det "administrere tidsbrytere" Trykk på den.
Nederst på den nye siden kan du sette % på ønsket lading.
Kjører E-Golf FL300

Bawler

Sitat fra: siforko på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:01
Sitat fra: ketil på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:36
Er det noen som vet hvordan man stiller inn maks lading på batteriet uten at man stiller avreisetidspunkt og ladested? Dvs jeg ønsker at bilen skal lades til 80% og ønsker ikke å definere avgangstid eller ladested.

Jeg fikset det ved å logge meg på bilen via pc. Samme pålogging der hvor du registrerte bilen første
gangen. Når du er logget på går du inn på avgangstider, midt på siden til høyre.
Nede i vinduer står det "administrere tidsbrytere" Trykk på den.
Nederst på den nye siden kan du sette % på ønsket lading.

Når ble bilen din produsert?
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

siforko

Fikk den levert 19 desember, uten varmepumpe.
Kjører E-Golf FL300

ketil

Bawler: Gjorde som du sa og logget inn på pc. Der fant jeg aldri en generell funksjonsknapp for å sette % vis lading uten å gå via ladested og avgangstid. Mulig det er noe jeg ikke catcher her.....

siforko

Kjører E-Golf FL300

ketil

Jeg har tre definerte ladesteder og det skjermbildet viser er et definert ladested som man må angi sammen med et gitt tidspunkt for avreise. Jeg ønsker at når jeg stikker ladekabelen inn i bilen så lader man opp til 80 % uten å gå via app eller programmer i bilen.

Golfen

På min bil som er en uke 51 uten VP går jeg inn i "CAR"  menyen på selve bilen. Under "Grunninnstillinger" en plass inni menyen velges "nedre ladegrense"eller noe i den duren. Det er slik jeg mener å ha oppfattet det den ladeverdien bilen automatisk går til når den får tilgang til strøm, uavhengig av avgangstider etc. Står denne på 70% som i mitt tilfelle har jeg en bil som uten avgangstid lades til 70%. Når bilen skal på tur lades og varmes den etter behov, feks. har jeg 80% og 25 grader i bilen på morgenen når den skal kjøres 9km til jobb. Litt merkelig at biler er forskjellige avhengig av produksjonsuke. Jeg kan også slå av og på varmerutene fra car net, det kan visst ikke de med noen uker eldre e-golf. (før uke 46?)

mihkku

Det stemmer. Dersom min bil ikke leveres med muligheten for å varme rute via app så protesterer jeg. Min bil ble produsert i uke 44, men har til nå ventet på deler og har vært inne på fabrikken i over 2 uker nå.

HelectriC



jeg har kun 3 faner, ikke den med avreise:-(
dette synes jeg er veldig merkelig, kan ikke være annet enn software. Nå blir det en ny runde med Møller. Men, jeg får ikke forvarming å fungere med instilling inne i bilen heller, så hadde nok måtte ta runden til Møller likevel.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA