Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til å sette pris på salg av bil?

Startet av HelectriC, onsdag 18. februar 2015, klokken 18:49

« forrige - neste »

vbl

I følge selgeren jeg kjøpte min bil av så hadde knappen under ladelokket noe med styring for lading når det var billigst og dermed ikke aktuelt i Norge siden vi har tilnærmet lik pris hele døgnet i motsetning til lengre sør i Europa.

Under e-styring og tidspunkt for lading så finner du grunninnstilling for ladested (standard, hvis du ikke har endret noe). Her må du hake av for bruk av klimaanlegg, dette er ikke haket av i fabrikkinnstillngen. Var hvertfall slik på bilen min, for den ble heller ikke varm første gangen jeg brukte tidsstyring. Dette fant jeg ut da jeg satt å pillet i menyene på bilen jeg prøvekjørte før jeg kjøpte min, her var det heller ikke haket av.
Jeg ble fortalt å stille inn avgang en halvtime før reell avreise og på låne bilen ble kupeen skikkelig varm mens på min bil så er den i beste fall lunken selv om klimatemp er stilt inn på 24 grader på forvarmingen.

Eneste jeg kan styre på Car-net er starte/stoppe lading og/eller klimaanlegg.

nilskt

Sitat fra: vbl på fredag 30. januar 2015, klokken 23:58

Jeg ble fortalt å stille inn avgang en halvtime før reell avreise og på låne bilen ble kupeen skikkelig varm mens på min bil så er den i beste fall lunken selv om klimatemp er stilt inn på 24 grader på forvarmingen.

Går varmeapparatet når du kommer ut til bilen en halv time etter innstilt avreise? I følge manualen stopper varmeanlegget ved angitt tid. Har ikke forsøkt å komme etter tida selv, men bilen min er varm og god når jeg kommer ut til innstilt avgangstid.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

HelectriC

Da har jeg fått forvarmingfunksjonen å fungere, men lurer på en ting; de to knappene ved tanklokket styrer tydeligvis om du skal lade direkte eller vente på innstilt lading/varming. Det virker ikke å kun være for land der strøm er billigere på natten. Om jeg trykker på nedre knapp når jeg forlater bilen så begynner den ikke å lade med en gang. OK, det er greit, tenker jeg. Da får bilen ta avgjørelsen når den vil lade, bare batteriet er fullt den tidspunkt jeg har angitt i menyen. MEN, hva om jeg vil at den skal lade med en gang OG i tillegg starte planlagt avgang den tid som er lagt in? Eksempel kommer hjem på fredag kveld og har ikke noen fler planlagte varming/lading før mandag morgen, men vil selvfølgelig ha batteriet ladet for å kunne kjøre under helgen. Betyr det da at jeg må vite når siste turen før mandag morgen vil bli og etter denne da trykke på nedre knapp? Ikke sikkert jeg vet om det vil bli noen kjøring på søndag i det hele tatt.
Kanskje dårlig beskrevet?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Råde

Prøv å sette minimum batterinivå til 100%. Da mener jeg den vil lade til 100% med det samme. Har du den på 30%, skal den i prinsippet lade til 30% med en gang og deretter videre til det du har satt den til, til programmerte avgangstid. Dette har imidlertid vært litt problemer med, men det kan jo hende det er løst.
e-Golf | X75D

vbl

Har jeg egentlig ikke lagt merke til da jeg er 100 % zombie på morgenen hvertfall.
Kan det ha noe med Amperestyrken? Den står på 16A på bilen under innstillinger men det er bare 10A-kladden som fulgte med bilen som brukes.

Fant ut at den ene knappen er for lading med en gang (den øverste?). Dette er vel for hvis man har satt på avgangstid men ønsker at bilen skal lade med en gang?

4Matic Fanatic

Jeg vil også ha bilen toppladet til enhver tid - vet ikke når man får behov for kilometrene  :-)
Du justerer dette på ladested-innstillingene.

Fjern lading, tick oppvarming.

Da er det bare å plugge i kontakten og bilen lader tvert, alltid.

Regner med forslaget over her gjør samme - sett Minimum batteri til 100% og den starter lading tvert?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Bawler

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 01. februar 2015, klokken 11:46
Jeg vil også ha bilen toppladet til enhver tid - vet ikke når man får behov for kilometrene  :-)
Du justerer dette på ladested-innstillingene.

Fjern lading, tick oppvarming.

Da er det bare å plugge i kontakten og bilen lader tvert, alltid.

Regner med forslaget over her gjør samme - sett Minimum batteri til 100% og den starter lading tvert?

Andre dagen på rad den ikke har forvarmet etter jeg tok av lading her. Skjønner ingenting
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

HelectriC

her funker ikke forvarming heller :( har prøvd både med og uten ladekabelen innkoblet. Får håpe nye oppdateringen fikser problemet.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Nuvolari

Forvarmingen fungerer her men bilen ladet i dag opp til 100% på tross av at jeg har stilt den inn til å stoppe på 90%.

En hypotese jeg skal teste i kveld er å deaktivere innstillingene og deretter aktivere de igjen. Kan virke som bilen ikke alltid får med seg at nye innstillinger er aktivert.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Salomonsen

Sitat fra: siforko på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:11
Se nederst på vedlagt bilde

Trykk på rediger nere til høgre og endre standard profil. Velg klimaanlegg på.

Bawler

Sitat fra: Salomonsen på onsdag 04. februar 2015, klokken 15:49
Sitat fra: siforko på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:11
Se nederst på vedlagt bilde

Trykk på rediger nere til høgre og endre standard profil. Velg klimaanlegg på.

Kun for biler produsert etter uke 45 som har dette i følge møller. Jeg har ikke det valget... (/&(/&(/¤#
Haugesund

lightningii

EV - Driver

Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Bawler

Haugesund

4Matic Fanatic

Hva er det dere ikke får fram, Departure times?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA