Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av lifern, onsdag 18. februar 2015, klokken 18:31

« forrige - neste »

lifern

Hei.
Sikkert vært diskutert før, men jeg fant det ikke.

Er det noen plass man kan se om det er varmepumpe eller ikke i Leaf?
Noen som faktisk vet det?
SVART EUROLEAF 2013

emil

Alle Acenta og Tekna har varmepumpe. Har ikke sett så nøye på Visia, så det kan være at den har klimakontroller lignende 1.gen Leaf og det er forskjeller der.

Uansett, selve varmepumpen vet jeg ikke om du enkelt kan identifisiere, men B-modus på girvelger finnes kun på Acenta og Tekna for enkel identifisering av disse to modellene og ikke feilmerkede 1.gen biler.

lifern

B modus har vel ingenting med varmepumpe å gjøre?
Er det en knapp eller noe som indikerer det?
Har hørt at har du knappen "HEAT" så er det varmepumpe.
Er det riktig?
SVART EUROLEAF 2013

emil

B-modus har ingenting med varmepumpen å gjøre, men alle Leaf med B-modus har også varmepumpe og alle Leaf med varmepumpe har også B-modus. Så enkelt er det.

lifern

Ser at på eldre modeller at der er ikke "HEAT" knappen, mens på nyere er den.
Har det noe å si om varmepumpe eller ikke?
SVART EUROLEAF 2013

emil

Har sett bilder av det som skal være Visia modeller til salgs med "HEAT" knapp. Men det kan være bruk av feil bilder eller feilmerking av annonse.

Visia-modellene har i utgangspunktet en helt annen radio-enhet og klimakontroller.

lifern

Jeg har Visia med Heat knappen.
Og navi+ kamera.
SVART EUROLEAF 2013

emil

Nissans nettsider sier jo ikke varmepumpe på Visia-modellene...

lifern

Jeg hører alle sier det.
Spørsmålet mitt var egentlig om det var mulig å se det,bortsett fra B modus.
SVART EUROLEAF 2013

emil

Da får du ta en grundig inspeksjonsrunde under panseret og se hva du finner/ikke finner. Eller få det bekreftet fra forhandler.

lifern

Så det er mulig å se det der.
Det var det jeg lurte på i første spm.
SVART EUROLEAF 2013

lifern

SVART EUROLEAF 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA