Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: NiMH

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 18. april 2007, klokken 11:39

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

I fjor skrev vi på det daværende forumet at man med elbil burde kunne sette bilens verdi mye lavere enn for en personbil av tilsvarende alder, fordi batteriene utgjør elbilens verdi, og denne har en helt annen utvikling enn bilens. En elbil uten batterier er lite verd.

Er det noen som gjorde dette, og har fått problemer/spørsmål rundt dette i ettertid, eller er dette noe vi også i år kan hevde i selvangivelsen?

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

pappaen til El-Bjørg

Jeg fulgte dette rådet i fjor og fikk ingen problemer med skatteoppgjøret.
Har selfølgelig ikke hukomelse til å erindre hvilken verdi jeg anga
(må evnt. lete i fjorårets papirer), men uansett bør jo verdien settes lavere
når bilen har blitt eldre?
Hva bør man sette på en '99 model Berlingo?
(kostet 139.000 for snart 2 år siden)
Jeg har for tiden en c zero, men selger og kjøper ny om kort tid...

elektrolux

#2
2001 Mopedbilen min har blitt verdisatt til 32100, og det var en bil klar for huggeren. De som følger med, har fått med seg at ramma måtte sveises, og stort sett hele hjulopphenget fornyes. Bilen skal bygges opp som Elbil. Her skal jeg selvfølgelig klage, og kreve tilnærmet 0 verdi.

På P106'en regnet jeg tidlig ut nypris på 260 000 NOK med batterier - 160000 NOK i batterier og førte derfor opp nypris i 1998 til 100000 NOK. Den verdsettes i år til 16500.-, noe som egentlig stemmer bra dersom en ikke tar med verdien av batteriet.

Det rare er at Lancia Delta Integralen som har en reell verdi på over 250000 neste år verdsettes til 1000 kr i 15 år for så å sprette opp i reell salgsverdi igjen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Buddyabassadøren i Bergen - Elvis

Hei! Jeg skrev 104 000 for min 2006 Buddy. Det er prisen uten batterier. Det burde kanskje vært med et verdifall også tilsvarende motorsykkel? Jeg håper noen setter seg inn i dette og poster. Lette forgjeves blant biler med B eller D som drivstoff. Var ingen E der gitt.
Buddy-eier siden 2006. Blå Buddy City Jet -46 000 km. Rød Buddy Premium fra juli 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA