Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av muggost, onsdag 18. februar 2015, klokken 12:09

« forrige - neste »

muggost

Jeg er i ferd med å kjøpe meg veggmontert ladestasjon til garasjen (til min Nissan Leaf). Noen ganger gir den strøm, andre ganger ikke... Leverandøren er veldig serviceinnstillt men mener at det sannsynligvis er noe galt med min bil. Derfor hadde det vært nyttig å se om ladestasjonen avbryter lading på andre biler også. Hvis noen her har mulighet til å hjelpe meg litt med dette, så send meg en PM.

Takk :-)

hottentott33

Sitat fra: muggost på onsdag 28. januar 2015, klokken 18:59
Jeg er i ferd med å kjøpe meg veggmontert ladestasjon til garasjen (til min Nissan Leaf). Noen ganger gir den strøm, andre ganger ikke... Leverandøren er veldig serviceinnstillt men mener at det sannsynligvis er noe galt med min bil. Derfor hadde det vært nyttig å se om ladestasjonen avbryter lading på andre biler også. Hvis noen her har mulighet til å hjelpe meg litt med dette, så send meg en PM.

Takk :-)

Leaf og e-Golf har vel ikke like plugger, e-Golf har type 2 mens Leaf har type 1 (?). Så det er nok større sannsynlighet å finne rett person på Leaf-forumet  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

muggost

Ja det vet jeg, men jeg har jo skaffet ladestasjon med type 2 sokkel :)

Dvs at vedkommende må ha med en type2-type2 kabel. Jeg har ikke store forhåpninger om å få hjelp med dette, men hvis ikke dette er rette stedet å henvende seg, så vet ikke jeg :)


Råde

Det er kanskje ikke så mange med i3 i Vestfold... BMW gidder jo ikke selge biler der. Men hvis det er så har de også type 2.
e-Golf | X75D

muggost

Takk for tipset. Jeg har allerede lagt inn tilsvarende melding på en del andre bilmerker...

Råde

Sitat fra: muggost på onsdag 28. januar 2015, klokken 21:31
Ja det vet jeg, men jeg har jo skaffet ladestasjon med type 2 sokkel :)
Aha! Så skjønte jeg...
Alle med eGolf har type2-type2 kabel. Du mener altså komme til deg og prøve ladestasjonen din?
e-Golf | X75D

muggost

Korrekt :)

Virker det ok får du gratis strøm - virker det ikke... vel... da virker det ikke... da kan du få en kopp kaffe i stedet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA