Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering av ladeplasser

Startet av johncl, tirsdag 17. februar 2015, klokken 22:15

« forrige - neste »

johncl

Hei, da jeg skulle skifte dekk på Leaf'en min i det vinteren kom så oppdaget jeg til min forbauselse at det ikke var noe jekk med bilen? Den skulle i henhold til tegningen ligge under dekselet til venstre i bagasjerommet.

Er den optional? Eller har SandeAuto glemt å legge den tilbake etter å ha tatt den ut?
Perlehvit Leaf 2014

emil

Ingen jekk er standarden i dag.

Ikke noe reservehjul = normalt sett ikke behov for jekk i bilen.

Sjoppa selv en elektrisk saksejekk som Jernia hadde på tilbud før sommeren i fjor og den gjør nytten.

Electrix

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Lorang71

Jeg fikk med jekk nå i desember, men jeg bestilte med vinterhjul. Det var hos Brennes Auto.

johncl

Huffda, beklager, jeg burde søkt på forumet først ser jeg. :)

Dette var smålig av Nissan - selv om jekken er billig burde jeg da i det minste bli advart av Sande Auto i Drotningsvik om at det ikke fulgte med jekk. Selv har jeg alltid skiftet sommer/vinter hjul selv så dette kom virkelig som en overraskelse. Ikke desto mindre overrasket ble jeg at nøkkelen til å skru av boltene ikke passet på boltene jeg fikk med vinterdekkene. Etter så mange år så trodde jeg virkelig bil-bransjen hadde blitt enig om så fundamentale ting.

En del kommenterer dårlige jekker som følger med. Vel, den jeg fikk med gamle BMW'en min funket ypperlig i de 12 årene jeg hadde den bilen. Var ikke store saken men gjorde susen.
Perlehvit Leaf 2014

Thomas Parsli

Jeg har en billig garasjejekk (400-500,-) og et like billig hjulkryss (~100,-) -kunne ikke tenke meg å bruke utstyret som ligger i bilen. Det er som regel laget for å bytte dekk ved en punktering -og selv da er det lite egnet for oppgaven.

Men de kunne godt informert om dette, så man slapp overraskelsen...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA