Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Dennis, mandag 16. februar 2015, klokken 20:34

« forrige - neste »

snurrehue

Jeg klikket meg denne morgenen inn på en Finn-annonse for en S85D som ble lagt ut i går kveld/natt. Av en eller annen grunn klikket jeg ved en feiltagelse på refresh-knappen, og fikk da opp melding på Finn om "Annonsen er avvist". Det var jo mildt sagt litt overraskende, så da var det bare en ting å gjøre: gjøre et nytt søk på Model S for å se om det lå ute noen Model S med Dual drive. Og der er det faktisk ingen! Dvs, det er en som nevner en D, men han maskerer sin annonse som salg av sin nåværende bakhjulsdrevne Model S.

Er det Tesla som klager til Finn for å stoppe annonsene for bilene som ennå ikke er levert? Det er jo selvsagt leit for Tesla som taper salg på alle spekulantene.

Tesla65

Se under biler i utlandet på Finn
Her ligger det ca 20 D modeller ute for salg.
Hvit P85 Solgt

snurrehue

Aha, så det er altså måten det omgås på. Er en del som selger sine reservasjoner, ja.

fonberg

Sitat fra: sangiovese på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:38
Aha, så det er altså måten det omgås på. Er en del som selger sine reservasjoner, ja.

Dette er vel ikke å omgå? D-ene er jo vitterlig i utlandet :)  (For ordens skyld, jeg er ikke en av D-spekulantene sjøl)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

snurrehue

Sitat fra: fonberg på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:50
Dette er vel ikke å omgå? D-ene er jo vitterlig i utlandet :)  (For ordens skyld, jeg er ikke en av D-spekulantene sjøl)

Bilene er vel strengt tatt ikke produsert ennå, så egentlig er det jo ingen bil som befinner seg i utlandet heller ;)

Dennis

Havebigfun

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:59
Er da mange som har ferdig produserte biler (P85D) :)
Ja - flere hundre men de er uten norsk reg.- nr, noe som kreves av finn.

pej

I mars vil det nok ligge 100 eller fler P85D på finn. Mange som har spekulert. Selv vet jeg om en som har kjøpt 6 stk.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Epleskreller

Sitat fra: pej på tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:53
I mars vil det nok ligge 100 eller fler P85D på finn. Mange som har spekulert. Selv vet jeg om en som har kjøpt 6 stk.

Tror ikke det blir så mange. Han med seks er vel han som har annonse på finn?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MeTesla

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:54
Sitat fra: pej på tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:53

Tror ikke det blir så mange. Han med seks er vel han som har annonse på finn?

Jeg har ikke trua på at det blir veldig god butikk, den tiden tror jeg definitivt vi har lagt bak oss.

Mr. P85D

Jeg har heller ikke tro på det blir mye butikk i dette. Noen kan nok tjene noen kroner, men det er også en risiko i å spekulere. Den regelen gjelder alltid :-)
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

TorAtle

Fin måte å få gjemt disse annonsene på. Spekulantene får heller cashe ut bilene når de ankommer og legge de ut for salg igjen.
2014 BMW i3

Olemann

Det ligger nok mye godt engasjement for miljø og elbil-entusiasme bak disse folkene, så de blir sikkert ikke så lei seg selv om de må selge med store tap, bare de får gleden av å vite at de har bidratt til reduksjon av CO2 og hjulpet andre til å få kjøpt seg en bra elbil til en lav pris  :)

Teslanewbie

Å spekulere i tesla biler ... Gikk sikkert greit når bilen var nye og folk solgte med 100000 kr i fortjeneste men jeg trur at denne tid er forbi. . Men man veit jo aldri min P85D  som jeg har i bestilling er nå 130 000kr  dyrere enn  da jeg reserverte bilen ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MeTesla

Jeg ser at en av disse som ligger under "Biler i utlandet" - en S85D med stort sett alt utenom vinterdekk nå ligger som SOLGT. Den var priset til 695 000 men det er jo veldig vanslekig å vite hva den faktisk gikk for. Om ikke Svein vil fortelle oss det så klart :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA