Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En drøss med P85D i Drammen havn

Startet av Sirup, søndag 15. februar 2015, klokken 15:39

« forrige - neste »

zu34


Kanutten

Bortsett fra det helt åpenbare, dvs. lenger rekkevidde er det ikke mye å savne på en eGolf synes jeg.

Det måtte i så fall være varme i rattet, panoramatak og elektriske seter med minnefunksjon.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

jensjacob

Mulighed for at sætte en option der oplåser ladestikket enten efter en forprogrammeret tid eller når den er fuldt ladet. Så man ikke behøver have dårlig samvittighed over ikke at vende tilbage til den når ladningen er færdig.

Mulighed for lys i instrumentbræt og knapper UDEN lys i lygterne. Det er til hvis jeg sidder i bilen mens den lader om aftenen og gerne vil bruge infosystem (musik, navi osv.) samt følge med i opladningen.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

GOLF-raider

#153
Jeg kan tenke meg på min neste E-Golf; først og fremst:
Karosseriet fra VW Golf Sportsvan:
http://www.motormagazinet.no/artikkel/5483/vw-golf-sportsvan-fleksibel-familiebil.html#.V72CXTVSXh4
11 Kwh AC (400V/16A 3-fas) ombordlader alà Mercedes Benz B250e;
(som også virker på IT-nett).
Ladeindikator på dashbord alà Nissan Leaf & KIA Soul
(10 røde/grønne barrer)
ID-signal som identifiserer bilen og aktiverer ladestasjon gjennom type-2 støpsel:
Ledlys i forskjellige farger når rekuperasjon er aktivert (gul/grønn/lilla)
Minne for siste brukte innstilling på aircondition 
(22 °C  er et snodig forvalg fra VAG).
DEFA-kontakt i bagasjerommet for tilkobling av elektrisk kupevarmer på
gammel motorvarmerkontakt hjemme (jeg lader batteriet hovedsaklig ute
på offentlig semihurtig ladestolpe / Fortum 32 Amp trefase)
ESBIT varmeanlegg   (tyskerne hadde før i tiden en minibrenner [stormkjøkken]
som vi fyrte med en slags hvite "sukkerbiter" som vi kunne kjøpe på "sporten")
Eller: Eberspächer diesel-varmer i e-Golf (alt: Webasto)

Avtagbart hengerfeste (for bl.a. å sette på sykkelstativ / skistativ bakpå bilen)
Kjørebokfunksjon ifb. med Car-Net (skrive ut kjøredata via PC hjemme)
Foliering av bilen med selvvalgte fargekombinasjoner fra fabrikken.
Utvidet valg av dekk & felger fra fabrikken;   
(tyskerne burde vite at i det norske markedet er det 8 hjul til hver bil;
og mange ASTANA-felger ligger rundt og slenger)
Og selvfølgelig: 300 > 400 km's praktisk kjørelengde ut av batteriet.

ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

carboncarstenDK

1,5 år og 36000 km.

Jeg savner en navigation/bil der medregner højdemeter. På længere ture kan vi blive snydt til at lade en ekstra gang hvor vi kunne ha nået frem.

Memory i førersædet, da konen og jeg har vidt forskelligt indstillet førersæde.

Kunne undvære nøglefri da vi jo skal låse bilen op med nøgle når lade stik skal ud.

CC

grime

Har en ett år gammel eGolf og har bestilt en 2017 300 km modell. Håper at denne kommer med hengerfeste! Vi har fortsatt en diesel-forurenser med hengerfeste og skulle gjerne sett denne over i de evige jaktmarker. Men vi er helt avhengig av hengerfeste til stort sett korte turer.
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

Ourasi

Sikkert nevnt tidligere, men men: Savner sårt LED lys inne i ladeluka, som automatisk går på ved åpning.. Denne merker jeg er aktuell veldig ofte...

Savner også flere eller bedre plasserte varmesensorer i kupeen, nå så tror den det er riktig temp og throttler ned, noe det ikke er..
E-Golf 2016

Chivas

Ingen som savner fungerende Car-net? :D

Har den OTA-oppdatering? Hvis ikke, er vel det kanskje noe man kan savne...

Lasse Nessøe

Jeg savner elektriske seter og varme i ratt.

Sirup

Har lagt til en poll hvor man kan stemme på hvilket ekstrautstyr som man helst ville valgt om det var tilgjengelig.

Har prøvd å velge ut det utstyret som flere skriver at de savner.

Har ikke tatt med noe som går på større batteri, kraftigere lader, større bagasjerom, kraftigere motor, etc.
VW e-Golf
Tesla Model X75

TM

Jeg har bestilt ny e-Golf og har sett det som en fordel i forhold til konkurrentenee at den har oppvarmede lyktespylere. Ser at lyktespyler er ført opp som "hva savner vi på e-Golfene våre ?" Stemmer det ikke at den nye har lyktespylere ?

ReneM

Tipper det. Vår har også lyktespylere og det er en "gammel" 2016 modell ;)
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

thomanie

Tidlige eGolfer har ikke lyktespylere - derav savnet... Kom vel først på 2016-modellene om jeg ikke husker feil.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Stikkkontakt

Vanlig Golf FL har varme i ratt som standard på Highlineversjonen. Det er ekstrautstyr på Businessline, men fåes ikke på GTx - modellene.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

np

Sitat fra: thomanie på mandag 30. januar 2017, klokken 11:36
Tidlige eGolfer har ikke lyktespylere - derav savnet... Kom vel først på 2016-modellene om jeg ikke husker feil.

T
Kom på en refresh av 2016. Har en av de første 2016 modellene, uten lyktespyler...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA