Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En drøss med P85D i Drammen havn

Startet av Sirup, søndag 15. februar 2015, klokken 15:39

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: carboncarsten på lørdag 19. september 2015, klokken 11:54
Jeg mangler en bagklap der åbner op når jeg låser den op med fjernbetjening.

Savner at kunne låse op for at tage ladestik ud via car-net. så andre kan lade når min bil er ladet op

CC

Sikkert bare min manglende danskkjennskap, men hva betyr bagklap?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

hottentott33

#121
Sitat fra: HelectriC på søndag 20. september 2015, klokken 09:12
Sitat fra: carboncarsten på lørdag 19. september 2015, klokken 11:54
Jeg mangler en bagklap der åbner op når jeg låser den op med fjernbetjening.

Savner at kunne låse op for at tage ladestik ud via car-net. så andre kan lade når min bil er ladet op

CC

Sikkert bare min manglende danskkjennskap, men hva betyr bagklap?

Bakluke :)

Ellers er jeg enig i at vi burde hatt mulighet for å låse opp og igjen bilen, for det hjelper lite at en kan se i car-net at bilen er ulåst hvis en er veldig langt fra bilen :)

Edit: rettet feil henvisning...
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

HelectriC

Sitat fra: hottentott33 på søndag 20. september 2015, klokken 11:32
Sitat fra: HelectriC på søndag 20. september 2015, klokken 09:12
Sitat fra: carboncarsten på lørdag 19. september 2015, klokken 11:54
Jeg mangler en bagklap der åbner op når jeg låser den op med fjernbetjening.

Savner at kunne låse op for at tage ladestik ud via car-net. så andre kan lade når min bil er ladet op

CC

Sikkert bare min manglende danskkjennskap, men hva betyr bagklap?

Bakluke :)

aha :)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

eivhelle

Første dag med snø og ubrøytede veier.

Jeg savner firehjulstrekk!!!
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

jensjacob

#124
** Lys i ladelåge

** 'Ladelåge åben' advarsel ved kørsel

** Cruise control med step af 5 km/t i stedet for 10 ved klik på +/- (og rund op/ned til nærmeste 5)
- dvs. så det er nemt at opnå fx. nominelt 65 (= 62 - 63 reelt) ved fartgrænse på 60 km/t. Så er man ikke til gene + det er der ikke noget en betjent gider gøre noget ved. Ryger ind under måleudstyrets usikkerhed.

** Indbygget elektronisk p-skive med mulighed for manuel betjening fra centerkonsollen.

** Evt. lys i lille 'hanskerum' til venstre for rattet. (Det er der jeg opbevarer mine forskellige ladekort)

** Ladelåge foran som GTE som tilvalg (dvs. mulighed for bil med to ladeindgange)

** Synlig simpel ladeniveauindikator aktiv under ladning (som Nissan LEAF)

** Automatisk oplåsning af ladestik når bilen er ladet til forudindstillet SOC

** Tidsprogrammeret ændring af ladestrøm under ladning. Fx. gå fra 8 til 16 A efter 23.59

Edit : ** Mulighed for tidsprogrammeret defrosting af ladestik ved given lav udendørs temperatur
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Rio

"** Automatisk oplåsning af ladestik når bilen er ladet til forudindstillet SOC"

Det ønsker man nok ikke, for da kan jo folk stjele kabelen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jensjacob

Sitat fra: Rio på torsdag 19. november 2015, klokken 23:17
"** Automatisk oplåsning af ladestik når bilen er ladet til forudindstillet SOC"

Det ønsker man nok ikke, for da kan jo folk stjele kabelen.

Det var tænkt som en option der er aktiv når bilen lader med CCS. Så kan folk fjerne stikket hvis de har brug for det - eller de kan stjæle det hvis de står og mangler et CCS stik.

Hvis man lader med laddeklad låser bilen selvfølgelig som altid.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

kristian86

Varme i ratt
7.7kw lader
Låse opp og igjen med mobil.
Takluke
Delskinnseter med alcantara i midten istedenfor fullskinn.
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

grime

Oppvarming av speilene sammen med bakruten. Som speilene er konstruert, er de vanskelige å skrape.
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

SteinarSun

Sitat fra: grime på mandag 14. desember 2015, klokken 01:19
Oppvarming av speilene sammen med bakruten. Som speilene er konstruert, er de vanskelige å skrape.
Det er vel varme i speilene ?
Jeg har i alle fall det i min bil, vri knappen for speilinnstilling til symbolet for oppvarming ?
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

np

Jo, det er det. Og virker superkjapt, må være 2-3 kilowatt per speil!  8)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

godhelg

Savner mulighet for å starte varme i frontrute og speil via timer.

jensjacob

30 kWh batteripakke ligesom LEAF. Må meget gerne kunne retrofittes.
Er noget sådant på vej ?
Nogen der ved noget ?

Jeg har ledt efter 'hack' og 'teardown' af VW ev batterier ligesom der findes for Tesla men uden held.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

hemi

Både soul, Bklasse og leaf med henholdsvis 27-28-28KWH tilgjengelig der vi har 21.3kwh ser ikke ut å ha veldig mye lenger rekkevidde i praksis, flere tester beviser dette, B klassen hadde vel nesten mila kortere rekkevidde faktisk?

Jeg prøvekjørte alle, og valgte faktisk golfen, selv om jeg viste leafen kom med 30kwh pakke. Har noe med hvordan det er å kjøre også, ikke bare rekkevidden for min del, lengste turen min ser ut å være 64km tur retur skal sies, og har således ikke så rekkeviddeangst.

Jeg tror den effektive drivlinjen på golfen + lavt CV tall gjør at vi nok ikke er så langt bak de andre likevel, om golfen hadde hadde hatt 27-28 hadde den vært milevis forran de, mulig dette er en VW strategi?

Jeg tror fint en "30" pakke hadde vært mulig nå, spesielt om de tok litt av bagasjeplassen.

Da jeg akkuratt har handlet en 2016 mod e-golf håper jeg litt på at det er 2018 og ikke 2017 som får større batteri :p Men sa til selger at om de kommer med ny større i 2017 kjøper jeg det av han ;)

Drømmer om en golf med 4x4 og 40kwh? ish i batteri, da snakker vi.

For min del har jeg forsåvidt tesla penger, men dritten går ikke inn i garasjen/innkjøringen da den er for bred, så.. blæ ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA