Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En drøss med P85D i Drammen havn

Startet av Sirup, søndag 15. februar 2015, klokken 15:39

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: Rio på søndag 13. september 2015, klokken 01:41
Sitat fra: krist10an på lørdag 12. september 2015, klokken 07:34
Savner en indikasjon på ladehastighet (hva som helst: kW, km/t, A).

Og, er det virkelig ikke speilvarme på bilen? Har prøvd å slå det på for å få vekk dugg, uten at det ser ut til å ha noe effekt.

Joda, du må sette på varmen i bakruten OG du må ha speiljustereren pekende "NED".

I tillegg mistenker jeg at du må ofre en geit hver mandag.
Jeg har ikke for vane å ofre geiter, men mine speilvarmere virker bare jeg har speilbryteren på. Trenger ikke skru på varmetrådene i bakruta. Keg mener speiltrådene skal skrus på automatisk i temperaturer under 20 grader og være på i et visst antall minutter...
e-Golf | X75D

krist10an

Sitat fra: Råde på søndag 13. september 2015, klokken 08:26
Jeg har ikke for vane å ofre geiter, men mine speilvarmere virker bare jeg har speilbryteren på. Trenger ikke skru på varmetrådene i bakruta. Keg mener speiltrådene skal skrus på automatisk i temperaturer under 20 grader og være på i et visst antall minutter...

Aha, der den har gjemt seg. Alle mine tidligere biler har hatt det koblet mot varmetrådene, men ser nå at det er en innstilling ved speiljusteringen. Takk for tips :-)

sybo

Jeg er nok blind, men hvor er knappen for varmetråd i bakruta?  ;D

hottentott33

Sitat fra: sybo på mandag 14. september 2015, klokken 11:03
Jeg er nok blind, men hvor er knappen for varmetråd i bakruta?  ;D

Det er den nederste knappen på det hjulet til helt til venstre på kontrollene til klimaanlegget. Der skal det være et bilde av et firkantet vindu med varmetråder inni.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

schcar

Hei

Er det noen som har glemt større batteri og annonseringer fra VW om hva som skjer av utvikling på den fronten.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

sybo

Hottentott, trodde ikke det var rett å bruke det lengre HEHE.
Der er den ja. Var det jeg sa. BLIND ;)

Råde

Sitat fra: sybo på mandag 14. september 2015, klokken 11:03
Jeg er nok blind, men hvor er knappen for varmetråd i bakruta?  ;D
Hvis den er vanskelig å finne så er det bare å begynne å lete etter den for de i frontruta... :D
e-Golf | X75D

sybo

ja den har jeg ikke tenkt på en gang. Aldri hatt det i en bil før.
Forklar :D

Rio

Sitat fra: sybo på tirsdag 15. september 2015, klokken 14:54
ja den har jeg ikke tenkt på en gang. Aldri hatt det i en bil før.
Forklar :D

Det er smart å lese brukerveiledningen.

For varmen i frontruten: trykk på "Meny" på klimapanelet, og så velger du knappen nederst på skjermen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sybo


Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

zaltoz

Er det noen andre som opplever en liten ulyd fra ventilsjonssystemet? Det er såpass lavt at viftestyrken må være på det laveste for at det skal høres, men det er relativt ofte "Auto" benytter dette viftenivået så det høres dersom all annen lyd er av. Skal vise bilen for noe annet hos Møller i morgen og lurte på om andre også hadde denne "feilen"
Tesla Model 3 LR m/AP

Råde

Hører mange lyder derfra egentlig. Spjeld som åpner og lukker og væske/gass eller hva det er som kvitrer og klukker (eller hvordan man skal beskrive det).
e-Golf | X75D

gamer73

akkurat når det kommer til "viften" tror jeg dette er "vanlige " lyder som vi hører pga vi ikke hører motorlyd. Ta bort motorlyd i bensinbiler så skal vi nok se at klimaanlegget durer og går der også;)

carboncarstenDK

Jeg mangler en bagklap der åbner op når jeg låser den op med fjernbetjening.

Savner at kunne låse op for at tage ladestik ud via car-net. så andre kan lade når min bil er ladet op

CC

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA