Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En drøss med P85D i Drammen havn

Startet av Sirup, søndag 15. februar 2015, klokken 15:39

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: thomanie på søndag 15. mars 2015, klokken 11:52
Etter ett par-1000-km ønsker jeg meg høydejustering på armlenet på midtkonsollen. Syns det er lavt...

T

Armlenet går å stille på høyden. Bare trekk det langsomt oppover så "fastner" det i to (tror ikke det er fler?) nivåer over default.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

jeschw

Har ikke tenkt meg på campingvogn-ferie med E-Golfen, men lurer jo virkelig hvorfor en bil med såpass mye dreiemoment fra start ikke skal være i stand å trekke en tilhenger med hageavfall til neste "gjennvinningsstasjon".
En sånn pen krok som elegant svinger seg under bakre støtfanger etter bruk hadde vært noe ...
går fint sammen med en sånn liten fille-TSI, men ikke i en bil med 270Nm som permantent kjører 1.gir ...

Golf GTE kan forøvrig bestilles med tilhengerfeste ... men da går den vel over til ren bensindrift når den er i bruk ... stakkars, den har jo bare 75kw el-motor...
E-Golf siden aug.2014

Rio

Sannsynligvis fordi det ikke er 75 kW kontinuerlig. Det krever mye mer effekt å trekke noe med luftmotstand, og i motsetning til kort akselerasjon, så vedvarer den høye effekten.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

thomanie

Sitat fra: HelectriC på søndag 15. mars 2015, klokken 20:29
Sitat fra: thomanie på søndag 15. mars 2015, klokken 11:52
Etter ett par-1000-km ønsker jeg meg høydejustering på armlenet på midtkonsollen. Syns det er lavt...

T

Armlenet går å stille på høyden. Bare trekk det langsomt oppover så "fastner" det i to (tror ikke det er fler?) nivåer over default.
Har du sett... *R*TFM ;)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Toft

Sitat fra: Peterik på tirsdag 27. januar 2015, klokken 10:50
1. 400 km rekkevidde (300+ om vinteren) Teknologien finnes sikkert allerede hos VW. Da kunne jeg kvittet meg med min diesel Golf, som hovedsaklig beholdes for turer lengre enn 130 km.

2. Akselerasjon 0-100 på under 7 sekunder (BMV i3 er irriterende, med sin 7,2 ;))

3. Plass til golfbag i bagasjerom, uten å måtte slå ned noe sete ::)

Vurderer å kjøpe meg eGolf, men fikk litt kalde føtter når jeg leste at det ikke en gang var plass til å ta med golfbaggen min i bagasjerommet. Kan det stemme?

gamer73

jeg kan aldri tenke meg at du får en golfbag ned i noen småbil alla golfklassen, MEN..setene slås lett ned og hver for seg, så det er ingen problemer å ta med golfag og 2 passasjerer:) Du mister 1 passasjer pga golfbaggen men pytt pytt:)

Toft

Takk for svar. Får plass i en Leaf jeg testet, så hadde håper det var plass også i eGolfen, men den har vel et noe mindre bagasjerom. Nedslåing av seter er selvfølgelig en mulighet, men med bilstolser for ungene som da må legges ned blir det litt mer plunder enn jeg så for meg:)

gamer73

Sitat fra: Toft på onsdag 19. august 2015, klokken 11:17
Takk for svar. Får plass i en Leaf jeg testet, så hadde håper det var plass også i eGolfen, men den har vel et noe mindre bagasjerom. Nedslåing av seter er selvfølgelig en mulighet, men med bilstolser for ungene som da må legges ned blir det litt mer plunder enn jeg så for meg:)

vel kan jo være du har en liten golfbag?;) Og om det går i leaf så går det kanskje i golfen og..men jo..tror golfen har mindre baggasjerom enn leaf. Ta med deg baggen til en møller forhandler å test:)

jensjacob

En lille let synlig batteriindikator i forruden ligesom i Leafen.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

elektro

Sitat fra: arnfinna på onsdag 28. januar 2015, klokken 12:27
2) Automatisk lukking av ladeluke/tanklokk -jeg kommer garantert til knekke det en dag når jeg rygger ut av garasjen

Smart! Jeg tror enda jeg gode å huske å lukke tanklokket etter lading. Lokket smekket som regel igjen når jeg begynner å kjøre, men det hjelper ikke da plastdekselet til hurtigladekontakten alltid kommer i klem. Så begynner folk å tute og peke på motorveien, hvis jeg kommer så langt. Som om det er livet om å gjøre.. ;D

Selv savner jeg mest varme i ratt.

Deretter innebygget Google navi med live trafikkinfo og litt intelligens i forhold til rekkevidde og (hurtig)ladestasjoner. Burde være standard i 2015. Jeg sitter jo her på et fly og sjekker trafikken hjem fra Gardermoen på mobilen ved hjelp av Google Maps..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Machrochir

Sitat fra: elektro på onsdag 19. august 2015, klokken 15:23
Deretter innebygget Google navi med live trafikkinfo og litt intelligens i forhold til rekkevidde og (hurtig)ladestasjoner. Burde være standard i 2015. Jeg sitter jo her på et fly og sjekker trafikken hjem fra Gardermoen på mobilen ved hjelp av Google Maps..
Sjekk ut Android Auto ;) Det fungerer veldig bra, men man må få tak i APK-filen manuelt da Google ikke har lansert dette i Norge ennå.
Om du har iPhone så er det vel CarPlay e.l. som er greia.

Tbg

Sitat fra: jeschw på mandag 16. mars 2015, klokken 15:36
Golf GTE kan forøvrig bestilles med tilhengerfeste ... men da går den vel over til ren bensindrift når den er i bruk ... stakkars, den har jo bare 75kw el-motor...

Du kan kjøre ren eldrift med henger på gte:)  går bra, men rekkevidden blir ganske laber:P

Råde

Sitat fra: Tbg på torsdag 20. august 2015, klokken 22:13
Sitat fra: jeschw på mandag 16. mars 2015, klokken 15:36
Golf GTE kan forøvrig bestilles med tilhengerfeste ... men da går den vel over til ren bensindrift når den er i bruk ... stakkars, den har jo bare 75kw el-motor...
Du skal ikke kjimse (staves det sånn?) av 75kW. Den er koblet til dsg som girer gjennom 6 gir, så den er ganske kjapp. Helt merkelig, grensende til ekkelt, med elektrisk fremdrift og samtidig venting på mekanikk...

Du kan kjøre ren eldrift med henger på gte:)  går bra, men rekkevidden blir ganske laber:P
e-Golf | X75D

stein84

Sort taktrekk! Blir å se etter deler på nettet etter hvert.

skoTner

Sitat fra: stein84 på søndag 23. august 2015, klokken 09:36
Sort taktrekk! Blir å se etter deler på nettet etter hvert.

Kan jo ettermonteres, men svindyrt hos merkeforhandler. Carlex Design kan skreddersy taktrekk for deg. Da får du likt originalt, med mønster, med annen type stoff osv. Og under halve prisen av å få montert et originalt:
http://www.carlexdesign.com/projects/23-golf-gti.html
Venter på eGolf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA