Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En drøss med P85D i Drammen havn

Startet av Sirup, søndag 15. februar 2015, klokken 15:39

« forrige - neste »

Råde

Oooo. Nummer to der er jeg med på. Det var nesten en dealbreaker for kona da hun fant ut det ikke kunne fåes :)
e-Golf | X75D

arnfinna

Skulle gjerne sett to ting (som jeg dog ikke har sett på andre biler  :P)

1) Et lys som slår seg på når jeg åpner luken for lading

2) Automatisk lukking av ladeluke/tanklokk -jeg kommer garantert til knekke det en dag når jeg rygger ut av garasjen

Råde

Kjøp deg tesla så får du ihvertfall det første. Kanskje nr to også. Ladelukeløsningen er egentlig litt håpløs i norsk vinter med en blanding av snø, regn, kulde og varme. Dømt til å gå galt.
e-Golf | X75D

lightningii

Automatisk bagasjeromsdør, må ganske ofte inn der for å hente/legge ladekabel, slik som været er nå så er det mye søle på bagasjeromsdøra.

Keion

Enig med mye av det som står her. Eneste jeg ikke ser at noen har nevnt som jeg savner veldig:

Sort stofftak innvendig!

Gordon Retriever


Kent

Sitat fra: Råde på onsdag 28. januar 2015, klokken 15:49
Kjøp deg tesla så får du ihvertfall det første.

Litt i overkant å bruke flere hundretusen på lys i ladeluka altså :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Bawler

Sitat fra: arnfinna på onsdag 28. januar 2015, klokken 12:27
Skulle gjerne sett to ting (som jeg dog ikke har sett på andre biler  :P)

1) Et lys som slår seg på når jeg åpner luken for lading

2) Automatisk lukking av ladeluke/tanklokk -jeg kommer garantert til knekke det en dag når jeg rygger ut av garasjen

Flere enn meg som glemmer å lukke ladeluken når man skal ut å kjøre?
Jeg har ikke fastmontert lader enda, så jeg må hive den inn i bagasjerommet hver gang jeg skal ut. Så jeg tar ut laderen, hiver den inn i bagasjerommet, så fortsetter turen på venstre side. Setter meg inn, begynner å kjøre, sjekker speil ....... så ut å lukke laderluken :p

Føler meg som en idiot hver morgen ;)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Johnny

Jeg ville hatt regulering for instrumentbelysning litt til høyre for hovedlysbryteren. Litt for tungvint å gå inn i menyen for å justere dette.

Det faktum at den faktisk har akkurat dette i følge instruksjonsboken, er en annen sak ::)
TMS og eGolf.

4Matic Fanatic

Savner en bedre løsning for ladeluken. Nå i disse Ole-tider fyker det jo til de grader fullt av snø inni der, og jeg misliker 220V og snø, sørpe og vann inni en slik hule.

Ser Leaf kan levere en slags plast-krage som monteres rundt ladeluka når det lades, med bare en liten slisse for kabelen. Burde hatt noe lignende til e-Golf?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

HelectriC

Oppdatering av automatisk fjernlys av/på. Idiotisk at det kun funker over 60 km/h. Hvorfor? jeg kjører store deler av veien til og fra jobb på veier der det er mørkt og jeg ikke kan kjøre over 60. Mulig dette ikke er problem i Tyskland, men her til lands er en stor del av veiene regulert med lavere hastighet og fravær av gatelys.

Med tanke på hvor vanskelig det er for VW å oppdatere bilene, så ser jeg for meg 1 uke med bilen på verksted for å kunne få denne funksjon om/når den kan tenkes komme;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

e-Kvaase

Sitat fra: Bawler på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:43
Sitat fra: arnfinna på onsdag 28. januar 2015, klokken 12:27
Skulle gjerne sett to ting (som jeg dog ikke har sett på andre biler  :P)

1) Et lys som slår seg på når jeg åpner luken for lading

2) Automatisk lukking av ladeluke/tanklokk -jeg kommer garantert til knekke det en dag når jeg rygger ut av garasjen

Flere enn meg som glemmer å lukke ladeluken når man skal ut å kjøre?
Jeg har ikke fastmontert lader enda, så jeg må hive den inn i bagasjerommet hver gang jeg skal ut. Så jeg tar ut laderen, hiver den inn i bagasjerommet, så fortsetter turen på venstre side. Setter meg inn, begynner å kjøre, sjekker speil ....... så ut å lukke laderluken :p

Føler meg som en idiot hver morgen ;)

Er det en logisk forklaring på at tyske biler har påfylling/lading på høyre side. På japanske biler er dette på vestre side, og det føles mer naturlig å ha dette på samme side som sjåføren. I Japan har de venstrekjøring, men uansett fint for oss :-)

Kjelliken

#42
Savner å bruke varmeapparat når en skal tyne rekkevidden litt.
Og det er ofte at en gjør det.

Så varmeapparat som ikke går utover rekkevidden hadde vert greier det.

Ellers er det mer rekkevidde som også hadde vert greit å ha.

Den 11 kw ladingen og ser jeg kunne vært noe og hatt.  :D

Men er kun de tre tingene jeg savner.
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Anderskrok

I første omgang så savner jeg selve bilen, men det er en annen historie. Før jeg har fått bilen så går det jeg savner på ekstrautstyrslista:

- Mulighet for sportsseter uten skinn, altså i stoff/alcantara etc.
- Mulighet for sort taktrekk(en designdetalj, men sett dere inn i en bil med sort interiør og sort taktrekk så ser dere forskjellen)
- Rattvarme

Ellers er jo bilen på papiret godt utstyrt, håper at mine tilvalg leverer som forventet....

hottentott33

#44
Sitat fra: Kjelliken på onsdag 11. februar 2015, klokken 09:54
Savner å bruke varmeapparat når en skal tyne rekkevidden litt.
Og det er ofte at en gjør det.

Så varmeapparat som ikke går utover rekkevidden hadde vert greier det.

Ellers er det mer rekkevidde som også hadde vert greit å ha.

Det høres ut som at du skulle hatt en varmepumpe  ;) Vitenskapenlige og akademiske tester utført av folk på forumet her med varmepumpe og uten varmepumpe, viser at varmeapparatet varmer bedre og bruker vesentlig mindre strøm med varmepumpe vs biler uten varmepumpe.

Sjekk tråden her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19190.0.html
Der sammenlignes tall med og uten, og fra 4 minutter så brukes kun 1/5 av strømmen, vs en bil uten varmepumpe, til oppvarming.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA