Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En drøss med P85D i Drammen havn

Startet av Sirup, søndag 15. februar 2015, klokken 15:39

« forrige - neste »

hans.ks

E-Golf med ventepumpe.

Capt

#16
Sportseter uten skinn
Varme i ratt
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

zapateria

Hadde ikke hatt noe imot flere fargevalg. F.eks. tornado rød.
Varme i ratt burde strengt tatt vært standard på en elbil.

Hoover

Større knapper på rattet så det var mulig å betjene dem med polvotter :D
Ulltepper med e-Golf logo  ;D

phingoc

Soltak/takluke/panorama tak. Varme i ratt. Større lader. Flere felg valg muligheter. Bedre fjernlys.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

cavallino

Savner el.seter med memory! Og sef bedre varmeapparat.

nilskt

Hva er problemet med varmeapparatet? Blir det ikke varmt nok? Eller blir det ikke varmt raskt nok?
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Vroom

Sitat fra: Hoover på tirsdag 27. januar 2015, klokken 05:44
Større knapper på rattet så det var mulig å betjene dem med polvotter :D
Ulltepper med e-Golf logo  ;D

Hehe, kanskje du egentlig ønsker deg bedre batteri/rekkevidde?  ;)

Ohm

#23
Sitat fra: nilskt på tirsdag 27. januar 2015, klokken 08:22
Hva er problemet med varmeapparatet? Blir det ikke varmt nok? Eller blir det ikke varmt raskt nok?
Det blir varmt, men det koster mye rekkevidde. I dag kjørte jeg på 27 grader. Da ble det fin temp, men brukte mye rekkevidde på mine 18 km til jobb.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Peterik

1. 400 km rekkevidde (300+ om vinteren) Teknologien finnes sikkert allerede hos VW. Da kunne jeg kvittet meg med min diesel Golf, som hovedsaklig beholdes for turer lengre enn 130 km.

2. Akselerasjon 0-100 på under 7 sekunder (BMV i3 er irriterende, med sin 7,2 ;))

3. Plass til golfbag i bagasjerom, uten å måtte slå ned noe sete ::)
e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

Elbert

Skulle gjerne hatt:
Varme i ratt.
Elektriske seter med minne.
Elektrisk bakluke.
Sort taktrekk.

siforko

Eneste jeg savner er en større lader enn 16A
Kjører E-Golf FL300

shb

Burde hatt skikkelig AC lader. Minst 11kW som kunne mates med 400V som Tesla og Zoe.
Varme i ratt
Skuffet over at jeg ikke fikk Ambient lys sammen med lyst skinn. Det passet vist ikke mente tyskerene, måtte fjernes etter bilen var bestillt. :(
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

4Matic Fanatic

Det jeg vet jeg savner:
Elektriske seter/ratt med minne.
Varme i ratt.
Større lader.
10 mil lengre rekkevidde.
Bedre seter.
Ambient-belysning bak, rart at det bare er foran...

Så kommer kjekt å ha:
Fjernstyrt bakluke.
Panorama tak.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

eivhelle

Golfen er bra utstyrt, men mangler et par ting som jeg savner fra diesel SUV'en :

1. Elektrisk justering av seter, med minne. (Veldig greit å ha når kona er 25 cm lavere enn meg og man må justere om sittestillingen)

2. Elektrisk bakluke. Fint å kunne åpne og lukke uten å forlate førersetet når en slipper av unger ved skolen.

Ellers er det litt irriterende at man ikke får smeltet vekk isen på frontruten på det feltet som har kamerasensor. Her må en alltid til med isskrape selv om en kjører på med rutevarme og defroster.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA