Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av elektrolux, lørdag 14. februar 2015, klokken 10:30

« forrige - neste »

elektrolux

Hoppet selv av etter at forhandleren la på frakt og leveringskostnader og snakket i går med en annen som hadde gjort det samme etter at han hadde regnet ut prisen på avbildet annonse minus vrakpant og kommet fram til at han kunne betale 174900.-

Ser en her; skriver Renault at prisene inkluderer disse kostnadene: http://renault.no/ze/zoe

Har også forstått at forhandler i Bergen respekterer Renault sin prispolitikk.

Da er det synd når andre forhandlere for klundrer en handel ved å legge på fiktive utgifter.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmar

Eksisterer det en prisliste på ekstrautstyr?
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Cidsor

Det er synd at man ikke får veilende pris på biler, men villende markedsføring er det da ikke.

Må betale 2 480 kr for frakt til Motorforum Sandnes, halvparten av det Nissan og Kia tar.

Det står også at det er inkl frakt og levering i Oslo på prislisten. Det står da "Fra 199.900..." på Renault sine nettsider og ikke "Pris 199.900"
Får man prisliste fra andre forhandlere vil disse inkludere frakt og levering til den spesifikke forhandler og ser helt lik ut den prislisten man kan laste ned fra Renault, bare at det på disse er byttet ut "Oslo" med hvor bilen blir levert ut og selvfølgelig litt annerledes priset.

Sitat fra: Elmar på søndag 25. januar 2015, klokken 12:32
Eksisterer det en prisliste på ekstrautstyr?

Jeg fikk nei som svar da jeg ville ha ekstrautstyr, men om det er noe jeg vil ha av ekstrautstyr (som selger ikke gjorde meg bevisst på at fantes engang, kom tilfeldigvis over det her på forumet og spurte så selger) så var det bare å gi beskjed så sjekker han prisen og evnt. legger det til i ordren. Har for min del ordnet det av ekstrautstyr som jeg vil ha, men det var som sagt bare tilfeldigheter at jeg ble klar over at dette fantes noe utover det som står på prislisten.

ZerOE

Sitat fra: elektrolux på søndag 25. januar 2015, klokken 12:07
Hoppet selv av etter at forhandleren la på frakt og leveringskostnader og snakket i går med en annen som hadde gjort det samme etter at han hadde regnet ut prisen på avbildet annonse minus vrakpant og kommet fram til at han kunne betale 174900.-

Ser en her; skriver Renault at prisene inkluderer disse kostnadene: http://renault.no/ze/zoe

Har også forstått at forhandler i Bergen respekterer Renault sin prispolitikk.

Da er det synd når andre forhandlere for klundrer en handel ved å legge på fiktive utgifter.

Det er vel ikke bare Renault som legger på fraktkostnader? Sånn har det vært på alle nybiler jeg har kjøpt.
Alle forhandlere har lagt inn frakt i sine egne prislister. Dette varierer normalt fra 2-6k avhengig hvor i landet de holder til. Vil tro at denne satsen er noe forhandlerne setter selv, så kan sikkert være noen som er grådigere enn andre.

elektrolux

Vi er etterhvert blitt vant med at en bil ikke koster det som står oppgitt i annonsene, men når Renault går ut og skriver at prisen er xxx xxx inkludert frakt og levering forventer en jo at her kan en faktisk få en bil for oppgitt pris. Da blir skuffelsen og irritasjonen desto større.

Hvorfor ikke bare skrive at dette er en pris som ikke er reell, og at skal en ha bilen tilkommer en rekke ekstra utgifter som normalt er innbakt på andre varer.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

elektrolux

Sitat fra: nime01 på søndag 25. januar 2015, klokken 19:42
Ingen grunn til å droppe en god elbil :D

Enig i det, men hvor står det "levert Oslo" ? Ikke på vedlagte annonse i alle fall.

Og en annen kommentar i denne sammenhengen: Hvorfor har vi godtatt slik annonsering av priser der reell pris avviker med mange tusen kroner? Vi godtar ikke slikt på andre varer.
Stavanger:

emil

Sitat fra: elektrolux på søndag 25. januar 2015, klokken 19:48
Sitat fra: nime01 på søndag 25. januar 2015, klokken 19:42
Ingen grunn til å droppe en god elbil :D

Enig i det, men hvor står det "levert Oslo" ? Ikke på vedlagte annonse i alle fall.

De har klart å få det med i prislisten, men du må kikke veldig godt etter for å faktisk se at det gjelder for levering i Oslo.

Elmar

Vurderte flere biler og fikk samme følelse da jeg var å så på Leaf, Annonsert fra 199k, Tekna som jeg ønsket var annonsert til 239k men på veien med vinterdekk var prisen kjapt 268k

Her var min kjøpsfølelse bedre hos Renault da jeg satt igjen med en følelse av å ha fått mye bil for pengene og ender vel 2000,- over ordinær pris med valgt utstyr.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Gordon Retriever

Sitat fra: elektrolux på søndag 25. januar 2015, klokken 12:07
Hoppet selv av etter at forhandleren la på frakt og leveringskostnader
Generelt virker det som om den eneste gangen det opereres med priser uten leveringskostnader, er når det sendes ut pressemeldinger om hva nye biler skal koste. Når de offisielle prislistene er klare, er i prinsippet alltid leveringskostnadene lagt til, og prisene ca. 10.000 høyere i forhold til pressemeldingen.
Forsøker en forhandler å dobbeltfakturere for leveringskostnader, er dette drøyt, og i seg selv en god grunn til å droppe hele forhandleren.

Fraktkostnader er derimot litt annerledes.  Påslaget her er ofte mellom 3 og 6 tusen, avhengig av hvor man bor i landet. Lokale forhandlere opererer som regel med lokale priser når de annonserer i lokalpressen.
Det er heller ikke noe i veien med å kjøpe bil fra en forhandler i Oslo-området, og selv besørge transport til hjemstedet. Been there, done that.

Sitat fra: Elmar på søndag 25. januar 2015, klokken 21:28
Vurderte flere biler og fikk samme følelse da jeg var å så på Leaf, Annonsert fra 199k, Tekna som jeg ønsket var annonsert til 239k men på veien med vinterdekk var prisen kjapt 268k

Metallic lakk 6000, skvettlapper 2300, vinterhjul 12000, bagasjeromsmatte 10000-ish, pluss lokalt frakttillegg og annet småsnacks...  Joda, men det er fullt mulig å reise avgårde med en ny Tekna til 239000 pluss lokalt frakttillegg hvis man ønsker det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA