Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilen "lugger" under kjøring med moderat pådrag

Startet av Urs4_2008, lørdag 14. februar 2015, klokken 02:40

« forrige - neste »

Urs4_2008

Hei, jeg har akkurat fått min zoe, og sliter med at fjernstart av klima ikke fungerer verken fra app eller portal. Den fungerer via fjernkontroll. Appen viser informasjon ellers. Har noen av dere opplevd det, evt har noen tips?
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

David

Hej!, vi er flere i DK som oplever det samme.. Det virker måske 1 ud af 10 gange, hvis man er heldig..

Urs4_2008

Takk, David! Noen andre som har vært borti dette?
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

zbk

Har fungert fint hos meg de gangene jeg har prøvd, men det er en stund siden nå.

Sitter med en følelse av at jeg har sett det er en forskjell i hva som er støttet på de to ulike utstyrsversjonene. Har dere med problemer kjøpt Intens-utgaven eller den rimeligste?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Urs4_2008

ZBK: Jeg har intens. Sliter også med R-Link og SDkort - oppdatering.
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

zbk

Stilte inn avreisetid fra web for litt siden, noe som ser ut til at gikk uten problemer. Angitt avreisetid står i alle fall som satt når jeg sjekker på siden nå.

R-link er klønete lagt opp og lite intuitivt, så der tror jeg det er fort gjort å trå feil og ikke komme helt til siste skjermbilde for oppdateringer. Opplever stadig vekk å komme inn på dialoger med fransk tekst og må gamble på at jeg faktisk svarer rett. Ofte er det ett bekreftelsesnivå mer enn jeg ville tro før oppdateringen legges i køen og klar til å lastes ned på kortet med den like klønete r-link gadgeten som surrer på maskinen min.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Urs4_2008

I dag fikk jeg klønet inn noen oppdateringer på R-Link. Det hele virker relativt ustabilt, med feilmeldinger både på PC og i bilen. Men noe har nok skjedd, for nå funker iallefall fjernstart via app/web. Jeg skal straks teste oppstartstidspunkt også. Det er litt dumt at den fortsatt leveres med bugs ny fra forhandler (fikk den nå på fredag 23.01.15). Hos importøren sa de at oppdateringer til R-Link ikke hadde noe med app / SMS og fjernstart å gjøre, selv om mitt tilfelle her kanskje vitner om det motsatte. Forhandleren sjekket også bilen i dag, og sa at de ikke hadde noen sentrale oppdateringer til bilen.

Jeg nullstilte forøvrig kjørecomputeren, og estimert rekkevidde gikk fra ca 70 på full tank til 120 km på 100%. Nydelig bil, altså, veldig fornøyd etter 3 dager!
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

qwertyasdf

Sitat fra: Urs4_2008 på mandag 26. januar 2015, klokken 18:15Jeg nullstilte forøvrig kjørecomputeren, og estimert rekkevidde gikk fra ca 70 på full tank til 120 km på 100%.

Du får alltid 120 km når du nullstiller kjørecomputer, det er standard, så justerer den seg derfra etterhvert.

qwertyasdf

Sitat fra: zbk på mandag 26. januar 2015, klokken 10:27
Stilte inn avreisetid fra web for litt siden, noe som ser ut til at gikk uten problemer. Angitt avreisetid står i alle fall som satt når jeg sjekker på siden nå.

Jeg klarer fint å stille inn avreisetid via web og app. Starte klimaanlegg fungerer tilsynelatende også uten feilmeldinger. Skjer det noe i bilen? Nei.

Jeg skal levere inn bilen for å forhåpentligvis fikse dette, pluss oppdatering av varmeapparatet. Kommer med tilbakemelding når det er gjort.

Øyvind I

Fikk oppgradert R-link i går sammen med klima. Fjernstyring på timer via iPhone fungerer i alle fall nå.
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

refreol

2 spørsmål:

Mulig det står tydelig et sted, men de to mulighetene til å starte varmen via app (IOS) - virker de kun når bilen står til lading?

Forvarming ved hjelp av nøkkelkortfunksjonen fungerer bare når den ikke står til lading (men det må være en viss restkapasitet på batteriet)...korrekt?
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

Urs4_2008

qwertyasdf: Har du fått sjekket dette hos forhandleren?

Starte klima via nøkkel og app/PC fungerer både med og uten strøm, men er begrenset til de nevte 5 minutter (og må ha et visst ladenivå).
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

qwertyasdf

Sitat fra: Urs4_2008 på mandag 02. februar 2015, klokken 10:34
Den står hos Berg auto på Rud nå for oppdatering av software, samt retting av et ørlite skjevt ratt.
De mente det var sannsynlig at fjernstyring av klima ville bli i orden med klimaoppdateringen. Nå skal det sies at det fungerte å fjernstyre varme via app 3 av de 3 siste gangene jeg testet.

abc

Min har vært litt fra og til tidligere når det gjelder starting via web og app.

Etter siste oppdatering til fungerende varmeapparat har det fungert knirkefritt på alle måter.

Gled deg til 1 til 2 mil ekstra rekkevidde nå  :)

qwertyasdf

Sitat fra: qwertyasdf på mandag 02. februar 2015, klokken 15:14
Sitat fra: Urs4_2008 på mandag 02. februar 2015, klokken 10:34
Den står hos Berg auto på Rud nå for oppdatering av software, samt retting av et ørlite skjevt ratt.
De mente det var sannsynlig at fjernstyring av klima ville bli i orden med klimaoppdateringen. Nå skal det sies at det fungerte å fjernstyre varme via app 3 av de 3 siste gangene jeg testet.

Etter oppdatering fungerer varmeapparatet mye bedre (dvs som forventet), det er mindre mas fra varmepumpa, og forbruket har gått merkbart ned, 1-2KW/100km.

Strying av klima fra app/web fungerer fortsatt, men siden det tilsynelatende spontant begynte å fungere før jeg leverte inn bilen kan det kanskje skyldes at Renault har fikset sine servere/systemer heller enn denne softwareoppdateringen av bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA