Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forståelig beskrivelse av hvordan behandle bly-batteri

Startet av elbilhverdag, fredag 24. april 2009, klokken 12:03

« forrige - neste »

elbilhverdag

Min Peugot 106 har skiftet batterier flere ganger (leieavtale/ kr. 0 kostnad) og motor 2 ganger. Første gang ble den dekket av garantien, 2. gang var i sommer og jeg måtte ut med nærmere 40.000 for ny motor. Nå virker det som om det sannsynlig vis er en periodisk feil ved styreenheten, noe som også vil koste ca 40.000 ved nykjøp fra Enviro. Feilen medfører at børstene blir slitt ned altfor fort og kan skade motoren.

Bilen står på verksted hos Åsane Auto i Bergen i påvente av en avgjørelse. Nye 40000 kommer ikke på tale da bilen etterhvert blir for kostbar. Jeg satte inn en annonse på Finn etter en brukt del for en måneds tid siden og fikk et positivt svar, men eieren tok aldri kontakt igjen, og besvarer ikke meldinger... 

Styreenheten er den store "blokken" som ligger midt i motorrommets frontparti. Er det noen som har en slik del på en gammel bil/ delebil, så vil jeg være takknemmelig for å bli kontaktet! Delebilen må da kunne vise til en ellers plettfri vandel i form av ingen skader eller unormaliteter fra styringsenheten!
Peugot 106, kjøpt 2 ,5 år gammel med 12000 km fra elbil Grenland. Kjørt 130000. Kjører daglig ca 50 km med 2-3 personer i bilen. Fjell -Bergen. Leiebatterier fra importøren, byttet kostnadsfritt 2 ganger.

Elmo

#1
Jeg fikk "ny" elektronikkenhet til min 106 hos Enviro for 5000,- pluss MVA
De fant aldri årsaken til problemet beskrevet i tråden Speedometeret streiker i perioder men da de satte inn en annen brukt elektronikkenhet så ble feilen borte.
Jeg fikk den "nye" (brukte) for 5000,-  og de beholdt min gamle.


Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Har en styringsenhet uten CPU jeg kunne byttet mot din. Ta kontakt pr. mail
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA