Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av html, fredag 13. februar 2015, klokken 13:54

« forrige - neste »

html

Hei!
Noen her som har erfaring med parkering med lading i Oslo nær Operaen?
Fant Oslo S p-hus (som visstnok ikke er Europark lenger, men Onepark), men det var ganske dyrt.
Alternativet var Palleet som var bittelitt rimeligere, men som oppgis i en test å være trangt og utilgjengelig (inne).
1) Noen som har prøvd disse stedene og kan anbefale?
2) Vet noen hvor el-bilplassene befinner seg? (av en eller annen merkelig grunn er ikke dette oppgitt på ladestasjoner.no).
3) Vet dere om andre greie steder å parkere med lading ikke så altfor langt fra Oslo S/Operaen?
Tenker da på erfaring, jeg finner jo stedene på ladestasjoner.no med mindre det er noen som ikke er registrert der.



Skal en tur til storbyen i morgen  :)



Mvh. Trond Martin!

P.t.:
VW e-Up! (2014 modell) - heter Euphoria :)
Mitsubishi Outlander (2011 modell)
Yamaha Majesty 125 Scooter (2000 modell)

.

sn0le

Parkerer i parkeringshuset ved Oslo S når jeg jobber på Operaen.
Det er drevet av Onepark, som du sier.
Er ikke trangt og masse plasser. Dessverre er elbilplassene laget for små elbiler og plassert sånn at du sperrer for andre biler om du parkerer på de plassene. (I alle fall på de jeg har sett på øvre nivå).
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Philip Marlowe

I morgen søndag? Grev Wedels plass. Gratis på søndager. Type 2. 3,7 kW.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

svisj

Et alternativ er ved Akershus Festning. Jeg har ikke parkert der selv men har sett at det ofte står mange el-biler der, og at det også er satt opp ladestolper. Fra Oslo S kjører man sørover, forbi fergene.

LittleHammer

Prøver denne tråden.

Trenger å parkere fra i ettermiddag til i morgen ettermiddag med elbil fortrinnsvis nær operaen. Hvilke alternativer har jeg? Er ikke veldig godt kjent i Oslo sentrum.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Christopher Neumann Ruud

#5
Sitat fra: LittleHammer på tirsdag 23. mai 2017, klokken 08:05
Prøver denne tråden.

Trenger å parkere fra i ettermiddag til i morgen ettermiddag med elbil fortrinnsvis nær operaen. Hvilke alternativer har jeg? Er ikke veldig godt kjent i Oslo sentrum.

Parkeringshuset til Oslo S har 8 ladeplasser fra Fortum (?) mot betaling. 22 kW ladere, 1,- / minutt på toppen av parkeringsavgiften. Dette er vel så nærme du kommer. Alternativt er det 18 schuko i Palléet P- hus, som også er rett i nærheten. Nærmeste gratisparkeringer er vel i kvadraturen: Kongens gate eller Revierstredet.

Edit: sjekk i kartet: https://m.ladestasjoner.no/map

LittleHammer

Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Steinarweb

Hvordan er det muligheter for langtids parkering av elbil i Bjørvika området ?
Ca 5-6 dager.
Tesla Model3 LR - Forventet levering Mai
Leaf Lauch edition 40 kWh Solgt
Leaf Nordic 30KWh Solgt

Orbit

Langtidsparkering med lading i sentrum kjenner jeg ikke til. Offentlige ladeplasser har tidsbegrensning (varierende 3-16 timer); kommersielle ladestasjoner i parkeringshus blir urimelig dyrt (og blokkerende for andre) i lengden.

Foreslår en tur på hurtiglader rett før parkering, og så vanlig langtidsparkering i et parkeringshus. Det er nok beste alternativ for å senere kunne hente bilen med bra batterikapasitet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

sylwester

Området rundt operaen har lite med gratis parkeringsplasser, med vilje.

Jeg besøkte noen på Sørenga, som er en flytebryggebro unna operaen og da parkerte jeg i Sørenga P-hus. Det er Europark som styrer og de tok 60kr/timen for parkering og 6kr/timen for 3,6kW lading. De hadde også 4 22kW-punkter til 30kr/timen. De som kan trekke 22kW får igrunn en konkurransedyktig pris selv når man tar hensyn til den dyre parkeringsprisen. Ikke noe man gjør hver dag, men kanskje ikke så ille de få gangene man ser på Opera?

Man betaler med kort for det antallet timer man vil lade og det er timer som teller ned så man kan ikke timerlade her, men det fungerte greit for mitt bruk som på grunn av kø hadde litt for lav SOC til å dra hjem uten lading og nærmeste gratisplass var en drøy gåtur unna hvor jeg også på grunn av kø var litt for seint ute.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

E_S

Kongens gate er utmerket. Masse gratis gateparkering med gratis 3,6kW-lading. Dropp de sinnsykt dyre parkeringshusene. MDG-byrådet truer vel med å fjerne all parkering i denne gaten, men det skjer ikke før tidligst høsten 2017.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Arha

En billigere løsning er å parkere gratis i nærheten en T-bane- eller togstasjon og reise kollektivt inn.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Orbit

Sitat fra: E_S på onsdag 24. mai 2017, klokken 10:55
Kongens gate er utmerket.
Men å okkupere en av de få ladestolpene som er i sentrum i 5-6 dager er særdeles usympatisk! Bruk i alle fall en av plassene uten lading (og kryss fingrene at det ikke kommer opp midlertidig skilting om parkeringsforbud på grunn av gatefeiing eller arrangementer i området).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

E_S

Sitat fra: Orbit på onsdag 24. mai 2017, klokken 11:13
Men å okkupere en av de få ladestolpene som er i sentrum i 5-6 dager er særdeles usympatisk! Bruk i alle fall en av plassene uten lading (og kryss fingrene at det ikke kommer opp midlertidig skilting om parkeringsforbud på grunn av gatefeiing eller arrangementer i området).

Det stemmer, men det er massevis av vanlige P-plasser der også. Skal man parkere 6 dager i et P-hus i Oslo kan man trolig likegodt ta taxi på hele turen, for det blir helt vanvittig dyrt.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA