Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Johani, fredag 13. februar 2015, klokken 13:03

« forrige - neste »

Johani

Hei. Har kjøpt meg en importert e-golf. Har imidlertid problemer med hjemme ladingen. Jeg bruker ladeledningen som fulgte med bilen - den som går ivanlig stikkontakt. Etter at den har stått til lading i en time eller to, slår ladingen seg av. Det lyser da rødt på boksen på ledningen. Dette er en 16 ampers kontakt. Ser at man kan stille ned amperen i bilen til 13 og 10. Må jeg sille ned denne? Noen som vet hva problemet kan være?

html

Har du sjekket med Møller? Jeg har ikke opplevd noe slikt, har en e-up og ikke e-golf, men min ladekabel har fungert godt hele tiden.
Mvh. Trond Martin!

P.t.:
VW e-Up! (2014 modell) - heter Euphoria :)
Mitsubishi Outlander (2011 modell)
Yamaha Majesty 125 Scooter (2000 modell)

.

Johani

Nei, har ikke det. Må nok ta kontakt til uken..  :-\

elektrolux

Tipper varmgang i stikket ditt, eller periodisk jordfeil i kretsen din. F.eks naboens VVB.

Møller kan lese av feilkoder fra kabelen og forklare hva som har stoppet  oppladingen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sn0le

Ville prøvd å lade på en vanlig stikkontakt en annen plass.
F.eks en offentlig ladestolpe eller på jobb.
Hvis feilen ikke oppstår da så er det noe galt med det elektriske anlegget hos deg.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Johani

Tusen takk for svar, folkens. Da forsøker jeg lading på jobb..  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA