Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det bare å lade Kia Soul EV i egen garasje?

Startet av MyTess, torsdag 12. februar 2015, klokken 20:25

« forrige - neste »

MyTess

Oppdaget her igår at det knaste fælt når jeg åpnet bakluka, og tilsvarende da jeg lukket. Det var ett lag med is i overgangen panotak og bakluke, så når jeg åpnet knaste isen opp. Når bakluka gikk opp falt de tildelse store isflakene i samme sprekken. Når jeg lukker, knuser isen som har falt i sprekken.

Ble bekymret, og lurer på om det vil lage riper?  Noen forslag til å håndtere dette?

RaBalder

Riper er en ting, men du kan jo i verste fall bøye noen plater dersom det blir mye is.

Var plaget med ising i underkant av dørene i jula. Var på tur så det var lite å få gjort med det. Såpass ille at jeg ble redd for å bøye noe som ikke skulle bøyes i dørkonstruksjonen.

Ellers har man vel samme problematikk i panotaket. Knirking og skranglig er nok is som beveger seg. Nå er ikke behovet for å åpne panotak veldig stort på vinteren, så jeg tror jeg skal la det være i fred til det blir varmere i været. Kanskje unngår man å ødelegge noe ved å la det være i fred.

Har ikke funnet noe bedre løsning på ising enn å ikke bruke det som iser ned/igjen.
På slik total nedising tror jeg heller ikke det hjelper med noe silikon på forhånd.


GOS

Sitat fra: MyTess på fredag 23. januar 2015, klokken 19:02
Oppdaget her igår at det knaste fælt når jeg åpnet bakluka, og tilsvarende da jeg lukket. Det var ett lag med is i overgangen panotak og bakluke, så når jeg åpnet knaste isen opp. Når bakluka gikk opp falt de tildelse store isflakene i samme sprekken. Når jeg lukker, knuser isen som har falt i sprekken.

Ble bekymret, og lurer på om det vil lage riper?  Noen forslag til å håndtere dette?

Sett full oppvarming på kupeen og varme i bakruten i god tid før du skal kjøre slik at det er smeltet.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

MyTess


Sitat fra: GOS på fredag 23. januar 2015, klokken 20:01

Sett full oppvarming på kupeen og varme i bakruten i god tid før du skal kjøre slik at det er smeltet.

Det er nok det beste tipset, men tror det er akkurat mellom pano og bakluka at isen blir igjen. Forøvrig så får jeg vel ikke satt på varme i bakruten fra appen?

GOS

Har hatt samme problemet selv. Foreløpig så må du ut for å sette på varmetrådene bak. Når jeg vet jeg skal åpne bakluka så setter jeg varmen på i god tid slik at det har tint rundt skjøten også.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

cra

Savner mulighet for å kunne sette på tråder bak, samt oppvarmede viskere og max defrost. Det er det jeg egentlig trenger, vel så mye som å få opp comfort-temperaturen i bilen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA