Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Blir man lei av Tesla?

Startet av petersv, torsdag 12. februar 2015, klokken 17:46

« forrige - neste »

Mippen

Noen tester eller video av s 85d? Jeg finner bare av P85D. Internett flommer over av videoer og reviews av den bilen. Jeg vil lese og se mer av min bil også...
Fremtiden er elektrisk.

Davidsv

Sitat fra: Mippen på onsdag 25. februar 2015, klokken 21:11
Noen tester eller video av s 85d? Jeg finner bare av P85D. Internett flommer over av videoer og reviews av den bilen. Jeg vil lese og se mer av min bil også...

Har sett et innlegg av en amerikaner på et forum som fikk den... men ellers er det sørgelig mye fokus på P...
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Mippen

Jeg har sett det jeg også. Var positive lesing, men vil ha mer. Det virker som det bare fokuseres på p85d. S 85D er også en super bil. Det er vist samme motorer som I p85d - Altså den foran. De har bare skrudd ned ytelsen. Står lite spec om motorene, men det spekuleres om det er samme motor som I Mercedes B-Class electric. Den er utviklet av tesla og samme ytelse. Den yter 340NM. Hvis det er samme motoren vil såfall S 85D yte 680NM - Mer en gamle P modellen. Såfall er det grunn til å tro at den er sterkere på "mellomregisteret".
Fremtiden er elektrisk.

petersv

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

petersv

Mippen

Jaja, men sto om tester rett over så var ikke så lett å tolke ;=)
Fremtiden er elektrisk.

petersv

Sitat fra: Mippen på onsdag 04. mars 2015, klokken 20:05
Jaja, men sto om tester rett over så var ikke så lett å tolke ;=)

Det har du rett i. Ikke greit å holde seg on topic ;)

Jeg fikk beskked om at min er rett før produksjon her, og estimert levering i mai, kan man håpe på før?

Mippen

Det er spørs. Jeg så at "NegativeElectrode" skrev i annen tråd
SitatHar levering "Sen mars". Fikk telefon fra Tesla hvor det ble opplyst at de ennå ikke vet når bilen ankommer Norge, og at det kan muligens bli levering i April.

Det kan derfor virker som bilene er noe forsinket. Det skal vist leveres ut 2500 biler i løpet av et par mnd. Skal godt gjøres at de klarer å holde skjema helt.
Fremtiden er elektrisk.

elbilen

Sitat fra: petersv på onsdag 04. mars 2015, klokken 20:32
Jeg fikk beskked om at min er rett før produksjon her, og estimert levering i mai, kan man håpe på før?
Har VIN et par hundre etter deg og har levering sen mai. Ikke hørt noe om at det et like før produksjon heller.
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA