Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bjørns videoer

Startet av Hewa, torsdag 12. februar 2015, klokken 01:23

« forrige - neste »

Hewa

Hei,

Jeg vurderer å skaffe meg elbil da arbeidsplassen min endelig har fått opp ladeplasser. Jeg bor i boligsone 1 i Bergen sentrum, men vil ikke trenge å lade mens bilen er parkert i sentrum over natten. I dag har jeg boligsoneparkering med bensinbil. Pleier da å parkere i sone 3. Mitt spørsmål er: hvor kan man parkere gratis med elbil i Bergen sentrum utenom i Bygarasjen? Jeg kan ikke se at det er særlige parkeringsplasser på gateplan, men mulig jeg ikke har lett godt nok  ::) Andre råd/tips?

Setter pris på alle innspill  :)

reptil

HVis du tenker lagtid er det nok ikke mange plasser. Man kan parkere på parkometerplasser gratis, men hvor lenge du står der avhenger av plassen i seg selv. Du har ikke anledning til å parkere lengre enn de som må betale (tror jeg)
Nordnes p-hus er langtidsparkering og gratis for el-bil, solheim p-hus er blitt korttid etter at lokal handelsstand klaget på alle el-bilene.......:( (tror ikke de får fler kunder av det....)
Svart Leaf Acenta

Sirka

Limer inn hva jeg svarte deg i en annen tråd:

Sitat fra: Sirka på torsdag 22. januar 2015, klokken 23:02
Sitat fra: Hewa på torsdag 22. januar 2015, klokken 21:20
Jeg forstår ikke helt dette med boligsoneparkering for elbil. Jeg har adresse i boligsone 1, vet noen hvilke muligheter jeg har da vedr. parkering? Jeg trenger ikke lade, men vil gjerne stå billigst mulig :)

Dette spørsmålet hører kanskje egentlig mest hjemme i Hordaland-delen av forumet, men svarer deg her selv om det blir litt OT:

Elbiler parkerer i boligsonene i Bergen på samme vilkår som andre biler, bortsett fra at de ikke betaler noe for det. Du får altså et kort akkurat som før, og parkerer akkurat som før - gratis. :)

(Men det finnes nesten ingen ladeplasser på gateplan, så dersom du skal lade er Bygarasjen antakelig det beste valget for deg - eventuelt hurtigladerne på Danmarksplass.)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA