Elkjøretøyparader i folketogene Sandnes/Stavanger 17 Mai 2009

Startet av Tommy, fredag 03. april 2009, klokken 14:12

« forrige - neste »

Tommy

Hei
Ønsker å få spredd budskapet om at vi nå kommer til å delta i folketoget både i Sandnes og Stavanger 17 mai i år.
Sandnes Kommune har gitt oss tommelen opp, men vi venter litt nå på Stavanger Kommune (de har vist tjuvstartet påskeferien).
Stavanger Aftenblad har lovet å skrive en sak om dette i forkant og etterkant :P
De trenger da et ca.antall på hvor mange som kommer til å delta i de forskjellige togene.

Oppfordrer alle der ute til å spre ryktet og sende meg en mail snarest om DU kan bli med. Mail sendes til post@boligenergi.no
Vi trenger alt som kan kjøres elektrisk det være seg sykler, mopeder, biler osv.
Viktig at dette kan bli litt spektakulært, og vise folk hvem Elbilforeningen i Rogaland er til for.

Trolig havner vi bakerst i toget pga.sikkerhet.
Men da blir det jo for en gang skyld noe å se på bakerst og :D

Kan gjærne gi tilbakemelding om mulig deltakelse på forumet og.

DETTE BLIR MORRO!

Ballen spennes  samtidig over til Agder ;D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Baltor

Fint!
Vi bør gjøre noe morsomt ut av dette, det beste er hvis vi kan få andre til å le OG le av oss selv..
I agder lanserte de mange gode forslag i fjor, blant annet at to Thinker skulle maskeres som mus og katt ;D
Ble det noe av?
http://elbil.no/forum/index.php?topic=795.msg5969#msg5969
Vi kan rigge til ei svær sveiv på en elbil og lage vår egen strøm.
Eller binde alle bilene sammen med lange slepetau og la en gå foran og dra (kjøre med stramme tau)..!
Dessuten trenger vi et godt slagord:
Vi kommer lenger.
Gjør det med spenning.
Hold spenningen ved like i hverdagen, kjør elbil.
osvosv
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Ken

Vi registrert vår interesse i borgertoget i dag! Akkurat når du skrv innlegg!

En god måte å profilere elbil på. Man få mye begeistring for hvor stille de er :)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Tommy

Vi må finne på noe som tar pusten av folk...
Noe somer helt vannvittig morsomt..
Er det noe som har sett reklamene for Reva på youtube?
Der kua parer seg med Revaen og Den nakne mannen kommer ut av Revaen med undertekst Nature loves REVA og REVA i pakt med naturen...synes de er morsomme :D

http://www.youtube.com/watch?v=CnlJtTdKKKQ
Kanskje noe sånt....Jeg kan være naken... :P

Hadde  vært kult med en i et elgekostyme som humpet bak på et elektrisk kjøretøy , med tekst bak på ryggen Naturen elsker elektriske kjøretøy.....

Nå løper fantasien løpsk og jeg bør legge meg.

Jaja, dette blir nok bra skal dere se.

En buddy med henger og en person på ergometersykkel i hengeren , med skjøtekabel mellom sykkel og bil....hmmmm

Tror og de snakker om noen premiering i Stavanger og Sandnes.
Skal sjekke det.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

cra

Sitat fra: RevaLover på lørdag 04. april 2009, klokken 00:13
Vi må finne på noe som tar pusten av folk...
Hadde  vært kult med en i et elgekostyme som humpet bak på et elektrisk kjøretøy , med tekst bak på ryggen Naturen elsker elektriske kjøretøy.....

Dere vil i alle fall få rikelig med gratis oppmerksomhet i en del aviser dersom dere stiller med noe slikt i barnetoget, vil jeg tro! :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Dette kan bli bra.

Vi har jo veldig mange interresante elektriske kjøretøy i Stavanger, og dette kan vise mangfoldet av elektriske kjøretøy.

Jeg stiller gjerne med Vectrix'en til poden. :)

Skal vi taue hverandre, må vi få tak i en strikk, slik at den forholder seg stram.

Kanskje en bungie hoppe strikk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

Sitat fra: cra på lørdag 04. april 2009, klokken 14:06
Dere vil i alle fall få rikelig med gratis oppmerksomhet i en del aviser dersom dere stiller med noe slikt i barnetoget, vil jeg tro! :D
Her er det barnetog på formiddagen og folketog på ettermiddagen. Folketogene er foreninger og andre som viser fram det de driver med. Veldig populært, utrolig mange tilskuere.
Men det er jo endel barn som ser på, så vi må nok be RevaLover :o holde klærne på.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!

Tommy

Hehe...
Skal holde klærne på, men forstår ikke hvorfor vi skal binde oss sammen, mulig jeg er litt kort i toppen som ikke forstår den? Kan noen forklare meg?

Gleder meg i vertfall ;D
Kommer til å ha med meg døttrene mine på 1 og 3 år i bilen....så ingen fare for lettkledde pappaer.
Noen andre som kan si med sikkerhet at de blir med?

Har til nå 2 Reva, en EVT moped og en Think i Sandnes.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Tommy

Ja  i morgen får vi svar fra Stavanger kommune i forbindelse med deltakelse i folketoget.
Stavanger Aftenblad står klare til å skrive en sak om dette.
Dette har jeg avtalt at skal foregå på fredags ettermiddag.
Klokkeslett er ikke avtalt men ser for meg rundt 14.00
Trenger i den forbindelse noen kjøretøy med førere som kan stille som "modeller"
Gjærne litt spesiell kjøredoning.....Perbear...du er velkommen med sykkelen ;)
Torfinn håper du stiller deg disponibel for intervju og med et kjøretøy?
Noen andre....fint om vi kunne få med en Think og en Buddy.
Send meg en melding om DU har lyst å bli med!
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Tommy

Fikk svar fra Stavanger Kommune i dag:

"Elbilforeningen i Rogaland gis dispensasjon til å stille med opp til 
tre elbiler, type REVA eller BUDDY, i Folketoget i Stavanger 17. mai 
2009. For sykler og mopeder legges det ingen begrensninger. Bilene må 
sikres fysisk med taubane rundt hver bil og det skal gå en vaktperson 
ved hver hjulbue for å ivareta sikkerheten for tilskuere. Foreningen 
vil bli plassert bakerst i toget."

Hva synes dere om dette vedtaket?
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

cra

Dere har i alle fall en fot innefor, men vaktperson ved hver hjulbue synes jeg høres ut som veldig overkill. Jeg tror kanskje de har misforstått meningen med de vaktene som springer ved siden av hvert hjørne av presidentens bil i amerikanske filmer.

Da jeg var russ deltok vi i barnetoget, og satt på takene og kastet karameller til ungene. Ingen vakter eller avsperringer med tau e.l. Ikke noe søknad e.l, det var vanlig at russebilene var med.

Det hadde kanskje vært en ide å snakke med komiteen for å kanskje få lempet litt på det? Greit med et par personer til å gå foran og passe på klar bane, men jeg skulle da mene at foreldre/foresatte har minst like mye ansvar for at unger, bikkjer og annet ikke forviller seg inn foran kjøreteøyer i en parade. Og jeg antar at det uansett bare blir gangfart (og knapt nok det) med stopplengde som kan måles i centimeter.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tommy

Det de kanskje sikter til er jo at det er et allmenkjent problem med elbiler at hjulboltene fyker ut i en uforskammet høy hastighet. Dette kan skje når man minst venter det og det er en rekke tilfeller der det har forårsaket store skader på bygninger og mennesker.
Derfor en person ved hver hjulbue. :D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Sitat fra: RevaLover på onsdag 15. april 2009, klokken 22:52
"Elbilforeningen i Rogaland gis dispensasjon til å stille med opp til 
tre elbiler, type REVA eller BUDDY, i Folketoget i Stavanger 17. mai 
2009. For sykler og mopeder legges det ingen begrensninger.

Hva synes dere om dette vedtaket?

Syntes andre typer elbiler, og Lettvekter motorsykler som Vectrix også burde fått lov å delta.

Hvorfor skal F.eks Think ikke få lov å kjøre ???
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

Tipper at de ikke vet forskjell på de ulike bilene, de mener nok at de gir tillatelse til den gruppen/størrelsen.
Vi er fortsatt i dialog med 17.mai komiteen, og kommer med mer info her om hva det blir til.
Det hadde f.eks. vært fint om noen biler med rallynummerskiltene og dekoren fra Viking Rally kunne være med.
Dessuten må dette bli morsomt. :D :D
RevaLover har lovet å holde klærne :o på, men det er mye annet vi kan gjøre. ;)

Akkurat nå er det viktig at vi får mange medlemmer, så MELD DERE INN.

(medlemstallet vokser, men vi har plass til fler!!)
Oslo

Tommy

Tjenare ;D
Motorsykler går under kategorien moped og sykler.
Du er velkommen med din Vectrix elektrolux.

Vil ikke tro det er noe problem med Think osv.
Som det ble skrevet tidligere, vi har en fot innenfor iallefall.
Mye nærmere en et blankt nei som var det første svaret fra "sekretæren" :D

Men nå til litt mere konkrete handlinger, jeg trenger beskjed fra de som ønsker å kjøre i togene i Sandnes og Stavanger.
Målet er 10-15 kjøretøy i vert av togene, da trenger vi mange som stiller med andre ord. De som har gitt beskjed trenger ikke si fra på nytt.

Send meg en melding så noterer jeg dere ned på det aktuelle toget.
Dere som ikke har noen tilhørighet verken der eller der: gi beskjed.
Da har jeg litt mulighet til å flytte noen der det passer best.

Jo før jeg får beskjed jo bedre....

Jeg stiller foresten på rulleskøyter i gullfarget kondomdrakt, med en lang hale (ledning)med støpsel i enden.
Og to røde horn samt høygaffel.
Med teksten på ryggen: The Devil goes electric!
Samtidig som jeg fyrer av noen sånne gnistregreier under skøytene. :D

Kanskje.....
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA