Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Råde, onsdag 11. februar 2015, klokken 19:15

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: PR på lørdag 20. juni 2015, klokken 21:28
Jeg har fått VIN nr og har prøvd å legge inn fra 1-45km, men får feil på km hver gang. Den står i Oslo, og venter på klargjøring neste uke. Ser i denne tråden at mange har fått registrert bilen til og med før den har kommet til Norge. Er det noe som må aktiveres i bilen før jeg kan bruke Car-net?
Det tror jeg dessverre det ikke er noen som har funnet ut av enda.
e-Golf | X75D

np

Har samme problem, bilen er i Norge, men får ikke registrert. Får bare smøre oss med tålmodighet...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

np

Og plutselig er den tilgjengelig, 6 km. Et eller annet sted i Atlanterhavet rett sør for Ghana. :) "6746 km. Continue on foot" står det. :D (Bilen er i Norge, btw.)
NP

VW e-Golf (2016)

Morti_s

Såg en på facabook som ikke fikk tak i den før den kom til forhandleren, det er helt sikkert de som aktiverer denne.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=966814126703813&set=gm.694183680686443&type=1&theater
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

PR

Jeg fikk plutselig registrert på 6km. Ifølge app'en står bilen midt ute i Sør-Atlanteren utenfor Afrika min også! Den er i Norge, og er fortsatt ikke klargjort.

Morti_s

sendte selgeren deres vin nummer uoppfordret eller? PR og NP??

np

Måtte pent be om det, ja. (Men hadde ingen stående avtale om at han skulle sende det så snart det dukket opp, heller.)
NP

VW e-Golf (2016)

PR

Fikk det fra selger ja. Har fått opp bilen på kartet nå. Står i Oslo.

Morti_s

I dag fikk jeg vin nr og info om at bilen min står på havnen i Tyskland :D
Men via car-net siden så får jeg bare feilmelding: Vi kunne ikke bekrefte chassisnummeret ditt. Prøv igjen senere. Dersom du fortsetter å motta denne meldingen, vennligst ta kontakt med kundeservice.

Da er det vel ikke noe mer vits å prøve før den er i norge, eller har andre også fått denne feilmeldingen men fått registrert til slutt?

np

Fikk samme, funket ikke før bilen var i Norge. (Selv om appen da påstod bilen stod på en lekter ute i Atlanterhavet. :))
NP

VW e-Golf (2016)

Morti_s

Sitat fra: np på fredag 26. juni 2015, klokken 13:09
Fikk samme, funket ikke før bilen var i Norge. (Selv om appen da påstod bilen stod på en lekter ute i Atlanterhavet. :))

Ok, da er det bare å vente :D stemmer nok med det selgeren sa da når jeg bestilte den.. så forklarte han at når den kom i kai i Norge ble det utført litt "jobb" i programvare etc.. før den ble sendt forhandler for klargjøring/levering..

bno

Har kjøpt meg en ny egolf som står i Tyskland. Den har jeg total kontroll på og hvor hos forhandler den for tiden er plassert ;D Da får jeg følge med transportruta til norge etter hvert. Men måtte tre fire forsøk før jeg fant riktig km stand. Min første egolf kom jeg ikke inn på og ga opp. Det gikk på 90 dagers fristen
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Morti_s

Sitat fra: np på fredag 26. juni 2015, klokken 13:09

Nå får jeg ikke feil på vin nr lengre, men treffer ikke på km :/
Noen som vet om den da er i Norge eller bare kjørt på båten?

bno

Kommer ikke i kontakt med bilen får melding om " internet forbindelse avbrutt". Andre enn meg som har problem med car net i dag?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

PR

Får samme feilmelding. Kommer ikke inn. Funka tidligere i dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA