Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Råde, onsdag 11. februar 2015, klokken 19:15

« forrige - neste »

Ove

Sitat fra: alagerqv på søndag 08. mars 2015, klokken 22:11
Enten har noen i Møller systemet kjørt bilen mye, km. som jeg så selv her om dagen, funket ikke. Fikk hvertfall "bedre" feilmelding denne gangen:

Den angitte kilometerstanden stemmer ikke overens med den kilometerstanden som er mottatt fra bilen.

Og etter 4 forsøk beskjed om å vente 15 min.

Jeg antar det blir 15 min og så 4 nye forsøk osv... Krysser fingrene!

Hadde samme problemet med 4 forsøk og 15 min osv... men etter en lengre kjøretur så aksepterte carnet den samme kilometrstanden som i bilen.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

4Matic Fanatic

Sitat fra: alagerqv på søndag 08. mars 2015, klokken 22:11
...Den angitte kilometerstanden stemmer ikke overens med den kilometerstanden som er mottatt fra bilen...
Samme fikk jeg da jeg skulle registrere konebilen i dag.. jeg hadde tilfeldigvis engelsk språk og det sto Mileage - så etter ørti forsøk og for testens skyld regnet jeg om 64km til miles og puncha inn det - og vips var den registrert.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

poskare

Nå er bilen min vokst fra e-UP til e-Golf!! Weee!! Snakket med Møller i formiddag, og nå har de fått ordnet det! :)

eskigolf

Yess  :D   :D
eUp har blitt eGolf og android app'en funker. Flere funksjoner enn i går. Inkludert oppvarming av frontrute - ikke verst  8)
e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

olebakk

Alt er OK med min også nå.

Glad jeg har min på engelsk forøvrig. Mye feil på oversettelsen ser jeg (kona har den på norsk). Open=Åpne er litt feil på bildet over f.eks...

hottentott33

Sitat fra: olebakk på mandag 09. mars 2015, klokken 21:14
Alt er OK med min også nå.

Glad jeg har min på engelsk forøvrig. Mye feil på oversettelsen ser jeg (kona har den på norsk). Open=Åpne er litt feil på bildet over f.eks...

I entall blir det feil, men hvis det er snakk om flere dører er det jo "åpne" som gjelder. "Open" gjelder både i entall og flertall, så en var nok litt mer heldig med den  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

alagerqv

Virker som at hele Car-Net er nede, får ikke til å legge inn noe som helst. Nå maser den om at jeg må opprette en PN (som alt er gjort for lengst) og så blir det 100 re-directs som ender opp i timeout...

Men det blir sikkert fint til slutt...

4Matic Fanatic

Begynner å miste troen på at dette blir fint til slutt - etter over ett år med trøbbel er vi forlengst forbi latterlig og langt over på patetisk!
Vi snakker tross alt 2015 og det er søren meg ikke raketteknologi å holde en webservice som snakker med noen mobildevicer i live??? En ting er om det ikke funker - men det gjør det jo, men å holde det oppe, og med en ytelse som gjør at man ikke sovner mellom trykkene - hvor j*vla vanskelig er DET?

>>Ladestatus

poskare

Skulle gjerne tatt en prat med de som drifter tjenesten eller infrastrukturen det kjører på ja, de har ikke mye peil på hvordan det gjøres...

Råde

Sitat fra: poskare på tirsdag 10. mars 2015, klokken 18:20
Skulle gjerne tatt en prat med de som drifter tjenesten eller infrastrukturen det kjører på ja, de har ikke mye peil på hvordan det gjøres...
Nå sitter de vel på ekvivalenten til danskebåten på vei med serveren fra gutterommet i USA til gutterommet i Tyskland. Det er jo ikke så lett å få til noe på en sånn båt...

PS! Rekk opp handa den som vil betale 100 euro året for dette?
e-Golf | X75D

4Matic Fanatic

Sitat fra: Råde på tirsdag 10. mars 2015, klokken 19:16
...Tyskland. Det er jo ikke så lett å få til noe på en sånn båt...

PS! Rekk opp handa den som vil betale 100 euro året for dette?
Den ytelsen man til tider har levert kunne sikkert kommet fra satelittforbindelsen på Amerikabåten, med tilhørende utfall i snø og dårlig vær...

Det er rett og slett for dårlig og jeg håper inderlig at noe skjer her nå.
Har ingenting å si om det er gratis eller €100 året her, leverer du en tjeneste som en del av bilsalget skal det fungere. Enkelt og greit!

>>Ladestatus

alagerqv

Da er omsider min Car-Net operativ. Virket som at det nok en gang var noe back-office hos VW som fusket, det gikk som smurt når det endelig ble liv i serverene deres.

Juste

Samme her, fikk mail fra kundeservice i uken og problemene var løst.

DrNox

Det er rett og slett for dårlig og jeg håper inderlig at noe skjer her nå.
Har ingenting å si om det er gratis eller €100 året her, leverer du en tjeneste som en del av bilsalget skal det fungere. Enkelt og greit!
[/quote]
Vel talt.

Sidewinder

Nå får jeg beskjed at det ikke ligger noe bil tilordnet brukerkontoen..

Nå er det ikke mye tålmodighet igjen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA