Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Råde, onsdag 11. februar 2015, klokken 19:15

« forrige - neste »

Råde

Oppskrift på å legge til e-Golf/e-UP! i car-net før man har mottatt bilen.

1. Opprett deg som bruker av car-net (Denne forklarer jeg ikke. Se VW FAQ). Car-net finner du på vw.no | Innovasjon og miljø | Car-Net

2. Trykk "Tilføy kjøretøy"
Her får du opp en side hvor du skal legge inn VIN (Vehicle identification number) og aktuell km-stand. For de som liker nusselige navn kan man også gi bilen det.

VIN blir tildelt bilen når den produseres. Dette kan forhandler opplyse om. Hvis du ikke vil spørre om dette (virker litt merkelig), så kan du (som jeg gjorde) endre litt på norskmontert utstyr, slik at du får en ny kontrakt. Der finner du VIN, hvis slik er tildelt bilen.

Km-stand er den store jobben. Denne vet du ikke, og må gjette. Etter 4 forsøk må du vente 15min og logge på igjen for nytt forsøk. Jeg startet på 5 og endte på 47...

PS! Jeg er spent på hvor lenge dette går. Det er ikke sikkert Møller er så glade for at vi snoker på bilen helt fra produksjon. De liker jo tydeligvis litt hemmelige ting...

e-Golf | X75D

Bawler

Jeg sendte en melding til selger, han hadde ingen problem med å gi ut VIN nummeret..
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

mor10

har fått vin nummeret og fant bilen min etter litt over 30 min søking, stod med 10 km på måleren.
men jeg ser bilen min står i Afrika og jeg skal hente den kl 12 på lørdag så jeg er spent på om de rekker dette  :P
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

EV - Driver

Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Bawler

Da fant jeg ut at bilen faktisk er i Haugesund i dag.  (kmstand var 13) selgeren var ikke på jobb i dag, så han kommer til å få besøk i morgen tidlig. Kom sikkert med bilene jeg tok bilde av i dag morges (i annen tråd)
Haugesund

Bawler

En grei ting å få med seg, er at hvis du får koblet på bilen og det tar lang tid før du får den, har du brukt om litt av gratis abonnementet på car-net. MEN er vel verdt det for de fleste som ikke har fått bilen enda ;)
Haugesund

HelectriC

Min har tydeligvis gått 13 km og står i Nigeria, Afrika. Lurer på hva den gjør der;-) Får håpe den ikke har blitt kidnappet av Boko Haram eller noe;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

HelectriC

Interessant at der virker være en god del biler som har nøyaktig 13 km på telleren. Kanskje en testrunde som er lik for alle biler med VP eller noe? Noen har fått fler km, de bilene kanskje hadde mer som måtte testes før levering?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

haugejan

Eg fekk nett registert min bil på 46 km men er ingen info om plassering. Tar det litt tid før data blir oppdatert eller skal dette komme med ein gang?
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

Råde

Sitat fra: haugejan på fredag 23. januar 2015, klokken 20:42
Eg fekk nett registert min bil på 46 km men er ingen info om plassering. Tar det litt tid før data blir oppdatert eller skal dette komme med ein gang?
Prøv å oppdatere data for dør og lys. Da har jeg erfart at den oppdaterer alt annet også. Til og med posisjoner utenfor Afrikas vestkyst.

Btw så tror jeg nesten det er en standardposisjon som oppgis for nyregistreringer.
e-Golf | X75D

havardolini

Sitat fra: HelectriC på fredag 23. januar 2015, klokken 19:09
Interessant at der virker være en god del biler som har nøyaktig 13 km på telleren. Kanskje en testrunde som er lik for alle biler med VP eller noe? Noen har fått fler km, de bilene kanskje hadde mer som måtte testes før levering?
Veldig interessant!
Jeg har en Golf stasjonsvogn som lånebil nå, inntil e-Golfen kommer. Den hadde gått 13km da jeg hentet den hos Møller i november :)

sveima

Sitat fra: Råde på fredag 23. januar 2015, klokken 23:25

Btw så tror jeg nesten det er en standardposisjon som oppgis for nyregistreringer.

Sannsynligvis lengegrad 0 og breddegrad 0 som rapporteres som standard før gps'en ombord syncer opp.

havardolini

Hva er det høyeste antall km dere har fått treff på? Jeg har kommet til over 120  km nå uten treff. Enten er bilen min i daglig bruk et sted i verden, jeg har klart å bomme på et eller annet eller så funker ikke dette lengre?

sveima

Jeg prøvde 1-80 både torsdag og fredag uten hell. Så plutselig traff jeg på 12 på første forsøk idag - etter at mange andre hadde hatt hell med 13 (korrekt km var 11)

Kan det være at 3G biten ikke blir aktivert før den kommer til Norge? Min dukka opp på kaia i Oslo.

haugejan

Mistenker kanskje att det ikkje virker før bilen er i norge. Har nokon fått lokasjon på bilen i Tyskland? Min skal være på vei til norge nå og i Oslo morgon. Får sjekke da om eg får kontakt. Men da er det for så vidt rart eg fekk treff på 46 km. Da må det jo ha vore kontakt ein gang
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA