Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Råde, onsdag 11. februar 2015, klokken 19:15

« forrige - neste »

Flehan

Sitat fra: Sidewinder på torsdag 12. februar 2015, klokken 11:50
Har selgerne oversikt over estimert leveringstid, evnt
når den er planlagt til å gå med båt?

Min har vistnok stått på et tog i over 1 uke  :-X

denne eposten fikk jeg fra min selger:

Her er status:

Årsmodell:      2015    Markedsmodell :          2006 E-GOLF 115 HK               5D           
Typenr   :        BE13B1           Bestnr:            500371            År:       2014    Ordre:              67723             Ch:             WVxxxxxxxxxxxxxxx:)
Farge    :         Z1Z1    LIMESTONE GRÅ MET                       Int:       TW      TITANSORT               
Mnr      :          C13 J0H KA1 PFG PF2 PLA PLC WDB WW1 4I3 4KF 6XQ 9VH X1C             
Produksjonsår:            2015    Produksjonsnummer:             0541267          Produksjonssted :       WOLFSBURG     
Destinasjon..: NORGE                                    Dato utmeldt fabrikk:            2015-01-30

Inn/Ut Meldingspunkt                    Dato       Transport  ETA             
-------------------------------------------------------------------------------
INN      WOLFSBURG                                      2015-01-30                                 
UT       WOLFSBURG                                      2015-01-30     TOG                                 
INN      BREMERHAVEN                                 2015-02-03         

Der kan den av og til bli stående en drøy uke.

Ringer deg når den kommer til Bekkelaget.                             

Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Sidewinder

Se der ja, tydligvis at man må spørre selgerne om alt....

Når hadde du produksjonsuke (oprinelig) ?

Flehan

Sitat fra: Sidewinder på torsdag 12. februar 2015, klokken 12:17
Se der ja, tydligvis at man må spørre selgerne om alt....

Når hadde du produksjonsuke (oprinelig) ?

ved kontraksskriving i starten av november, ble antatt levering satt til 2. kvartal 2015

fikk mail før jul, med produksjonsbekreftelse.

aner ikke hvilken uke den da skulle probuseres.

Flehan

jeg finner fortsatt ikke bilen min.(så da er den vel i Tyskland enda eller på vei) Fikk telefon fra min selger ved lunsj tider, om at han ikke rekker uken som han hadde håpet, da den ankommer billigstad fredag ettermiddag. Så vi avtalte mandag. Strålende fornøyd med Møller så langt i denne transaksjonen. Raske svar og gode tilbakemeldinger. fikk mail med oppsett av car-net sammen med informasjon om betaling og overlevering i  dag :)

Sidewinder

Skulle ønske alle fikk slik oppfølging...
Førstkommende mandag? Var det med VP du bestilte?

Flehan

Sitat fra: Sidewinder på fredag 13. februar 2015, klokken 21:25
Skulle ønske alle fikk slik oppfølging...
Førstkommende mandag? Var det med VP du bestilte?
[/quote

Nei uten, hadde ikke tid til å vente på usikker ventepumpe, da jeg måtte ha ny bil Pga ny jobb. Har enda ikke funnet bilen i car-net, og jeg vet den er i Norge. Den ble registrert i dag. Gleder meg som en unge. Låner en leaf nå, så jeg har kjørt litt El, men er fortsatt fersk.

janegils

Eg får også meldinga "Vi kunne ikke bekrefte chassisnummeret ditt. Prøv igjen senere".  :-\
I følge selgeren min så kom bilen til Norge 14. feb.
Burde da hatt god tid til å bli innlemmet i car-net no?

Sidewinder

Jeg har i allefall lært meg understellsnumret på bilen min utenat  :-[

Flehan

Sitat fra: Sidewinder på torsdag 19. februar 2015, klokken 17:33
Jeg har i allefall lært meg understellsnumret på bilen min utenat  :-[

Klipp og lim her

alagerqv

Hei,

Da er min bil produsert og visstnok på vei nordover til Norge.

De av dere som har fått VIN og lagt inn car-net, hvor mange siffer er det i VIN? Jeg har fått mitt VIN, men får ikke godgjent chassisnr ennå. Får denne meldingen som andre også har fått:

"Vi kunne ikke bekrefte chassisnummeret ditt. Prøv igjen senere. Dersom du fortsetter å motta denne meldingen, vennligst ta kontakt med kundeservice."

Har testet km fra 0 og oppover til 50, og lagt inn mine 17 tall og siffer (WVW.....).

Er det denne meldingen som er standard uansett om km eller VIN er galt? Jeg ble ikke kastet ut av car-net siden mens jeg holdt på, så tok alle forsøkene fortløpende.

-Anders

ottcom

Korrekt at VIN består 17 tegn. Fikk ikke registrert min bil i  Car-Net før den sto på tunet, selv etter mange forsøk.
Kilometerteller viste 19 km ved overtakelse og det aksepterte Car-Net med en gang. Forøvrig funger CN meget bra.

Lykke til...

Råde

Legg merke til første post. Det funderer jeg på hvor lenge det vil gå å søke opp bilen sin før man har fått den. Det kan virke som om møller har lukket den muligheten nå. (Får en følelse av at de følger med litt her).
e-Golf | X75D

Sidewinder

Sitat fra: Råde på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:58
Legg merke til første post. Det funderer jeg på hvor lenge det vil gå å søke opp bilen sin før man har fått den. Det kan virke som om møller har lukket den muligheten nå. (Får en følelse av at de følger med litt her).

Mistenker du har rett...

Tenk om de heller kunne brukt energien sin på og dele informasjon i denne lange perioden det har vært tilnærmet vakum på informasjon...
Ser at en Kia forhandler bruker forumet aktivt til å svare på
Spørsmål...

Gordon Retriever

I det minste har brukt forumet aktivt til å svare på spørsmål: Siste innlegg var 19. desember.
Typisk nok er dette en uavhengig forhandler som ikke er eid av importøren. Skulle man håpet på noe lignende fra VW, ville det nok kommet fra en forhandler uten Møller som en del av firmanavnet.

HelectriC

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 19. februar 2015, klokken 23:07
I det minste har brukt forumet aktivt til å svare på spørsmål: Siste innlegg var 19. desember.
Typisk nok er dette en uavhengig forhandler som ikke er eid av importøren. Skulle man håpet på noe lignende fra VW, ville det nok kommet fra en forhandler uten Møller som en del av firmanavnet.

VW uten Møller i Norge? Det er vel neppe mulig. Møller har vel monopol på VW? Derfor det nesten ikke går å prute på priser.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA