Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Råde, onsdag 11. februar 2015, klokken 19:15

« forrige - neste »

Kent

I og med at de første E-Golfene ble levert ut i Juli i fjor, så tror jeg det kanskje er smartere å spørre på E-Up forumet :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Elmo

Sitat fra: bno på mandag 06. april 2015, klokken 11:22
Noen her som har etter hvert er kommet over det første gratis året og har opplevd samme problem. Noen som vet noe mer ift. betalingsløsningen nevnt ovenfor?
Flere eUp eiere som har gått over det ene året har fått gratis forlengelse til 30.juni 2015 (ref)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

aem71

Da har jeg fått kontakt med bilen. Er i Oslo og får den utlevert i neste uke  :D
e-Golf 2015

jan-c

Sitat fra: poskare på onsdag 11. februar 2015, klokken 17:52
Mener å huske at det sto at båten brukte 8 timer, men ikke hvor ofte...
Så langt jeg har funnet ut, tar overfarten 30 timer (+)
Her er en båt som er aktiv i skrivende stund:
http://www.vesselfinder.com/?imo=9131943
Noen kan glede seg til kommende uke  :P
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

jan-c

Sitat fra: Flehan på onsdag 11. februar 2015, klokken 16:57
Er det noen som har fått kontakt med bilen sin før den ankom Norge ?
Eller må den på norsk mobilnett for å "aktiviseres"
Pr i dag, er min erfaring at VW ikke legger VIN i car-net før bilen kjøres ombord i båten. Det er logisk at VW gjør det på dette tidspunkt, fordi bilen da slippes ut til 3. part.
Når den er ombord, fungerer neppe GPS og mobilnett. Når den slippes løs på Bekkelaget burde vi kunne finne den i car-net. Jeg skal teste ;-)
SIM-kortet er sansynligvis ikke norsk, og roamer derfor på "alle" norske nett.

raggi

Noen som har peiling på hvor fort etter at bilen er produsert at forhandlerene kan hente fram VIN i systemene sine ?

valvolainen

Tror det er ganske fort. Forhandler vet når den flyttes fra fabrikk til havn, så allerede da har de beskjed.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Heimdal-eGolf

Fikk VIN i går og regnet med at jeg hurtig skulle finne ut hvor bilen er, den kom med båten siste uke. Har i går og i dag forsøkt med KM 1-101 uten å få napp, så nå er jeg lei av å prøve...
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

jan-c

Sitat fra: Heimdal-eGolf på tirsdag 21. april 2015, klokken 23:16
Fikk VIN i går og regnet med at jeg hurtig skulle finne ut hvor bilen er, den kom med båten siste uke. Har i går og i dag forsøkt med KM 1-101 uten å få napp, så nå er jeg lei av å prøve...
Har samme erfaring. Gjetter at endelig aktivering skjer under klargjøring på Bekkelaget.
For å gjenta meg sjøl: Jeg fikk VIN rett etter produksjon. Selv om bilen stod 1 uke i Bremerhaven, ble ikke VIN akseptert i car-net før samme dag som den ble tatt ombord i båten (i seg sjøl er jo dette interessant hvis det stemmer. Da vet en at bilen er ombord  :P )
La det også være sagt, at flere erfaringer delt her på forumet, sier at en må kjøre noen km sjøl, før km aksepteres i car-net.

PS: Jeg gidder nesten ikke å prøve lenger, jeg heller :-) Ellers er det mye rart - og tildels unyttig, jeg har lært i denne venteperioden.

magnus600

It's alive!! Fikk VIN-nr, og etter noen forsøk svarte bilen på km-stand 7 km. Begrenset med data foreløpig, men det dukker vel opp noe når den rører på seg. Bilen kom til Norge forrige mandag, og utleveres i Trondheim rundt månedsskiftet.
2015 e-Golf Night Blue

jan-c

Sitat fra: magnus600 på onsdag 22. april 2015, klokken 13:31
It's alive!! Fikk VIN-nr, og etter noen forsøk svarte bilen på km-stand 7 km. Begrenset med data foreløpig, men det dukker vel opp noe når den rører på seg. Bilen kom til Norge forrige mandag, og utleveres i Trondheim rundt månedsskiftet.

Mandag 13. april?

magnus600

Sitat fra: jan-c på onsdag 22. april 2015, klokken 13:43

Mandag 13. april?

Ja, i følge selgeren så.. Da har bilen stått på kaia i Drammen en drøy uke, men plutselig nå så er den på toget! Snedig :-)
2015 e-Golf Night Blue

jan-c

Sitat fra: magnus600 på onsdag 22. april 2015, klokken 16:31

Mandag 13. april?

Ja, i følge selgeren så.. Da har bilen stått på kaia i Drammen en drøy uke, men plutselig nå så er den på toget! Snedig :-)

Supert, da er det bare å følge med på ferden. Lykke til :-)
...da kan det hende at teorien min stemmer . . .

magnus600

Sitat fra: jan-c på onsdag 22. april 2015, klokken 16:40
Sitat fra: magnus600 på onsdag 22. april 2015, klokken 16:31

Mandag 13. april?

Supert, da er det bare å følge med på ferden. Lykke til :-)
...da kan det hende at teorien min stemmer . . .
Vet ikke.. Da jeg fikk kontakt med bilen min stod den i følge kartet/satelittbildet sammen med mange andre biler på kaia i Drammen. En time etter var den i følge oppdatert posisjon lastet på toget på kaia, klar for avgang - til Bekkelaget for klargjøring, tror jeg. Time will show.
2015 e-Golf Night Blue

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA