Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2014 Tekna selges i Bergen

Startet av Electric, onsdag 11. februar 2015, klokken 17:24

« forrige - neste »

Electric

Hei - idag ville ikke bakdørene åpne seg (begge sider - samtidig...både ved bruk av innvendig og utvendig håndttak). Det klikker i døra som vanlig ved opplåsing og igjenlåsning....er det noe fiffig man kan skru av/på her - noe som jeg har kommet borti e.l. Ikke er de frosset fast heller (tror jeg), jeg burde iallefall kunne kjenne at mekanikken går når jeg forsøker å åpne.

Jeg kan evt. kjøre den i en varm parkeringsgarasje og se hva som skjer....det kan jo være frosset i en kabel eller lignenede - men merkelig at det ble slik på begge sider.

RuneW

Det høres jo umiddelbart ut som noe som har frosset fast. Sentrallåser kan finne på å "si noe" uten at de helt klarer å gjøre jobben sin. Jeg hadde i alle fall gjort et forsøk på å tine bilen.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

johncl

Alle dørene mine har frosset seg fast et par ganger allerede. Var redd jeg skulle rive i stykker noe gummi så jeg startet oppvarming fra telefonen og ventet litt. :)
Perlehvit Leaf 2014

Electric

Sitat fra: RuneW på torsdag 22. januar 2015, klokken 12:10
Det høres jo umiddelbart ut som noe som har frosset fast. Sentrallåser kan finne på å "si noe" uten at de helt klarer å gjøre jobben sin. Jeg hadde i alle fall gjort et forsøk på å tine bilen.

Sant nok - sentrallåsen kan jo alltid klikke - men at intet skjer i selve mekanismen.

Electric

#4
Sitat fra: johncl på torsdag 22. januar 2015, klokken 12:23
Alle dørene mine har frosset seg fast et par ganger allerede. Var redd jeg skulle rive i stykker noe gummi så jeg startet oppvarming fra telefonen og ventet litt. :)

Ok - jeg har hatt på silikon på gummi tidligere i vinter - men likevel kan det ha frosset. Merkelig at det skjer på begge sider - det er vel kanskje best å sette den til tining et sted og vente. Det er vel kabler i gummihylse tenker jeg - og der kan det vel også være noe frost og annet.

Man bør iallefall ikke ta i for mye på selve dørhendelen....hvis wiren er frosset - så kan noe plastikkfester i dørvarieren ryke. Jeg har hørt at det er en feil som går igjen på disse bilene - dvs. svake plastikkstoppere i kabelwiren. Euroleaf 2012 forøvrig.

johncl

Det er en del plastic fantastic på Leaf'en ja så man skal være forsiktig på hvor man nøkker i ting og tang.
Perlehvit Leaf 2014

Electric

Sitat fra: johncl på torsdag 22. januar 2015, klokken 15:33
Det er en del plastic fantastic på Leaf'en ja så man skal være forsiktig på hvor man nøkker i ting og tang.

Jepp - jeg har sett hvordan en kabelwire i dørene ser ut....den ryker for et godt ord hvis noe står fast i kabelen....en svært tynn lås i plastikk kan fort få 30-40 kg i trykk når man drar til i ytre dørhengsel...da ryker den plastikklåsen rimelig lett. Har hørt at man da må kjøpe hele låsemekanismen (fordi Nissan ikke selger løse kabler til dørmekanismen).

TorC

Sitat fra: Electric på torsdag 22. januar 2015, klokken 19:24
Sitat fra: johncl på torsdag 22. januar 2015, klokken 15:33
Det er en del plastic fantastic på Leaf'en ja så man skal være forsiktig på hvor man nøkker i ting og tang.

Jepp - jeg har sett hvordan en kabelwire i dørene ser ut....den ryker for et godt ord hvis noe står fast i kabelen....en svært tynn lås i plastikk kan fort få 30-40 kg i trykk når man drar til i ytre dørhengsel...da ryker den plastikklåsen rimelig lett. Har hørt at man da må kjøpe hele låsemekanismen (fordi Nissan ikke selger løse kabler til dørmekanismen).

Og har den først røket i kan du se langt etter å klare å bytte låsemekanismen selv for man får ikke løs dørinteriøret uten å åpen døren, og da får man ikke tilgang til låsen.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

kjbu

Sitat fra: Electric på torsdag 22. januar 2015, klokken 12:28
Euroleaf 2012 forøvrig.

Den bilen fins ikke. Er nok Japan eller USA hvis den er fra 2012
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

emil

Sitat fra: kjbu på fredag 23. januar 2015, klokken 12:18
Sitat fra: Electric på torsdag 22. januar 2015, klokken 12:28
Euroleaf 2012 forøvrig.

Den bilen fins ikke. Er nok Japan eller USA hvis den er fra 2012

Alle 2012 er produsert i Japan, men den er nok sansynligvis solgt ny i Europa...

Electric

Sitat fra: emil på fredag 23. januar 2015, klokken 13:00
Sitat fra: kjbu på fredag 23. januar 2015, klokken 12:18
Sitat fra: Electric på torsdag 22. januar 2015, klokken 12:28
Euroleaf 2012 forøvrig.

Det stemmer.

Den bilen fins ikke. Er nok Japan eller USA hvis den er fra 2012

Alle 2012 er produsert i Japan, men den er nok sansynligvis solgt ny i Europa...

Electric

#11
Sitat fra: TorC på fredag 23. januar 2015, klokken 12:06
Sitat fra: Electric på torsdag 22. januar 2015, klokken 19:24
Sitat fra: johncl på torsdag 22. januar 2015, klokken 15:33
Det er en del plastic fantastic på Leaf'en ja så man skal være forsiktig på hvor man nøkker i ting og tang.

Jepp - jeg har sett hvordan en kabelwire i dørene ser ut....den ryker for et godt ord hvis noe står fast i kabelen....en svært tynn lås i plastikk kan fort få 30-40 kg i trykk når man drar til i ytre dørhengsel...da ryker den plastikklåsen rimelig lett. Har hørt at man da må kjøpe hele låsemekanismen (fordi Nissan ikke selger løse kabler til dørmekanismen).

Og har den først røket i kan du se langt etter å klare å bytte låsemekanismen selv for man får ikke løs dørinteriøret uten å åpen døren, og da får man ikke tilgang til låsen.

Jepp - har ekstra panel til en dør....pretty stuck det panelet mellom dør/karross

Edit: panelet er ikke stuck.....det er mulig å ta det av når døra er igjen. Ned med ruta...løsne de to 10-mutrene i panelet og trekke panelet litt opp mens man dytter panelet svakt innover i bilen. Jeg har nå de best smurte låsene og kablene i Norge. Tok ut alt fra dørene - inkl håndtak.

Electric

Fikset....trolig for lite smøring.....det er lite motstand som skal til for at flere opplever dette. Norges best smurte låser/kabelsett og ytre håndttak er vel nå i min bil. Jeg tok ut all innmat av dørene.

Lysholm

Sitat fra: Electric på fredag 23. januar 2015, klokken 22:15
Sitat fra: TorC på fredag 23. januar 2015, klokken 12:06
Sitat fra: Electric på torsdag 22. januar 2015, klokken 19:24
Sitat fra: johncl på torsdag 22. januar 2015, klokken 15:33
Det er en del plastic fantastic på Leaf'en ja så man skal være forsiktig på hvor man nøkker i ting og tang.

Jepp - jeg har sett hvordan en kabelwire i dørene ser ut....den ryker for et godt ord hvis noe står fast i kabelen....en svært tynn lås i plastikk kan fort få 30-40 kg i trykk når man drar til i ytre dørhengsel...da ryker den plastikklåsen rimelig lett. Har hørt at man da må kjøpe hele låsemekanismen (fordi Nissan ikke selger løse kabler til dørmekanismen).

Og har den først røket i kan du se langt etter å klare å bytte låsemekanismen selv for man får ikke løs dørinteriøret uten å åpen døren, og da får man ikke tilgang til låsen.

Jepp - har ekstra panel til en dør....pretty stuck det panelet mellom dør/karross

Edit: panelet er ikke stuck.....det er mulig å ta det av når døra er igjen. Ned med ruta...løsne de to 10-mutrene i panelet og trekke panelet litt opp mens man dytter panelet svakt innover i bilen. Jeg har nå de best smurte låsene og kablene i Norge. Tok ut alt fra dørene - inkl håndtak.

Hvordan fikk du til dette? Er i samme situasjon. Bakdøren er i vranglås......
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA