Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av dissern, onsdag 11. februar 2015, klokken 10:46

« forrige - neste »

dissern

Heisann,

Jeg har en i-Miev og når det skal gjøres en batterisjekk på denne så er det nærmest en 2-dagers jobb, prosessen tar minst 12 timer (litt pussig forresten for på Leafen som vi også har så ordner de med batterianalyse iløpet av samme dag som bilen er levert inn for service). Er det samme prosessen når batteriet på Outlanderen skal testes?

Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

elektrolux

Helt sikkert ikke, og mange av disse testene bærer preg av at leverandøren forsøker å dikte opp servicepunkter til en nesten vedlikeholdsfri bil.

Beste batteritest tar du selv ved å måle rekkevidden på bilen. Lang rekkevidde = gode batteri

Kun 70% av forventet rekkevidde gir grunn til nærmere undersøkelser og eventuelle garantikrav.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA