Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Her kjører el-bilistene i fella på E18

Startet av rmr, tirsdag 10. februar 2015, klokken 22:40

« forrige - neste »

overlay

Sitat fra: Sense på fredag 05. juni 2015, klokken 20:12
Synes igrunn det er fornuftig at premien for 18 åringer som skaffer seg bil med 700 HK betaler en god slant mer enn meg.
Sjansen for at de krasjer på sine første kilometer er statistisk mange ganger høyere enn meg som har 75 % bonusfri skade (full bonus).

Når de krasjer, går deler av min premie til å betale for skaden hvert eneste år. Men det er vel det som kalles kollektivt ansvar. ;)

Men dårlig mot de som faktisk kan oppføre seg, selvom man er ung.

sigurdi

Skulle sjekke om Model X var kommet i listene (noe den ikke var) så fikk tilbud på en P85D istede.

Selger hos If sa det var svært liten forskjell på 85D og P85D og om noen ønsket tilbud så var det bare å ringe.
Han skulle gjør sitt beste og har nok mer å gå på en om en ringer kundeservice. 
(Kontakt info nederst i posten, jeg kjenner han ikke og har ikke noe igjen for å gi opplysninger videre, men var litt sjokket at det var så lav pris så morro å se om det er bosted som gjør prisen sammen med lav km)

P85D - 2015 - Kasko (ink. leiebilkostnader)
Eganandel 6000
Kjørelengde 12.000km
Bonus 75%
Plass i egen Garasje,
Ingen brukere under 24år
Bosted Horten.
Pluss kunde

Pris: 6480,-

Dersom noen ønsker å kontakte selger for tilbud så er dette kontakt info:
Bjarne Arntzen
Seniorrådgiver
45804389
(Kan jo si at du ble tipset av Sigurd)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Jejl

Jeg har aldri helt forstått hvordan If setter prisene. For noen år siden ble totalsummen på forsikringene mine plutselig satt opp med flere tusen til 18.000,- Sikftet da til Nemi som skulle ha 11.000,- En kundebehandler i If ringer meg senere opp igjen og spør hva som skal til for at jeg skal komme tilbake igjen. Da må dere sette ned prisen til 10.000,- sa jeg. Greit sier If. Så da gikk jeg tilbake til If.

Wattson

På min S85D var det beste tilbudet jeg fikk for en måneds tid siden fra DnB:
kr 13 800,- KASKO BEST
km 30 000
egenandel 4 000,-
godt voksen og bonus 75% i mange år
garasje
Sandvika
Kun en liten innboforsikring i tillegg

Dette fikk jeg av Petter Waarli hos DnB i Asker.  Han treffes på telefon 913 34 607.
PS. Jeg har ingen provisjon

Mvh Wattson
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

ksandal

tide forsikring så får du 7000kr på din s85 :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

VL

Gjensidige kunne tilby meg:

S85 2015 modell.
Er 23 år.
16000 km per år.
75% bonus andre år.
Parkering på egen tomt.
Kasko best med leiebil.
+ samlerrabatt og medlem i LO

Fikk 9600 per år. Syns dette var høyt? Men DnB kunne tilby 18 000 + samme med If og Enter... Virker jo litt som om det kommer an på hvem man prater med da? Hadde ikke gjort noe å kommet ned på 6 tallet!

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Siggen

Sitat fra: VL på tirsdag 07. juli 2015, klokken 20:38
Gjensidige kunne tilby meg:

S85 2015 modell.
Er 23 år.
16000 km per år.
75% bonus andre år.
Parkering på egen tomt.
Kasko best med leiebil.
+ samlerrabatt og medlem i LO

Fikk 9600 per år. Syns dette var høyt? Men DnB kunne tilby 18 000 + samme med If og Enter... Virker jo litt som om det kommer an på hvem man prater med da? Hadde ikke gjort noe å kommet ned på 6 tallet!

Medlem i LO gir samlerabatt i Sparebank1. YS har avtale med Gjensidige ;)

VL

Vet ikke hvorfor jeg skrev det med LO når gjensidige ikke har fordeler med dem. Har uansett sjekket sparebank1 og de var også dyr..... :-(
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Bushy

Selvfølgelig er det mye penger... Men vis man tenker på hva man betalte på sine første biler... Opel Astra uten noe særlig bonus. 8000. Kompis seat ibiza 1.8t 15000....
At man får en bil til 9500 i året. Som koster sikkert 6-700 tusen. Med 400+- hester som 23 åring... Kaller jeg et scoop i forhold til hva jeg var vannt med.
S75D sept. 17

Hej

S85D
8000km
75% bonus
Egen garasje
Ingen sjåfør under 30
Kr 7609,-
Pluss kunde
Jessheim

Enig med Sigurdi her. God service fra If Bjarne Arntzen 45804389.
Har ingen egeninteresse her!
S85D Grå Metallic, Sort,sort Next gen seter, matt abachi dekor, 19" hjul , pano,lyd, vinter og Center Consol, dobbeltlader,sikkerhetspakke.

Muffinman

Hver gang jeg poster i denne tråden ramler det inn PM fra en eller annen forsikringsselger som bruker forumet som sin egen salgskanal.

Synes det er utidig, kan dere være så snille å slutte?

ctr46

Fikk et godt tilbud fra Tide forsikring og har flyttet forsikring dit.

S85D
12.000 km
75% bonus
Fellesgarasje
Ingen sjåfør under 23.
Kr 5964,- (Superforsikring)
Fikk den prisen ved å ha 3 forsikringer.

Snakket med Robert Myrdal på telefon 97997830. Han ville gjerne ha flere kunder. For min del ble forsikringen på begge bilene halvert...

Har ingen egeninteresse!
85D

Esso

Er ny på forumet. Jobber som agent for et forsikringsselskap og etter å ha lest denne tråden må jeg få lov å si at det er håpløst å drive å sammenligne forsikringsavtaler gjennom et forum som har medlemmer fra alle kanter av landet og i alle aldre, og uten å kjenne til flere faktorer. Enkelte har også egne avtaler gjennom arbeidsgivere, rabatt gjennom foreninger, samlerabatter osv osv. For noen er selskap "X" det beste alternativet, mens for andre ikke. Her er det ingen fasit. Og ja, Tesla er dyr å forsikre så man skal absolutt sjekke rundt hos de forskjellige selskaper, men det som er det rimeligste for nabo'n, trenger nødvendigvis ikke være det rimeligste for deg. Du har i de fleste tilfeller en god avtale beregnet for DEG når ingen andre selskaper "matcher" det du har. Det er en god regel.

For å oppklare spørsmål ang bonus:

Startbonus er 20% uansett alder, men det kan gjøres unntak dersom du kan vise til regelmessig kjøring i jobb/med firmabil.

BIL NR 2++: Dersom du har 60% eller mer i bonus på bil nr 1, gis det automatisk en startbonus på 50% dersom du skaffer deg en bil nr 2.

o.b.lix

Sitat fra: Esso på onsdag 26. august 2015, klokken 00:09
det er håpløst å drive å sammenligne forsikringsavtaler gjennom et forum

Nei, det trigger konkurranse. Det viser hvor lavt et selskap er villig til å gå. At noen har medlemsrabatter, er fordi dette er blitt forhandlet frem, så i utgangspunktet kan man forhandle seg frem til lignende forhold selv.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Toonster

Fakta er jo at det er utrolig viktig å dele erfaringene man har med diverse selskap.

Bonus prat og mye andre parametere forsikringsbransjen er opptatt av er i syvende og sist ikke så interessant for oss som forbruker - Vi ønsker best forsikring til lavest mulig pris.

Selv om man kjører skadefritt i alle år driver jo bransjen med litt cowboy-virksomhet og stadig justerer opp premien år til år. Så man straffes ved å være lojal og god kunde.

Ved å diskutere og dele erfaring slik som her, så bidrar dette med at vi som forbrukere blir mer skjerpet og sjekker våre forsikringer oftere (minst 2. hvert år bør man gjøre det)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA