Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Her kjører el-bilistene i fella på E18

Startet av rmr, tirsdag 10. februar 2015, klokken 22:40

« forrige - neste »

ksandal

hvis en sier en har kjørt bil i mange år.. på jobb eller annet, men ikke hatt egen bil.. så får du 50% startbonus.
Bare rett og rimelig at når en er over 30år... får en bedre start på forsikring enn om en er 18 :-)

mvh Kjetil
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

mogu

Sitat fra: ksandal på fredag 23. januar 2015, klokken 08:20
hvis en sier en har kjørt bil i mange år.. på jobb eller annet, men ikke hatt egen bil.. så får du 50% startbonus.
Bare rett og rimelig at når en er over 30år... får en bedre start på forsikring enn om en er 18 :-)

mvh Kjetil

Vet ikke hvordan det er for folk over 30, men for folk under 30 må kjøring med firmabil eventuelt attesteres av arbeidsgiver. Disse bonusordningene var mye mer fleksible før virker det som. Det eneste smutthullet som er igjen nå er å bytte forsikring hvert halvår og opptjene bonus dobbelt så fort.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Davidsv

Sitat fra: ksandal på fredag 23. januar 2015, klokken 08:20

mvh Kjetil

Vel, jeg har kjørt bil i mange år, men aldri hatt en bil i mitt navn. Ikke i forbindelse med jobb vel å merke, men mye og jevnlig. Er vel 31 før Teslaen kommer. Med andre ord har jeg ingen dokumentasjon på at jeg har kjørt og forventet egentlig 20% startbonus. At det er rett og rimelig at jeg skal ha høyere bonus kan jeg jo føle på, men de som er yngre får vel en høyere relativ pris uansett bonus. Så har litt vanskelig for å få opp håpet om at det holder å bare si jeg har kjørt mange år uten noen dokumentasjon..
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Thomas Parsli

Hvilken startbonus du klarer å forhandle deg frem til varierer fra selskap til selskap.
Det er normalt å begynne på 20%, 30% er mulig å argumentere seg til -men 50% har jeg aldri hørt om før.

Det er godt mulig man kan få 50% startbonus hvis man har samlet flere forsikringer i samme selskap, men da er det bare en måte å gi deg en samlerabatt.
Men det er tross alt prisen man betaler som er viktig, ikke hvor mye "raabatt" man har fått.
Ved å samle forsikringer og sjekke flere selskaper er det ofte mange tusenlapper å spare, selv om man har en ganske god pris.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Amoss

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 23. januar 2015, klokken 11:28
Hvilken startbonus du klarer å forhandle deg frem til varierer fra selskap til selskap.
Det er normalt å begynne på 20%, 30% er mulig å argumentere seg til -men 50% har jeg aldri hørt om før.

For noen år siden skulle jeg ha en ny bilforsikring, i tillegg til den jeg hadde fra før med opparbeidet bonus. Ventet igrunnen da å måtte starte "på bunn" med en 20/30% bonus, men fikk da helt uten å forhandle/argumentere/bytte selskap etc beskjed om at "å nei, startbonusen er på 50% den". Om alder eller annet hadde noe å si fikk jeg ikke noen beskjed om. Greit nok, det ble jo da 2 bilforsikringer "samlet", men ingen andre.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thomas Parsli

Sitat fra: Amoss på fredag 23. januar 2015, klokken 14:34
i tillegg til den jeg hadde fra før med opparbeidet bonus

Kanskje derfor du fikk 50%?
Vi hadde firmabil så mange år at de nullet bonusen jeg hadde opptjent, etter litt argumentasjon tror jeg vi endte på 35% bonus og en hyggelig rabatt på en av de andre forsikringene.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Amoss

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 23. januar 2015, klokken 17:20
Sitat fra: Amoss på fredag 23. januar 2015, klokken 14:34
i tillegg til den jeg hadde fra før med opparbeidet bonus

Kanskje derfor du fikk 50%?
Vi hadde firmabil så mange år at de nullet bonusen jeg hadde opptjent, etter litt argumentasjon tror jeg vi endte på 35% bonus og en hyggelig rabatt på en av de andre forsikringene.

Thomas

Som sagt, noen flere detaljer om hvordan og hvorfor har jeg ikke, men fikk altså inntrykk av at dette var standard startbonus. Fullt mulig standard startbonus for over 30, eller standard startbonus dersom man hadde en annen med (mer eller mindre) full bonus, eller det kan ha vært andre årsaker som jeg ikke ble presentert. Dette var for øvrig Gjensidige, i fall andre selskaper har annen praksis. Har holdt meg til dem etter å ha opplevd en del "rusk" i maskineriet hos andre selskaper :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ksandal

Bare husk og ikke stå "med lua i hånden" når du spør om forsikring. De er som bilselgere, ute etter og ta deg på mest mulig og skyr ingen midler, de er bare litt flinkere og pakke det inn i en litt høflig og autoritær tone, så folk flest ikke tørr og stille dem spm om prisen.

Forsikring og banker er kjent for sin mafia måte og forhandle priser, så vær tøff og still krav.
Jeg bytter forsikringselskap nesten hvert år om det er 500kr og spare.  ikke pga pengene, men fordi jeg nekter og la meg diktere av slike selskap som tror de kan gjøre som de vil.  Det ender ofte med at jeg slipper og bytte og får samme rabatt i mitt selskap som der jeg sier jeg kan bytte til :-)   
I år fikk jeg 6000kr i rabatt :-) ( 2 år med strøm på min Tesla)  Jeg har mange forsikringer da og det teller selvsagt når jeg "tyner" dem litt.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Hobbyskipper

Har nettopp sjekket If, 30000 km, 6000 kr egenandel, superforsikring med 3 år erstatning til fabrikkny bil ved totalhavari, fri leiebil, motor og girkasse (!). 75 % bonus, egen garasje, ingen sjåfører under 24. Bosatt Skien. Pris kr 21.879. Synes det var høyt, tar gjerne imot tips om billigere selskaper!

felix

Jeg fikk akkurat nytt forsikringsbevis og jeg gikk fra 7700 til 6700 på nytt år. Gikk fra 70 til 75% men trodde ikke det hadde så mye og si.

rmr

Sitat fra: felix på onsdag 25. mars 2015, klokken 12:19
Jeg fikk akkurat nytt forsikringsbevis og jeg gikk fra 7700 til 6700 på nytt år. Gikk fra 70 til 75% men trodde ikke det hadde så mye og si.

Hvilket selskap? Kjørelengde osv?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Dag A.

Sitat fra: Hobbyskipper på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:01
Har nettopp sjekket If, 30000 km, 6000 kr egenandel, superforsikring med 3 år erstatning til fabrikkny bil ved totalhavari, fri leiebil, motor og girkasse (!). 75 % bonus, egen garasje, ingen sjåfører under 24. Bosatt Skien. Pris kr 21.879. Synes det var høyt, tar gjerne imot tips om billigere selskaper!

Sitter på tråden med Storebrand akkurat nå og de skulle ha ca 11.000 for den forsikringen du har oppgitt her.
Eneste forbeholdet han tok var at du bodde i samme kommune som meg (noe du ikke gjør), men det ble for vanskelig å "fabrikere" en person i Skien når han hadde meg oppe på skjermen.

Ta gjerne en prat med han:
Håkon Haugen 93 22 66 50 (Han er informert om at jeg legger han inn her).
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

NegativeElectrode

Min erfaring er at uansett sett selskap får man bedre tilbud om man har en personlig kontakt og eventuelt andre forsikringer i samme selskap. Jeg fikk først et tilbud på 17k+ på en henvendelse per mail. Ved å ringe min kontakt ble det 10500.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Hobbyskipper

Jo, jeg vet jo dette. Men må si jeg lurer på seriøsiteten. Min generelle erfaring er vel at hvis noen reduserer prisen med 30-35 % bare ved å se meg i øynene så er utgangsprisen useriøst høy. Men som sagt, jeg tar gjerne flere tips på selskaper! Så skal jeg ringe  Mr Haugen i løpet av morgendagen også.

petersv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA