Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fortum/Kiwi er for DYRT!

Startet av begiljen, tirsdag 10. februar 2015, klokken 22:08

« forrige - neste »

begiljen

Er det noen som får opp noe informasjon av nytte på Historikk-skjermen under Meny/Energiinformasjon/Historikk (se vedlagt bilde). Min har alltid vært tom, har også kjørt en annen Leaf som heller ikke hadde noe informasjon her.

Ser for meg at den kunne listet opp tidligere kjøreturer, forbruk, etc. I tilfelle, hvordan får jeg noe data til å dukke opp her?

-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

medic.66

Jeg tror det er som følgende: trykk på energiøkonomi og nullstill denne. Da vil snittforbruket legge seg under historikk.  Men må gjøres manuelt....
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

BE

Stemmer det, det dukker bare opp historikk etter en har trykket reset.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

begiljen

-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

johncl

Forøvrig viser dette skjermbildet et godt eksempel på hvor dårlig Leaf sitt UX (User eXperience) team er. Når man skal vise en graf så er det viktigste å gjøre plass til grafen i høyden. Skjermbildet har mye rot rundt og ikke fokus på å vise selve grafen i dette tilfellet.

Av andre dårlige grensesnitt funksjoner er alt for mange trykk når man skal ringe noen. Man har heller ikke fått plass til hele alfabetet for å søke opp folk i telefonlisten og må trykke page down for å se slutten av alfabetet.

En annen plagsom "feature" er at hvis man går inn i en katalog på USB minnepinnen og velger en låt så hopper den ut av katalogen så man har ikke mulighet til å velge en annen sang i katalogen uten å måtte trykke seg inn i katalogen igjen.
Perlehvit Leaf 2014

Thomas Parsli

Det er en grunn flere har stor tro på Android og iOS i bilen...

På Leaf er det riktignok Windows Embedded Automotive, men det er åpenbart ikke satset på interaksjonsdesign -hverken hos Microsoft eller Nissan  :o

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

johncl

Var nesten fristet til å lage en mockup av et bedre grensesnitt for hele greia og sende til Nissan som "proof of concept". :) - De trenger utvilsomt noe hjelp av noen som kan kode grensesnitt.
Perlehvit Leaf 2014

Thomas Parsli

Sitat fra: johncl på torsdag 22. januar 2015, klokken 11:28
Var nesten fristet til å lage en mockup av et bedre grensesnitt for hele greia og sende til Nissan som "proof of concept". :) - De trenger utvilsomt noe hjelp av noen som kan kode grensesnitt.

De skjønner det bare ikke, en mockup hjelper neppe hvis både evner og vilje mangler.
(Det er også en god porsjon "Not Inventet Here"-syken, den tok livet av Nokia og det er bare å håpe på at et par bilprodusenter dør av det samme!)

Kamerabransjen har slitt med det samme i alle år, de store (pt. er vel det Canon/Nikon/Sony) er totalt clueless på interaksjonsdesign og spytter ut det samme rælet år etter år.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA