Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?

Startet av tomrh, tirsdag 10. februar 2015, klokken 19:56

« forrige - neste »

19quiz76

Hmm.. Trodde 6,6kW-laderen var Type 2?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

zbk

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 13. februar 2015, klokken 06:44
Hmm.. Trodde 6,6kW-laderen var Type 2?

Det kommer an på laderen i bilen. Zoe støtter opp til 43kW AC med Type2.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

19quiz76

Det vet jeg, men trodde Rio snakket om kontakttype. Vet at leaf bruker type 1 på 3,3-laderen, men var ganske sikker på at 6,6-laderen benytter type 2?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

emil

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 13. februar 2015, klokken 08:12
Det vet jeg, men trodde Rio snakket om kontakttype. Vet at leaf bruker type 1 på 3,3-laderen, men var ganske sikker på at 6,6-laderen benytter type 2?

Leaf kjører Type1 på alle typer ladere og i alle markeder.

BMW+e-Golf kjører derimot Type1 og ikke Type2 i USA, også for 32A 230V lading.

jkirkebo

Sitat fra: Rio på fredag 13. februar 2015, klokken 01:07
Sitat fra: 19quiz76 på fredag 13. februar 2015, klokken 00:29

Sitat fra: Rio på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:50
Dog savner jeg en 11 kW lader i e-Golf.

Får men det til Leaf'en?!?

Nei, Leaf har Type 1 (J1772), som er énfas-konnektor, og er derfor begrenset til 1 x 32 A / ca 7 kW.

Med Type 2 så kan man ha en 43 kW lader ombord i bilen.

Leaf støtter maks 1x32A ja, men Type 1 kontakten går opp til 1x80A (18.4kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 13. februar 2015, klokken 06:44
Hmm.. Trodde 6,6kW-laderen var Type 2?

Nei, Leaf har kun type 1, og er derfor begrenset til énfase.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

19quiz76

Aha - takk for oppklaringen, BNH-forhandleren jeg snakket med bør lese seg opp ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Daeedor

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:08
Aha - takk for oppklaringen, BNH-forhandleren jeg snakket med bør lese seg opp ;)

Men :  det kan være type 2 kontakt i den andre enden , dvs den som skal i veggen !  ( Det er den "nye" standarden for elbil kontakt - også kalt "Mennekes".)

Som nevnt over , så er pluggen som skal inn i selve 220 volt kontakt på BILEN alltid av Type 1 på Leaf.  (Hurtigladerkontakten på Leaf er jo av type Chademo , som er en helt annen standard)   :P

LeafSwe

3P+
3SR+


Fluence ZE

Sitat fra: Marius Engel på mandag 09. mars 2015, klokken 20:27

Sitat fra: LeafSwe på mandag 09. mars 2015, klokken 19:27


:)

Artig :) Men hvilken utgave Leaf er det? Ser på midtconsollen.. Ligner ikke på varmeapparatet og stereo som jeg kjenner.
Rogaland

LeafSwe

Sitat fra: Fluence ZE på mandag 09. mars 2015, klokken 20:37
Sitat fra: Marius Engel på mandag 09. mars 2015, klokken 20:27

Sitat fra: LeafSwe på mandag 09. mars 2015, klokken 19:27


:)

Artig :) Men hvilken utgave Leaf er det? Ser på midtconsollen.. Ligner ikke på varmeapparatet og stereo som jeg kjenner.

Heter Visia i Sverige, saknar värmepump
3P+
3SR+

Marius Engel

Ser ut som en Leaf uten VP, e-golf (uten VP), og i3 (med VP?). Eller?

Ebe

Så rekkevidden til golf og leaf er i prinsippet det samme da, om man sammenligner flere slike rekkeviddetester? Tv.2, denne osv...

Eller det stor forskjell på effektiviteten på varmepumpene?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tomrh

Sitat fra: LeafSwe på mandag 09. mars 2015, klokken 19:27

I oppsummeringen rangeres bilene, og Leaf vinner med 115,7 km. Men i filmen var det faktisk e-Golfen som stoppet først. Så andre- og tredjeplassen skal nok byttes om: BMW i3 gikk 108,4 km og e-Golf 102,6 km.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA