Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-net problemer med lollipop

Startet av Ingemar, mandag 09. februar 2015, klokken 23:17

« forrige - neste »

mihkku

#90
Det som irriterer meg er at direktøren var veldig ivrig å svare før jeg fikk bilen, men når jeg stilte spørsmål på hvorfor jeg ikke fikk oppvarming via frontrute når bilen ikke ble utlevert fra fabrikken før i uke 7, så unnlater han å svare. Dette etter at kundeservice kom med sitt "ikke mulig" svar uten å svare på hvorfor.

Irriterende med små mangler, men spørsmålet er hvor langt man kommer med det. Vil media bry seg eller har man en juridisk sak?

alagerqv

Hei,

Da har jeg sendt mail til Kopperud i Møller og fått svar...

Svaret er vel ganske intetsigende for oss som alt har bil:

"Alle biler med Discover Pro navi har denne løsningen i Norge. Det har vært lite klager på denne løsningen totalt sett. De fleste streamer musikk via BT. På alle 2016-modeller av Golf og e-Golf kommer det imidlertid en slik løsning som du etterspør ifm den nye MIB2 generasjonen radio/navigasjonssystemer!"

På spørsmål om hvorfor man ikke kan spille av, så er svaret at da måtte man ha bestilt Media-In som ekstrautstyr, men det er jo ikke tilgjengelig i Norge... "Synd dette ikke ble avstemt med selger da du bestilte bilen din." Det er jo ganske utrolig, at ikke engang selgerne er opplyst om dette.

Jeg for min del hadde veldig tydelig sagt at jeg gjerne ville ha bil med Apple CarPlay osv siden jeg hadde iPhone, men det trigget visst ingen refleksjoner hos selger..

De har ikke oversikt over hva som evt må til for å ettermontere, og Møller mener at det må man i så fall selv bekoste.

Jeg er vel ikke imponert. Dette ble nok mitt siste VAG produkt tror jeg.

mihkku

#92
Media-in var jo ikke et tilvalg? Seriøst...

Har du sagt at du ønsker dette og Møller bekrefter mulig tilvalg, så har du jo en sak om du gidder

hottentott33

Sitat fra: alagerqv på søndag 05. april 2015, klokken 20:04
Hei,

Da har jeg sendt mail til Kopperud i Møller og fått svar...

Svaret er vel ganske intetsigende for oss som alt har bil:

"Alle biler med Discover Pro navi har denne løsningen i Norge. Det har vært lite klager på denne løsningen totalt sett. De fleste streamer musikk via BT. På alle 2016-modeller av Golf og e-Golf kommer det imidlertid en slik løsning som du etterspør ifm den nye MIB2 generasjonen radio/navigasjonssystemer!"

På spørsmål om hvorfor man ikke kan spille av, så er svaret at da måtte man ha bestilt Media-In som ekstrautstyr, men det er jo ikke tilgjengelig i Norge... "Synd dette ikke ble avstemt med selger da du bestilte bilen din." Det er jo ganske utrolig, at ikke engang selgerne er opplyst om dette.

Jeg for min del hadde veldig tydelig sagt at jeg gjerne ville ha bil med Apple CarPlay osv siden jeg hadde iPhone, men det trigget visst ingen refleksjoner hos selger..

De har ikke oversikt over hva som evt må til for å ettermontere, og Møller mener at det må man i så fall selv bekoste.

Jeg er vel ikke imponert. Dette ble nok mitt siste VAG produkt tror jeg.

Så nå vet de med andre ord sikkert på hva som er nytt på 2016 modellene? Mon tro om en klarer å få lirt noe mer ut av dem hva annet som kommer.
Ellers, så er det tydeligvis et problem at folk ikke har klagd nok, for det har tydeligvis vært for lite klager til at de gidder å gjøre noe med det. For enten må jo USB virke eller bluetooth fungere tilfredstillende uten knitring.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

alagerqv

De har nok fått oversikt over forandringer på 2016 vs 2015 modeller nå.
Uansett for sent for oss som alt har fått bilen, men hadde jeg nylig bestilt, så ville jeg ha gitt beskjed om at bilen skal utsettes til 2016 modellene lages.

matsemann

Vi har en bil i bestilling, den skal produseres i uke 22. Er det noen som vet når de begynner å produsere 2016 modeller?

hottentott33

Sitat fra: matsemann på mandag 06. april 2015, klokken 10:59
Vi har en bil i bestilling, den skal produseres i uke 22. Er det noen som vet når de begynner å produsere 2016 modeller?

Står noe om den med link videre i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19540.msg322545.html#msg322545

Men kort fortalt er det etter sigende uke 22, jeg ville ikke veddet en ukelønn på at det stemmer, men hvis det blir likt tidligere år, er det ikke umulig at det kan bli rundt om der.
Min bil blir forøvrig produsert minst 5 uker for tidlig, så jeg satser på færrest mulig endringer ;)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

RogerG

Ville bare si at jeg er veldig skuffet over at jeg ikke kan koble til min iphone via usb. Visst det var sånn at jeg kunne bytte dem forskjellige spillelistene og ikke minst bla igjennom musikken min via BT så hadde det vært ett lite plaster på såret, men når man ikke kan gjøre det engang, at man må ta opp telefonen og bytte spilleliste via telefonen så er jo hele poenget borte. Greit at jeg kan skippe sanger, men å ikke kunne browse igjennom all musikken er jo helt tåpelig.

matsemann

Sitat fra: hottentott33 på mandag 06. april 2015, klokken 11:24
Sitat fra: matsemann på mandag 06. april 2015, klokken 10:59
Vi har en bil i bestilling, den skal produseres i uke 22. Er det noen som vet når de begynner å produsere 2016 modeller?

Står noe om den med link videre i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19540.msg322545.html#msg322545

Men kort fortalt er det etter sigende uke 22, jeg ville ikke veddet en ukelønn på at det stemmer, men hvis det blir likt tidligere år, er det ikke umulig at det kan bli rundt om der.
Min bil blir forøvrig produsert minst 5 uker for tidlig, så jeg satser på færrest mulig endringer ;)

Betyr dette at om vi får en 2016 modell, så vil bilen ha eventuelle forandringer på mediasystemet også? Vurderer å høre om muligheten for å utsette produksjon til vi er sikre på at det blir en 2016.

hottentott33

Sitat fra: matsemann på mandag 06. april 2015, klokken 17:55
Sitat fra: hottentott33 på mandag 06. april 2015, klokken 11:24
Sitat fra: matsemann på mandag 06. april 2015, klokken 10:59
Vi har en bil i bestilling, den skal produseres i uke 22. Er det noen som vet når de begynner å produsere 2016 modeller?

Står noe om den med link videre i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19540.msg322545.html#msg322545

Men kort fortalt er det etter sigende uke 22, jeg ville ikke veddet en ukelønn på at det stemmer, men hvis det blir likt tidligere år, er det ikke umulig at det kan bli rundt om der.
Min bil blir forøvrig produsert minst 5 uker for tidlig, så jeg satser på færrest mulig endringer ;)

Betyr dette at om vi får en 2016 modell, så vil bilen ha eventuelle forandringer på mediasystemet også? Vurderer å høre om muligheten for å utsette produksjon til vi er sikre på at det blir en 2016.

Det beste er nok å høre med forhandleren for å få harde fakta på bordet, for det er ikke umulig at at uke 22 allerede er 2016 produksjon, men sjekk med forhandler da han er oppdatert på slikt.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

alagerqv

Typisk er det slik at det som leveres fra juli vil være neste modellår, men det er alltid noen unntak, så best å sjekke med forhandler.

Sidewinder

Sitat fra: alagerqv på søndag 05. april 2015, klokken 20:04
Hei,

Da har jeg sendt mail til Kopperud i Møller og fått svar...

Svaret er vel ganske intetsigende for oss som alt har bil:

"Alle biler med Discover Pro navi har denne løsningen i Norge. Det har vært lite klager på denne løsningen totalt sett. De fleste streamer musikk via BT. På alle 2016-modeller av Golf og e-Golf kommer det imidlertid en slik løsning som du etterspør ifm den nye MIB2 generasjonen radio/navigasjonssystemer!"

På spørsmål om hvorfor man ikke kan spille av, så er svaret at da måtte man ha bestilt Media-In som ekstrautstyr, men det er jo ikke tilgjengelig i Norge... "Synd dette ikke ble avstemt med selger da du bestilte bilen din." Det er jo ganske utrolig, at ikke engang selgerne er opplyst om dette.

Jeg for min del hadde veldig tydelig sagt at jeg gjerne ville ha bil med Apple CarPlay osv siden jeg hadde iPhone, men det trigget visst ingen refleksjoner hos selger..

De har ikke oversikt over hva som evt må til for å ettermontere, og Møller mener at det må man i så fall selv bekoste.

Jeg er vel ikke imponert. Dette ble nok mitt siste VAG produkt tror jeg.

Kjør på videre...
Du har allerede opprettet en konkret sak. Få de til å finne ut hva som må til, jeg er i samme båt som deg og vi er garantert flere. Har x antall pågående saker med (Kundehenvendelser) min bil produsert i uke 6 har ikke mange car-net funksjoner som andre har. Føler hele opplegget er meningsløst.

Du bestiller en bil og du vet ikke hva du får....
Når den først er annkommet så er det ingen vei tilbake, dette
skal være selger sitt problem..!

matsemann

Sitat fra: hottentott33 på mandag 06. april 2015, klokken 18:10
Sitat fra: matsemann på mandag 06. april 2015, klokken 17:55
Sitat fra: hottentott33 på mandag 06. april 2015, klokken 11:24
Sitat fra: matsemann på mandag 06. april 2015, klokken 10:59
Vi har en bil i bestilling, den skal produseres i uke 22. Er det noen som vet når de begynner å produsere 2016 modeller?

Står noe om den med link videre i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19540.msg322545.html#msg322545

Men kort fortalt er det etter sigende uke 22, jeg ville ikke veddet en ukelønn på at det stemmer, men hvis det blir likt tidligere år, er det ikke umulig at det kan bli rundt om der.
Min bil blir forøvrig produsert minst 5 uker for tidlig, så jeg satser på færrest mulig endringer ;)

Betyr dette at om vi får en 2016 modell, så vil bilen ha eventuelle forandringer på mediasystemet også? Vurderer å høre om muligheten for å utsette produksjon til vi er sikre på at det blir en 2016.

Det beste er nok å høre med forhandleren for å få harde fakta på bordet, for det er ikke umulig at at uke 22 allerede er 2016 produksjon, men sjekk med forhandler da han er oppdatert på slikt.

Da har vi fått svar fra forhandler, bilen må eventuelt avbestilles, så får vi bestille en ny når 2016 modellen kan bestilles i månedsskiftet april/mai. Valgets kval... Frister å vente, for å se om det kommer noen forandringer

Sidewinder

Jeg streamer spotify fra iphone6,
av å til får jeg albumbilde på skjermen i bilen, og avåtil kommer det bare et default
bilde for den type musikk sjanger... Hvorfor er det ikke konsekvent?
Er det noen instillinger ?

Elmo

Sitat fra: matsemann på mandag 06. april 2015, klokken 17:55
Betyr dette at om vi får en 2016 modell, så vil bilen ha eventuelle forandringer på mediasystemet også? Vurderer å høre om muligheten for å utsette produksjon til vi er sikre på at det blir en 2016.
Om man ser på eUp så tror jeg ikke at endringer kommer knyttet til steging av årsmodell. Noen eksempler:
- DAB radio kom (som default og ikke ekstrautstyr) uke1 2014.
- Stryring av avgangstid via nett/app kom ca uke40 2014.
- Knapp på førerdør for styring av høyre vindu kom en gang mellom uke10 og uke40 2014 uten at jeg vet eksakt når.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA