Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-net problemer med lollipop

Startet av Ingemar, mandag 09. februar 2015, klokken 23:17

« forrige - neste »

Svk

Leste litt i bilens håndbok for noen dager siden. Sto der at usb skulle støtte div apple produkter. Lurer på hvilke?

poskare

Har lyst å sende dette til Møller vedr tilbakemeldingen jeg fikk vedr mangel på USB støtte
:
"Problemet er bare at når man bruker BT opplever man hakking og skurring i perioder, spesielt ved bytte av sanger. Når da det i tillegg ikke er en opsjon på e-Golf slik som det er på de andre Golfene med samme stereo, og om man titter på andres lands konfigsider av e-Golf er USB for Apple med. Ser man også på nettsidene er det tydelig nevnt at albumcover og bilder fra kontaktlisten er tilgjengelig på Discovery pro, men det står ikke at det er en hel del forutsetninger, og heller ikke at dette IKKE virker på e-Golf.
Og jeg er heller ikke den eneste med dette problemet.
Amerikanske, engelske, samt norske VW forum nevner Blietooth skurring problemet på Discovery PRO, men de som da har USB Apple ikke opplever skurring o.l.

Du kan gjerne si at jeg ikke skal forholde meg til forum, men jeg mener det er en ganske passiv og tilbakelent holdning av et stort norsk selskap, som har påtatt seg å holde kundeservice for Volkswagen som er et av verdens største bilselskaper.
Jeg forventer da kundeservice som behandler kunden med service og ikke "kundepushing" for å spare penger.

Dere er forhåpentligvis ansatt for å løse mine og andre kunders problemer og bidra til at jeg blir en fornøyd kunde og får svar eller aller helst løsning på mine problemer. Dette krever igjen at dere har innsikt i produktene Møller/VW leverer, versjonsendringer, tilpasninger av disse, eller hvor dere skal henvende dere videre i Møllerkonsernet eller direkte til Volkswagen.

Om dere ikke er ansatt for dette ønsker jeg å snakke med deres leder for å høre Møllers hensikt med kundeservice i deres øyne."


Er det for slemt og usaklig???

Råde

Kundeservice fungerer som en effektiv stopper for alt som er litt ubehagelig. Det er i hvert fall min opplevelse. Lokal forhandler kan skylde på kundeservice og kundeservice kan trekke på skuldrene.

Hvis jeg har rett, så får du ikke ristet veldig i buret, men hvem vet. Kanskje du er heldig.

Selv fikk jeg, i forhold til Carnet og styreenhet fadesen de gjorde, en lite konstruktiv samtale i gang som stoppet med at vi tok avstand fra hverandres holdning.

Men da får man i hvert fall sagt ifra. Det er viktig å utøve litt forbrukermakt selv om det preller av på gåsa. Eller beistet. Kall det hva du vil.
e-Golf | X75D

PerBear

Sitat fra: Råde på onsdag 25. mars 2015, klokken 22:41
Det er viktig å utøve litt forbrukermakt selv om det preller av på gåsa. Eller beistet. Kall det hva du vil.

Hva med Ulven?

Det er jo "dyret" i Wolfsburg vi snakker om her  ;)
http://no.wikipedia.org/wiki/Wolfsburg
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

mihkku

#79
Får booke verkstedtime hos forhandler og si at dette går ikke. Den knitringen er uakseptabelt og er noe som nesten bare oppleves på Kina produkter.
Dette får de fikse!

Nå har jeg måtte godtatt at jeg ikke kan varme frontruta via appen, så nå er det nok!

nilskt

Sitat fra: Svk på onsdag 25. mars 2015, klokken 22:10
Sitat fra: mihkku på onsdag 25. mars 2015, klokken 20:37
Noen som opplever knitring ved bruk av bluetooth?
Jepp knitterer som f..... Er litt audiofil så hører om det er noe som ikke skal være der..

Er du audiofil bør du vel uansett benytte noe annet enn BT-overføring av lyd. Selv om skurringen hadde vært borte, er ikke BT-lyd veldig bra. Kan anbefale FLAC på SD-kort. Funker veldig bra!
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

mihkku

Jeg er audiofil, men bruker bluetooth da jeg ikke orker noe annet. Har Spotify lista min og Soundcloud som er en stor del av livet mitt

Svk

Har vurdert og droppe telefonen som avspiller.BT er ikke bra. Usb funker jo ikke heller. Om det ikke løser seg så må jeg vel bare gi meg og bruke SD kort.

poskare

Bli med å klage til kundeservice, de må da gi etter når "alle" klager!?

Svk

Jeg sjekket ingenting selv eller spurte selger. Så då kan jeg vel klage alt jeg vil. Uten og ha noen sak

Striker

Noen som vet hvor store sd kort bilen takler? 32 eller 64 gb

np

Sendte rimelig irritert mail til selger hvor jeg påpeker forskjell mellom NO og SE/DK. Når man legger 300K på bordet, er det ting man kan ta for gitt. Som f.eks. at USB/BT funker 100%, vi er tross alt i 2015. Ba han sjekke med VW sentralt.

Ikke hørt et pip.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

mihkku

Du må snakke med serviceavdelingen hos din forhandler :)

alagerqv

Det er tydelig at de ikke bryr seg, og gidder heller ikke svare fornuftig. At de svarer at "e-Golf ikke er levert med støtte for Apple" har jeg jo alt funnet ut...

Jeg skal sende en mail til Kopperud hos Møller...

Sidewinder

Noen her inne har jo tydeligvis kontakter i diverse media kanaler.
Husker i perioden med leveringsproblemene kom det jo en del saker med info fra Møller. Hadde kanskje vært på sin plass med "problemene med E-golf fortsettter" sak.
Savner car-net funksjoner, irriterer meg over manglende Apple støtte etc...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA