Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-net problemer med lollipop

Startet av Ingemar, mandag 09. februar 2015, klokken 23:17

« forrige - neste »

mihkku

Discover Pro skal jo også ha mulighet for wifi hotspot og mobildata med ekstra sim, men dette er ikke på den norske utgaven.

mihkku

Snakket med en kompis som jobber i Møller og han mente at det eneste man trengte var en adapterkabel som kobles i media-in pluggen som skal være på alle Discover modeller, men jeg skjønner ikke hvordan en adapterkabel kan gjøre at iPhone5 etc skal fungere ...

F.eks https://www.volkswagenbutikken.no/shop/no/vw/media-in-apple-lightning-kabel-%28iphone-5%29-000051446q-p

Svk

mihkku

Finner bare USB og mini-jack jeg, så jeg har ikke snøring :p

Svk

Sitat fra: mihkku på torsdag 19. mars 2015, klokken 10:57
Finner bare USB og mini-jack jeg, så jeg har ikke snøring :p
Da er vi 2 :-)

poskare

Det er ikke MDI inngang på e-Golf, og det kan være problemet her. De har levert med USB. Spørsmålet er om du kan få det til å funke med USB ved å legge inn en annen fw, eller om det kreves ekstra hw og evt annen plugg.

mihkku

Funker rumpe med Android også, så den USB kontakten kan de få i retur :)

alagerqv

Det er helt latterlig dårlig. Jeg har sendt avgårde en litt sinnamail til selger. Det er rett og slett latterlig.

For å underbygge hvor dårlig USB'en er tok jeg og plugget i telefonen for å lade. Det gikk saaaakte, så den er nok også temmelig strømsvak slik at den ikke engang egner seg spesielt som ren ladekabel.

Dessverre er vel neppe dette grunnlag for å heve kjøpet, men dette var skikkelig irriterende!

mihkku

Kjøpt meg lader til bilen jeg, ga opp USB kontakten :p

alagerqv

Fikk ikke noe fornuftig svar fra selger, fikk bare "fungerer det ikke med bluetooth da?".

Jeg kjenner jeg blir matt at slike svar...

Er fristet til å bare stikke bort med bilen og sette den foran butikken og si at jeg henter den når USB'en funker som den skal.

mihkku

Noen som opplever knitring ved bruk av bluetooth?

alagerqv

Ja, jeg opplever stadig vekk knitring/skurring/kort avbrudd ved spilling av musikk fra min iPhone.

Råde

e-Golf | X75D

poskare

Samme her, spesielt hakking ved start av avspilling eller neste låt.

BTW:Lest om samme problem på flere engelske/amerikanske VW forum...

Er litt skuffet over Møllers vilje til å bidra til å løse USB problemet.

Svk

Sitat fra: mihkku på onsdag 25. mars 2015, klokken 20:37
Noen som opplever knitring ved bruk av bluetooth?
Jepp knitterer som f..... Er litt audiofil så hører om det er noe som ikke skal være der..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA