Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-net problemer med lollipop

Startet av Ingemar, mandag 09. februar 2015, klokken 23:17

« forrige - neste »

Ingemar

Hei,

Er over middels musikkinteressert og kunne tenke meg å bruke wimp-hifi via USB kontakten i golfen (når jeg får den) for å få best mulig kvalitet uten å måtte stresse med å overføre musikk til bilen. Noen som vet om dette fungerer, eller om man da bare får spillt av musikk som er lagret på telefonen? 

Har en Sony Xperia Z2. Vet funksjonaliteten kan variere fra mobil til mobil.

Råde

Det funker i hvertfall over Bluetooth for soundcloud og Tunein Radio (iPhone). Vet ikke med USB, men de bruker i hvert fall en media interface sak. Der kan du spille audio. (Ellers er det aux med liten jack plugg -usikker på denne...)
e-Golf | X75D

Ingemar

Sitat fra: Råde på tirsdag 20. januar 2015, klokken 20:33
Det funker i hvertfall over Bluetooth for soundcloud og Tunein Radio (iPhone). Vet ikke med USB, men de bruker i hvert fall en media interface sak. Der kan du spille audio. (Ellers er det aux med liten jack plugg -usikker på denne...)

Ok takk for svar. Lyd over Bluetooth blir ikke særlig bra sammenlignet med det man kan få med usb. Er ikke vits å spille filer i cd-kvalitet/flac/lossless etc over Bluetooth da kvaliteten ikke blir stort bedre enn mp3 uansett. Aux er heller ikke optimalt, og da kan man heller ikke bytte spor via interfacen i bilen eller fjernkontrollen på rattet. Derfor hadde det vært optimalt å kunne streame cd-kvalitet via usb. Alternativet for meg hvis dette ikke går blir å ha flac filer på sd-kort og overføre til harddisken i bilen.

nilskt

Jeg benytter varianten FLAC på SD-kort. Men jeg overfører ikke til HD (den har ikke så veldig mye ledig plass). Bilen har to SD-innganger, så et par kort på 32 eller 64 GB gir ganske mange timer spilletid!
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Ingemar

Sitat fra: nilskt på tirsdag 20. januar 2015, klokken 21:06
Jeg benytter varianten FLAC på SD-kort. Men jeg overfører ikke til HD (den har ikke så veldig mye ledig plass). Bilen har to SD-innganger, så et par kort på 32 eller 64 GB gir ganske mange timer spilletid!

Dette kan bli en løsning for meg også, men hadde vert mer sømløst og mye mindre arbeid å kunne bruke wimp-hifi.

Svk

Veldig mye støy ved BT. Så dette er en dårlig løsning.ser møller levere noe de kaller in media kabel! Er dette løsningen?
Vil apple sin orginal kabel gjøre samme nytte?

https://www.volkswagenbutikken.no/shop/no/vw/media-in-apple-lightning-kabel-%28iphone-5%29-000051446q-p

nilskt

Men i hvilken port i bilen kobles den inn i?

Svk

Sitat fra: nilskt på mandag 16. februar 2015, klokken 18:46
Er det ikke en usb i fremkant midtkonsoll / "askebeger" ?

Om denne kan brukes der sammen med wimp hifi og styring fra ratt?
Da er det vel go gang?

nilskt

Sitat fra: Svk på mandag 16. februar 2015, klokken 18:49
Sitat fra: nilskt på mandag 16. februar 2015, klokken 18:46
Er det ikke en usb i fremkant midtkonsoll / "askebeger" ?

Jupp, men det ser ikke ut som at kabelen har USB interface (på bildet).

Svk

Ser ut som du har rett i det.Får kikke litt i hanskerom osv når jeg setter den på lading for natta.

Råde

La vær å kaste penger etter vw for en slik kabel folkens. Bruk den originale ladekabelen og sett den i foran "girstanga". I rommet der er det en USB kontakt. Funker med ratt og alt.
e-Golf | X75D

nilskt

Råde, veit du om det funker med Androidtelefoner også?

Råde

e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: Svk på mandag 16. februar 2015, klokken 17:20
ser møller levere noe de kaller in media kabel! Er dette løsningen?

Denne kabelen er for bl.a. eldre Golf-7 modeller, som i stedet for USB-kontakt foran girspaken hadde en media-in kontakt lik denne:

Svk

Vært ute og sjekka nå. Kun usb.
Men om jeg kan bruke denne med iphone5 og std kabel så er jo ingenting bedre.
Var en her inne som hadde problemer med iphone 6 og usb.

Noen som har prøvd med iphone 5?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA