Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Gentleman's Agreement" NOE SÅ LATTERLIG!

Startet av svestboe, torsdag 23. april 2009, klokken 11:06

« forrige - neste »

svestboe

Stråling er et tema når man vurderer å kjøpe elbil.
Er det noen som kan kommentere på dette?
Det virker som det er uenighet rundt strålegrenser - og mange hevder at strålegrensene i Norge og og i de fleste andre land er alt for høye.

En elbil har mye spenning i seg, men det er vel muligheter for å skjerme for stråling?

cra

Nå har jeg ikke sett tall for stråling i el-bil, men personlig ville jeg ha vært mye mer bekymret for strålingen fra en mobiltelefon som gjerne holdes inntil hodet, enn fra en bil som jeg sitter i max en times tid i slengen. For ikke å snakke om bilturen i seg selv - det er vel det farligste med hele bilen. ;) (Ser man på statistikk for el-biler alene tror jeg den er bedre enn for trafiskkskader av bilførerere generelt, btw)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cobos

Dette gjelder spesifikt Tesla Roadsteren som har en kraftig motor og et stort batteri, dog mye mindre motor enn enhver trikk/tog.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Griffel

#3
Litt om stråling i tidligere tråd:

http://elbil.no/forum/index.php?topic=463.0

Og siden Tesla faktisk er måleenheten for elektromagnetiskstråling er det kanskje en ekstra grunn til å være skeptisk til nettopp dette merket? ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA