Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av E-golf

Startet av iglooo, mandag 09. februar 2015, klokken 13:34

« forrige - neste »

emil

Tipper alle produsentene holder igjen og pusher ut de gamle modellene så lenge de kan, regner med at total fortjeneste øker for hver bil de selger av den typen. Men i det øyeblikket en av de begynner å snakke om lanseringsdato for ny modell med dobbelt rekkevidde står alle de andre klare til å stoppe produksjon av gammel modell og så pushe ny forbedret tidsnok til å ikke bli hengende etter.

Elbil er stort i Norge, men det norske bilmarkedet er en fjert i den store sammenhengen og der er elbil for veldig spesiellt interesserte. Mener resten av Europa og USA/Japan/Korea at elbiler kun er for lokalkjøring i byene kan det være at vi må vente lenge på biler med kraftigere batterier. Kanskje de lar Tesla få det markedet for seg selv med Model 3, volumene er uansett ganske små fortsatt.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 19. februar 2015, klokken 21:51
...Will the range double? Ghosn: "Yes."
That means more than 400 km? Ghosn: "Yes."
...
Bare synd at Nissan fortsetter å skryte opp rekkevidde som bare kan oppnås i nedoverbakke, medvind og hjemlengsel.
Disse 400km betyr i praksis maks 250km for den vanlige bruker.
Men det blir konkurranse med Tesla Model 3, Chevrolet Bolt, neste gen Zoe og neste gen eGolf som alle jobber mot "200 miles" segmentet ca 2017.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA