Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 7.4kW (32A) ladestasjon i byggesett til kr. 3950,-

Startet av Per Ole, mandag 09. februar 2015, klokken 01:35

« forrige - neste »

Per Ole

Hver gang jeg starter Leafen må jeg trykke OK på skjermen for å godta at bilen skal sende info. Er det noen som har greie på om det er mulig å sette på et "automatisk OK"? Er litt ergerlig at jeg må gjøre dette hver gang selv om det begynner å bli en vane
Grå Leaf 2014
Venter i spenning på modellen med 400 km rekkevidde

Thomas Parsli

Nei, det er ikke mulig.

Advarselen er der for at den som kjører bilen skal kunne velge å om han/hun ønsker å sende informasjon til Nissan. Jeg synes det er en god ide og er ikke spesielt plaget av å trykke... ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 19. januar 2015, klokken 22:53
Nei, det er ikke mulig.

Advarselen er der for at den som kjører bilen skal kunne velge å om han/hun ønsker å sende informasjon til Nissan. Jeg synes det er en god ide og er ikke spesielt plaget av å trykke... ;)

Som regel vil man enten ALLTID sende informasjon, eller ALDRI sende informasjon, avhengig av hva slags innstilling man har til slikt. Å spørre om det før HVER ENESTE tur er derfor idiotisk og plagsomt. Det trengs en fast innstilling som gjerne kan være slik: "Alltid send - spør hver gang - aldri send".
Jeg har for lengst sluttet å trykke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trafikkbestyrer

Jeg svarer alltid "ok" men hvilke skjerm får jeg hvis jeg trykker "avbryt"?

emil

Sitat fra: Trafikkbestyrer på mandag 19. januar 2015, klokken 23:16
Jeg svarer alltid "ok" men hvilke skjerm får jeg hvis jeg trykker "avbryt"?

Ingen forskjell, men data for turen blir i teorien ikke sendt tilbake til Nissan.

For egen del ignorerer jeg skjermen og trykker på cd, radio eller en annen knapp for å gå direkte dit jeg vil. Har uansett ikke aktiv Carwings på min USA bil så for meg har det ingenting å si.

Trafikkbestyrer

Aha ikke værre nei. Takk for info i gjenn Emil :)

akseln

Dette er et eksempel på at juristene har trumfet brukervennligheten. Har også sluttet å trykke OK for lenge siden. Står stort sett bare på radio....

cra

Utrolig irriterende, ja. Og litt merkelig at en bil fra Japan har dette, mens Tesla som kommer fra landet der man tilsynelatende lever av å saksøke hverandre ikke har noe slikt. Nå er det fruen som kjører Leafen til daglig, men jeg tror hun er nokså lei av denne OK-trykkinga selv om hun ikke klager over den.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. januar 2015, klokken 23:09
Som regel vil man enten ALLTID sende informasjon, eller ALDRI sende informasjon, avhengig av hva slags innstilling man har til slikt. Å spørre om det før HVER ENESTE tur er derfor idiotisk og plagsomt. Det trengs en fast innstilling som gjerne kan være slik: "Alltid send - spør hver gang - aldri send".
Jeg har for lengst sluttet å trykke.

Hvem er denne "man" du snakker om? ;)
Så lenge bilen ikke identifisere fører er ingen av bilens brukere "man", men "de".

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Sitat fra: akseln på tirsdag 20. januar 2015, klokken 08:52
Dette er et eksempel på at juristene har trumfet brukervennligheten. Har også sluttet å trykke OK for lenge siden. Står stort sett bare på radio....

Juristene har gitt deg datalagringsdirektivet, avlyttingskandaler, tortur og Guantanamo så du bør finne en annen gruppe å skylde på -de som kjemper mot kanskje?  :o

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

PK

Gen.1 Leafene (japan) har vell kun "OK" som valg, så skal man inn på navigasjon eller noe må man trykke OK for å komme videre.
Gen.2 Leafene(Euro/England produserte) kan man velge OK eller Avslå, og få tilgang til menyvalgene.

Radio kan du høre på uansett ja =)

Veldig irriterende ja med å alltid trykke OK - men i kjent Nissan stil gjør de nok ikke endringer på dette på Gen1... (her burde de tatt lærdom av Tesla og oppgradert bilene sine.. f.eks å kunne kjøre ventilasjon uten varme)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Per Ole

Takker for svar. Får bare bit i det sure eplet å fortsatt trykke på "JA" eller "AVSLÅ". Ser ikke noen grunn til å ikke trykke ja da jeg bruker carwings aktivt. Måtte jo trykket på en eller annen knapp (les: radio/map) for å få bort det bildet uansett...
Grå Leaf 2014
Venter i spenning på modellen med 400 km rekkevidde

akseln

Mener dette har fungert på bl.a. The Beat. 

The Beat skriver følgende:
SitatThe Beat sender sang og artistinfo på alle sine plattformer; Både FM, DAB og nett.
Det er nok dette som skal til og ikke noen oppgradering av programvaren i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA