Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av tinker, søndag 08. februar 2015, klokken 14:28

« forrige - neste »

moby666

Hvis den er på 14 ampere må den vell ha cee stikk i henhold til nye forskrifter?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

emil

Sitat fra: moby666 på tirsdag 20. januar 2015, klokken 14:09
Hvis den er på 14 ampere må den vell ha cee stikk i henhold til nye forskrifter?

Gjelder ikke det bare kontakten på veggen hvis den monteres for elbil-lading nå?

Eksisterende schuko på vegg er det fullstendig lovlig å bruke, og det selges andre ladekabler med schuko og 16A lademulighet.

emil

#17
Hadde vært litt interessant å vite utviklingskostnadene til denne fordelt på antallet de forventer å selge.

En ting skal være sikkert, Renault har jobbet hardt og satset mye for å få Zoe inn på markedet her i landet og det viser at elbilsatsingen deres ikke bare er for syns skyld.

Tror også at de som har, eller planlegger kjøp av Zoe skal være veldig glad for all den negative presseomtalen rundt lading. Hadde det ikke vært for den hadde man neppe fått denne ladekladden eller f.eks Fortumavtalen med storstillt utbygging av 22kW stolper på plass.

Er forresten prisen på 19.900 når den kjøpes MVA fritt med bilen, eller kjøpt på etterskudd inkl. MVA?

hdh

Hvis Renault og Zaptec har noen som helst ambisjoner om å selge disse ladekablene til eksisterende Zoe-eiere så har jeg vanskelig for å se for meg 20.000,- som en realistisk pris. Nå har det jo (i hvertfall i mitt tilfelle) blitt bedyret fra forhandler at denne bøtten bare er en midlertidig løsning og at denne kabelen til Zaptec er det vi har blitt lovet.

Helt til slutt vil jeg bare spørre om det finnes noe håndfast bevis på at dette faktisk blir prisen, eller om dette bare er basert på synsing og gjetting?
Sort '14 Renault Zoe Intens

zbk

Løsningen virker jo til å være helt strøken, og ser mye bedre ut enn det jeg ellers har sett av kladd-varianter. Bare så synd at prisingen ser ut til å langt overgå nytteverdien for de fleste.

Kjøpte selv den "gule bøtta" med bilen siden jeg har et par potensielle tur-mål som ikke har offentlig lading tilgjengelig pr. nå og ville ha en nødløsning for å dempe rekkeviddeangst. Erkjenner etter hvert at selv prisen på 5K for denne vil bli veldig dyre ladetimer da den nesten aldri blir brukt i praksis. Trenger 15-20 turer til svigers/foreldre før den er spart inn.

Hvis prisryktene på 20K for den elegante løsningen medfører riktighet blir det veldig dyr lading dersom dette bare skal brukes som reserveløsning. Dersom man derimot velger denne i stedet for den standard hjemmeladeren som medfølger i dag (om Zaptec-kladden kan levere 14A som noen har sagt, og ikke bare 10A eller 8A), så er kanskje det mulighet jeg hadde vurdert om jeg ikke hadde hatt mulighet for SuperCharge-varianten. Da har man en hjemmeløsing som er lett å ta med seg på veien og som gir tilsvarende ladeytelse som dagens standard veggboks.

Får håpe prisen blir lavere enn det ser ut for. Fire ganger prisen for løsninger som fungerer for andre biler (og på TN for Zoe) virker i drøyeste laget for meg. Dog skal Renault ha honnør for at de jobber bra for å gjøre ladehverdagen lettest mulig  :).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emil

Prisen oppgitt er jo også tilsvarende det man på ta i redusert vrakpantrabatt hvis man velger å ta med IT-kladden på kjøpet.

hdh

Sitat fra: nime01 på onsdag 21. januar 2015, klokken 08:54
Sitat fra: hdh på onsdag 21. januar 2015, klokken 08:50
...håndfast bevis på at dette faktisk blir prisen...
Fikk prisen oppgitt fra forhandler, men fikk senere en melding om at det kanskje ble en mer fornuftig pris på den..

Forhåpentligvis så de vel selv galskapen i å kreve en slik pris for en kabel - selv om den har banebrytende teknologi.
Sort '14 Renault Zoe Intens

jkirkebo

Sitat fra: nime01 på onsdag 21. januar 2015, klokken 10:51
Sitat fra: zbk på onsdag 21. januar 2015, klokken 09:05
Dog skal Renault ha honnør for at de jobber bra for å gjøre ladehverdagen lettest mulig  :).
Absolutt, de virker å være interessert i å legge til rette mest mulig for at man skal ha så mange muligheter som mulig, og det er jo bra.

Om man ikke har mulighet for montering av veggboks hjemme, men f.eks kun offentlig gateparkering med vanlig stikk, så er det jo helt greit å gå for Zaptec-kladden. Man beholder jo fortsatt de andre lademulighetene med 11/22/43kW.

Kan absolutt godt tenke meg å ha den Zaptec-kladden, da er jeg rimelig godt skodd for lading overalt :D

Men tør man å bruke en ladekabel til nesten 20.000 kroner på offentlig ladestasjon, det er spørsmålet...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hdh

Sitat fra: nime01 på onsdag 21. januar 2015, klokken 10:51
Sitat fra: zbk på onsdag 21. januar 2015, klokken 09:05
Dog skal Renault ha honnør for at de jobber bra for å gjøre ladehverdagen lettest mulig  :).
Absolutt, de virker å være interessert i å legge til rette mest mulig for at man skal ha så mange muligheter som mulig, og det er jo bra.

Om man ikke har mulighet for montering av veggboks hjemme, men f.eks kun offentlig gateparkering med vanlig stikk, så er det jo helt greit å gå for Zaptec-kladden. Man beholder jo fortsatt de andre lademulighetene med 11/22/43kW.

Kan absolutt godt tenke meg å ha den Zaptec-kladden, da er jeg rimelig godt skodd for lading overalt :D

Jeg befinner meg i akkurat denne situasjonen. Bor i borettslag med felles parkering og dermed ingen mulighet for hjemmelading. All lading foregår enten når jeg er på jobb, eller samboeren er på skolen. Begge stedene må bøtten brukes for å kunne lade. Mon tro om det er mulig å inngå en deal med forhandler om å få kabelen istedenfor hjemmeladerløsning.
Sort '14 Renault Zoe Intens

torlie

Sitat fra: hdh på onsdag 21. januar 2015, klokken 11:25
Sitat fra: nime01 på onsdag 21. januar 2015, klokken 10:51
Sitat fra: zbk på onsdag 21. januar 2015, klokken 09:05
Dog skal Renault ha honnør for at de jobber bra for å gjøre ladehverdagen lettest mulig  :).
Absolutt, de virker å være interessert i å legge til rette mest mulig for at man skal ha så mange muligheter som mulig, og det er jo bra.

Om man ikke har mulighet for montering av veggboks hjemme, men f.eks kun offentlig gateparkering med vanlig stikk, så er det jo helt greit å gå for Zaptec-kladden. Man beholder jo fortsatt de andre lademulighetene med 11/22/43kW.

Kan absolutt godt tenke meg å ha den Zaptec-kladden, da er jeg rimelig godt skodd for lading overalt :D

Jeg befinner meg i akkurat denne situasjonen. Bor i borettslag med felles parkering og dermed ingen mulighet for hjemmelading. All lading foregår enten når jeg er på jobb, eller samboeren er på skolen. Begge stedene må bøtten brukes for å kunne lade. Mon tro om det er mulig å inngå en deal med forhandler om å få kabelen istedenfor hjemmeladerløsning.

Tipper det skulle gå bra.

"Alle Renault ZOE kunder får i dag kostnadsfritt en 3,6-KW hjemmelader (wallbox) montert ved kjøp av ny bil. Fra 1. august vil man ved kjøp av ny Renault ZOE få muligheten til å velge den nye ladekabelen fra Zaptec som alternativ til hjemmeladeren"
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA