Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Varmepumpe - et tapsprosjekt?

Startet av Teslanewbie, søndag 08. februar 2015, klokken 08:01

« forrige - neste »

Teslanewbie

Hvordan får man tilgang til denne menu i systemet?

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Olauten

Såvidt jeg vet - Der får du tilgang ved å være Tesla-ansatt med rettighetene, befinne deg på et SC, samt at du må kunne dagens kode.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

petersv

Holde inne T-en i 5 sek. og ha koden.

Brede

Fikk leke meg litt med denne (under overvåkning) da jeg hadde en ranger innom her i fjor sommer.
Kunne godt tenkt meg å hatt tilgang til en del av disse systemene, mye moro diagnose blandt annet. Iallefall for oss som er spesielt interresserte   ;)

Her er det nok rullende koder ja, så vi kan nok se langt etter å komme oss inn her.
Likte bedre Land Rovers system med en fast kode, denne var jo hemmelig i flere dager etter lanseringen av systemet. 753 tror jeg koden var her.  ;D

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på mandag 19. januar 2015, klokken 09:10

Nei , du blander den ihop med svenskeknappen, må ikke trykke på den vettu..  :o
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Mye nyttig der, likte mulighet for å se temperatur på forskjellige komponenter. Hadde jo vært interessant å kunne følge med på og se hvor høy temp er når effektbegrensing feks slår inn.

RaBalder

Jeg skulle gjerne hatt fremme det skjermbildet som viser status og temperatur på batteriet, batterivarmer osv....

Det ville ført til en bedre forståelse av hvordan systemene fungerer. Og kan helt sikkert avhjelpe de problemene man har av og til med å forstå hva som forregår. Burde ikke være noe farlig å vise frem dette heller.

Hadde en runde der jeg var usikker på om batteri-varmeren kom på eller ikke når jeg startet varme i bilen. Hadde jeg hatt et skjermbilde å se status på varme-elementet for batteri-kretsløpet så hadde jeg hatt svar med en gang.

Jeg måtte sette bilen i nøytral, deretter dro jeg på full varme i bilen. Da kunne jeg se at den brukte omtrent 10kW. Når jeg så vet at varme-elementene er 6+6 kW, så måtte begge være aktive i min bil med et strømtrekk på 10kW.
Men man må ha mye kunnskap for å finne svarene via omveier når det ikke presenteres på skjermen.

petersv

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 19. januar 2015, klokken 09:30
Sitat fra: petersv på mandag 19. januar 2015, klokken 09:10

Nei , du blander den ihop med svenskeknappen, må ikke trykke på den vettu..  :o

Nei, det jeg skrev er rett.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Philippo10

Ironi og sarkasme skal generelt brukes utrolig presist om det skal funke i forum med hundrevis av brukere med forskjellig preferanse. Funker sjelden bra.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

amund

Sitat fra: RaBalder på mandag 19. januar 2015, klokken 10:14
Jeg skulle gjerne hatt fremme det skjermbildet som viser status og temperatur på batteriet, batterivarmer osv....

Det ville ført til en bedre forståelse av hvordan systemene fungerer. Og kan helt sikkert avhjelpe de problemene man har av og til med å forstå hva som forregår. Burde ikke være noe farlig å vise frem dette heller.

+1

Før har dette vært bortforklart med at det er bedriftshemmeligheter, patenter osv. Men nå kan de vel ikke si det lenger, nå som alle patentene er åpnet.

Tenk hvor lett det hadde vært for dem å åpnet denne, + evt flere statusvinduer som 'read-only' for oss uten passord. Jeg tror jammen jeg skal foreslå det i software feature request-arket. Hopp innom og skriv på navnet deres, dere som ønsker dette.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Muffinman

Kan jo være en "advanced status" meny eller noe som lar seg hente opp via litt omveier, slik at den ikke ligger og tar opp plass for standardbrukeren som ikke er interessert i slikt. Viktig å gjøre det mulig å begrense informasjonsmengden.

Thor2014

Ved å ikke vise denne informasjonen slipper de sikkert en haug med spørsmål, selv om jeg gjerne skulle hatt tilgangen forstår jeg at de ikke viser noe.
Kan jo være at noe av informasjonen er tilgjengelig via obd2

Thor2014

Hvis man trykker på Tesla logoen slik at bilen kommer opp og trykker i 10 sekunder på model, eks P85D så kjører bilen ut og så kommer det opp et bilde av Tesla teamet

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA