Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Charge amps ladekabel på Peugeot Partner?

Startet av mr.rs4, fredag 06. februar 2015, klokken 22:51

« forrige - neste »

mr.rs4

Er 3G internet i Tesla gratis? I Norge? Og i Europa?
Kan en sette opp for deling da? Til andre mobil enheter? Spesielt i utlandet, slik at man kan ihvertfall lese mail som kommer inn på mobilen?

Og isåfall, hvor mye data trafikk er det snakk om?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

MeTesla

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 18. januar 2015, klokken 10:16
Er 3G internet i Tesla gratis? I Norge? Og i Europa?
Kan en sette opp for deling da? Til andre mobil enheter? Spesielt i utlandet, slik at man kan ihvertfall lese mail som kommer inn på mobilen?

Og isåfall, hvor mye data trafikk er det snakk om?
¨

Det hadde jo vært topp om det var tilfelle, håper noen vet og beriker oss.

Kim L

Synes det er rart at de fortsatt bare har 3G når det skal være nyeste teknologi på alt annet.

Olatho

3G i bilen er gratis de første årene.
Du kan ikke dele den videre med andre enheter.

frosken

Datatrafikk over mobilnettet går på 3G og EDGE når det er dårlig dekning. Telenor er den norske teleleverandøren.

Dette er gratis i både Norge og i utlandet.

Man kan ikke dele bilens nett med andre enheter.

Oggen

Og når du er i utlandet, blir "ledningen" strupet og det går tregere enn vanlig.
Husker ikke hvilken grense det er, men det er nevnt tidligere på forum.
Mener det var sagt 5 el 7 år før sim-kort må skiftes til et eget.

Anew

Abonnementet inkluderer 5GB data i måneden. Overskrides denne grensen så strupes farten til ca. 100kbit.

Det var noen svært få som nådde denne grensen i sommer.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

mr.rs4

Sitat fra: Anew på søndag 18. januar 2015, klokken 11:53
Abonnementet inkluderer 5GB data i måneden. Overskrides denne grensen så strupes farten til ca. 100kbit.

Det var noen svært få som nådde denne grensen i sommer.
Det er jo mye data, spesielt om man ikke kan dele med andre enheter, og at du setter opp til WiFI når du er hjemme(oppdatere bilen via WiFi nettet).
Gjelder de 5Gb i utlandet?

En får vel strengt tatt lest gmail på browseren i Tesla og? Det tar bare LANG til å åpne noe i browseren?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Anew

Gmail går fint. Testet Outlook Webmail Light denne uken, og det gikk veldig bra. Null problem å lese og skrive mail.

Tesla gikk på en smell i sommer når de oppdaget roamingkostnadene i utlandet. Vet at de gikk i forhandlinger med Telenor, men hva som ble resultatet vet jeg ikke.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

HKS

Tesla kjøper tilgang fra Telenor Conexion, som spesialiserer seg på M2M. Prisene her for en stor kunde som Tesla er helt andre en hva sluttbrukere får.

Roaming er nødvendigvis heller ikke så dyrt for Tesla. Kan også sette forskjellige policy at vise typer trafikk prioriteres på forskjellige tidspunkt.
Tesla Model S 90D

Dennis

Håper bilen lar seg oppgradere til 4g eller 5g om 5 år når Telenor skrur av 3g nettet. En annen ting er at bilen støtter jo heller ikke 5 GHz trådløst nettverk?
Må vel nesten regne med Tesla har tenkt på slike slike ting når de bygget bilen.

Krishell

En Tesla trenger ikke hastigheten man får ekstra med 5ghz. Bedre dekning igjennom vegger etc med 2.4. Det samme med 4g.. tragisk dekning.. og de nye antennene leverer også dårligere 3g... Merket stor forskjell i sommer dessverre

Dennis

Sitat fra: Krishell på søndag 18. januar 2015, klokken 21:41
En Tesla trenger ikke hastigheten man får ekstra med 5ghz. Bedre dekning igjennom vegger etc med 2.4. Det samme med 4g.. tragisk dekning.. og de nye antennene leverer også dårligere 3g... Merket stor forskjell i sommer dessverre

Problemet er at Telenor har sakt at 3g nettet er planlagt å bli lagt ned om ca 5 år for å gjøre plass til 4g/5g.
http://www.tu.no/it/2014/06/11/telenor-skal-kvitte-seg-med-3g

Er bedre dekning gjennom vegger med 2.4 ja, men bor man der det er mange andre trådløs nett er det ofte bedre på 5 GHz nettverket siden man slipper unna mye forstyrrelsene. Høyere krav til hastighet er også noe som kommer, ingen som orker å sitte på en 2mbit internett linje lenger som fungerte bra bare noen år tilbake.

overlay

Det er noe de burde tenke på. Leste på Tesla motors club at leverandørene planlegger å skru av 3G nettverket i USA også. En vesentlig del av bilens karakteristikk forsvinner uten datatrafikk, IMO. Kanskje dette er i planene: http://www.itavisen.no/nyheter/vil-gi-hele-verden-satellitt-internett-304203

Dennis

Sitat fra: overlay på søndag 18. januar 2015, klokken 21:56
Det er noe de burde tenke på. Leste på Tesla motors club at leverandørene planlegger å skru av 3G nettverket i USA også. En vesentlig del av bilens karakteristikk forsvinner uten datatrafikk, IMO. Kanskje dette er i planene: http://www.itavisen.no/nyheter/vil-gi-hele-verden-satellitt-internett-304203

Kanskje det er planen ja :P Men kjedelig for oss i Norge hvor det er så mange tunneler hehe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA