Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Charge amps ladekabel på Peugeot Partner?

Startet av mr.rs4, fredag 06. februar 2015, klokken 22:51

« forrige - neste »

overlay

Sitat fra: Dennis på søndag 18. januar 2015, klokken 21:58
Sitat fra: overlay på søndag 18. januar 2015, klokken 21:56
Det er noe de burde tenke på. Leste på Tesla motors club at leverandørene planlegger å skru av 3G nettverket i USA også. En vesentlig del av bilens karakteristikk forsvinner uten datatrafikk, IMO. Kanskje dette er i planene: http://www.itavisen.no/nyheter/vil-gi-hele-verden-satellitt-internett-304203

Kanskje det er planen ja :P Men kjedelig for oss i Norge hvor det er så mange tunneler hehe

Kan sette opp drøssevis aksesspunkt/repeatere, hehe :)

Hyperstress

Nå med ny bil så faller 3G ut mye oftere enn før. Vet ikke om det er pga tilfeldig forskjell på biler eller pga ny FW? Nå stopper streaming (dekning går til Edge) titt og ofte, og flere ganger på vei til jobb. På gammel bil mistet jeg det omtrent aldri, og aldri på vei til jobb.
(Mistet det da stort sett bare ifm bug-en med at 3G falt fullstendig ut)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Krishell

Sitat fra: Hyperstress på søndag 18. januar 2015, klokken 23:02
Nå med ny bil så faller 3G ut mye oftere enn før. Vet ikke om det er pga tilfeldig forskjell på biler eller pga ny FW? Nå stopper streaming (dekning går til Edge) titt og ofte, og flere ganger på vei til jobb. På gammel bil mistet jeg det omtrent aldri, og aldri på vei til jobb.
dette skjedde rundt sommeren 2014..  operatørene byttet ut til kinesisk utstyr. Jeg har samme telefon nå som da (2stk faktisk) og datadekningen forsvant på 3 steder fra Oslo til indre enfold. Naboen 1km unna bor akkurat i mellom 2 antenner. Der er det kun gsm modus som fungerer hvis man venter en viktig telefon..

ctr46

Sitat fra: Hyperstress på søndag 18. januar 2015, klokken 23:02

Opplever akkurat det samme her med ny bil. Klaget til tesla og de har hentet inn data og skal se på det. Jeg er overbevist om at det er sw relatert.

Nye bilen har sw 2.0.0.77 tror jeg det var mens gamle har .73 usikker hva sifrene foran er. Men de stod parkert ved siden av hverandre, gamle med dekning og nye uten. Etter soft reset på nye så kom den online igjen. Da hadde begge bilene identisk signalstyrke/dekning.

Konklusjonen må derfor være sw når det ikke er hw...
85D

Bjoris

Opplever også mye tull nå etter 6.1 kom, på vei ned fra fjellet resatte bilen seg 5 ganger på 2 timer og det var mye buffering i tunneller etc så dette var jo skuffende, siden det var nettopp dette som skulle bli bedre. Har også opplevd frys på skjermen slik at jeg ikke fikk satt ned ladeamperen...

Kommer vel en bugfix etterhvert
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Haldenser

Jeg hadde en del tull med 3G etter levering av bilen nå i desember. Hadde bilen hos Tesla Drammen forrige uke hvor de oppgraderte Firmware til modemet i bilen, har faktisk vært dønn stabilt etter det  :)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

ctr46

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 20. januar 2015, klokken 12:38
Jeg hadde en del tull med 3G etter levering av bilen nå i desember. Hadde bilen hos Tesla Drammen forrige uke hvor de oppgraderte Firmware til modemet i bilen, har faktisk vært dønn stabilt etter det  :)

Det lover godt. Var det noe du måtte be om eller fikk du det automatisk?
85D

mr.rs4

3G adapter selvfølgelig, det er ikke 4G adapter?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

ctr46

Sitat fra: mr.rs4 på tirsdag 20. januar 2015, klokken 18:03
3G adapter selvfølgelig, det er ikke 4G adapter?

Ingen 4G nei dessverre..
85D

Haldenser

Sitat fra: ctr46 på tirsdag 20. januar 2015, klokken 17:44

Rapporterte inn problemene via telefon til kundesupport i Nederland. Fikk så en tlf fra Drammen om jeg kunne komme slik at de fikk sett på det. Ble da rettet av engineering i US, så tydeligvis noe de ikke har lokal kompetanse på
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

ctr46

Ok da er det vel samme greia jeg må gjennom også.. Hadde vært digg om alt bare funka[emoji39]
85D

Dennis

Ser mange av biler fra Chevrolet, Buick, GMC og Cadillac med OnStar har 4g fra 2014/2015 modellene. Så merkelig at Tesla som skal være på topp på teknologi enda bare har 3g.

Kan jo så klart være at P85D eller fra bilene med autopilot hw at de har mulighet for 4g, men at det ikke er aktivert i software enda.

Hyperstress

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 20. januar 2015, klokken 21:52

Rapporterte inn problemene via telefon til kundesupport i Nederland. Fikk så en tlf fra Drammen om jeg kunne komme slik at de fikk sett på det. Ble da rettet av engineering i US, så tydeligvis noe de ikke har lokal kompetanse på

Hvordan artet problemene dine seg?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ctr46

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 20. januar 2015, klokken 22:56

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 20. januar 2015, klokken 21:52

Hvordan artet problemene dine seg?

Ikke mulig å få kontakt med bilen stadig vekk. Kan falle ut hvor den normalt skal ha dekning. Virker i ene øyeblikket så faller den ut. Da funker den ikke før soft reset, gjerne to etter hverandre.
85D

ctr46

Fikk idag fjernoppdatert firmware på modemet i bilen og dette skal visstnok løse utfall av 3G på nye bilen. Håper det er tilfellet!:)
85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA