Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Charge amps ladekabel på Peugeot Partner?

Startet av olegregert, fredag 06. februar 2015, klokken 22:49

« forrige - neste »

olegregert

Jeg startet lading i går kveld og brukt ladekabelen med schuko stikk 10 amp.Ladesladen er riktig med grønne signaler. I bilen står den å blinker grønt. Bilen lader ikke.

Har noen av dere oppled dette. Hva er det som skjer/årsak ?

Terjer

Er det veldig raske, korte blink som stopper opp etter ei stund? Da er det nok forhåndsprogramert en avgangstid som bilen skal være ladet opp til, f.eks. til kl. 15.00. Da begynner den ikke å lade før den nærmer seg det klokkeslettet, slik at den er ferdig til klokken 15.00
VW e-up! - Aurskog-Høland

Elmo

Sitat fra: Terjer på søndag 18. januar 2015, klokken 10:22
Er det veldig raske, korte blink som stopper opp etter ei stund? Da er det nok forhåndsprogramert en avgangstid som bilen skal være ladet opp til, f.eks. til kl. 15.00. Da begynner den ikke å lade før den nærmer seg det klokkeslettet, slik at den er ferdig til klokken 15.00

Det problemet der er grunnen til at jeg har droppet helt å bruke avgangstid. Etter min mening helt ubrukelig funksjon - så lenge APPen fungerer.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

olegregert

Takk det stemmer.  Det er fort gjort å glemme at man har programmert bilen
Alt er i orden nå

Teslus

Jeg løste dette ved å bruke avgangstid kun til varme, ikke lading. Bilen blir alltid fulladet så fort som mulig, og bilen er varm 07:30 og 16:00. Helt perfekt!

Det er kun å ikke velge ladestasjon eller velge bort om en allerede er valgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA