Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bremser som lugger

Startet av hottentott33, fredag 06. februar 2015, klokken 14:41

« forrige - neste »

hottentott33

Hei.
Jeg bestilte i denne uken en e-Golf med alt utstyr, og dermed også VP. Hvor lang tid tok det fra kontrakten ble skrevet til dere fikk bekreftet produksjonsdato? Det kan jo bli forsinkelser, men jeg ble langt på vei lovet levering på rundt 3 mnd etter sjekk med leverandør. Hadde derfor vært litt artig og høre hvor lenge jeg kan leve i troen på at det faktisk tar 3 mnd  :)

Beklager hvis det finnes lignende tråd, men jeg fant bare en ventetråd lang som et vondt år og en leveringstråd, og følte ikke at denne posten passet spesielt i noen av dem.

Edit: Bedre spesifisering av emnet i emnefeltet.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

jan-c

Her finner du det meste: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15190.0.html
og her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18988.0.html

Ellers er jeg en av de med "kort" ventetid, dvs ikke noen antatte forsinkelser.
Se signaturen.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

jojak81

Møller Bergen anslo uke 10-12 for u/VP og uke 23 for m/VP....
BMW i3 2015 - Laurel Grey Suite

hottentott33

jan-c: Når tid fikk du rede på at estimert produksjon var i uke 13 til 16? Var helst det jeg lurte på. Jeg las en drøy time i går på den ventetråden og fant ikke noe svar på akkurat dette. At det kan bli forsinkelser er jo ikke umulig, men de fleste fikk jo først en produksjonsdato X antall dager etter skrevet kontrakt, for deretter evt støte på skuffelser  :)

hottentott33

jojak81: Takk for svar, da har jeg litt mer peiling i allefall  :)

jan-c

Sitat fra: hottentott33 på lørdag 17. januar 2015, klokken 19:03
jan-c: Når tid fikk du rede på at estimert produksjon var i uke 13 til 16? Var helst det jeg lurte på. Jeg las en drøy time i går på den ventetråden og fant ikke noe svar på akkurat dette. At det kan bli forsinkelser er jo ikke umulig, men de fleste fikk jo først en produksjonsdato X antall dager etter skrevet kontrakt, for deretter evt støte på skuffelser  :)

Ved bestilling fikk jeg antatt produksjon i april 2015.
Så ble denne presentert her på forumet:

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:42
Ferske tall:

SitatHer følger en estimering på når bilene går i produksjon.

Kontraktsdato mai, juni og juli: Uke 7-9

Kontraktsdato august til 10.sept: Uke 10-12

Kontraktsdato 11.sept til 10.okt: Uke 13-16

Kontraktsdato 11.okt til 31.des: Uke 17-19

Nyere kontrakter fra uke 20 og utover

Fra produksjonsstart til levering går det mellom 3 og 4 uker.

Mine produksjonsuker i hht til overstående, ble denne uka bekreftet hos min Møller

hottentott33

Aha... Så det er å anta at jeg ikke får noe info av betydning før jeg evt selv sjekker etter en stund. Ser ut til at 3 mnd var litt optimistisk fra selgers side i såfall, men time will show hva som blir faktisk produksjonsdato, kan bli både før og etter.

Takk for god info!

jan-c

Sitat fra: hottentott33 på lørdag 17. januar 2015, klokken 21:51
Aha... Så det er å anta at jeg ikke får noe info av betydning før jeg evt selv sjekker etter en stund. Ser ut til at 3 mnd var litt optimistisk fra selgers side i såfall, men time will show hva som blir faktisk produksjonsdato, kan bli både før og etter.

Takk for god info!
Bare hyggelig - og velkommen i klubben  :D

Råde

Historien til nå har vist at eGolf uten VP har tatt 120 dager fra bestilling til levering, men vp biler ca 300. Men det var da.

Sikkert reelle tall som Gordon R presenterer (hvor får du slikt fra? Vi andre er like kloke(dumme?) når vi har spurt om konkret info...). Det er normalt 2-4 uker fra man får produksjonsuke til produksjon, og ca 2 uker fra produksjon til ankomst landet (eller levering hvis man bor på sentrale østland). Sånn ca.
e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: Råde på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:57
Historien til nå har vist at eGolf uten VP har tatt 120 dager fra bestilling til levering, men vp biler ca 300. Men det var da.

Sikkert reelle tall som Gordon R presenterer (hvor får du slikt fra? Vi andre er like kloke(dumme?) når vi har spurt om konkret info...). Det er normalt 2-4 uker fra man får produksjonsuke til produksjon, og ca 2 uker fra produksjon til ankomst landet (eller levering hvis man bor på sentrale østland). Sånn ca.

Takker og bukker for info.
Jeg spurte også selger når tid han regnet med produksjon, og han sa bare at 3 måneder var svaret han fikk sist, og jeg kom til å få beskjed. Var derfor litt interessant å høre hvor lang tid det faktisk tok fra kontraktskriving til en hørte noe om noenlunde konkret produksjon. Frem til nå har det vært mye kluss med VP, men det virker som at ting har løsnet litt nå, men skal vel ikke mye uflaks til før det skjer noe igjen.

WolfM

Sitat fra: jan-c på lørdag 17. januar 2015, klokken 19:43
Sitat fra: hottentott33 på lørdag 17. januar 2015, klokken 19:03

Ved bestilling fikk jeg antatt produksjon i april 2015.
Så ble denne presentert her på forumet:

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:42
Ferske tall:

SitatHer følger en estimering på når bilene går i produksjon.

Kontraktsdato mai, juni og juli: Uke 7-9

Kontraktsdato august til 10.sept: Uke 10-12

Kontraktsdato 11.sept til 10.okt: Uke 13-16

Kontraktsdato 11.okt til 31.des: Uke 17-19

Nyere kontrakter fra uke 20 og utover

Fra produksjonsstart til levering går det mellom 3 og 4 uker.

Mine produksjonsuker i hht til overstående, ble denne uka bekreftet hos min Møller

Noe av samme opplevelse her. Bestilte i slutten av nov med antydet produksjon i mars og levering i april. Med bakgrunn i sitat fra Gordon Retriver den 7/1 kontaktet jeg lokal forhandler, og han sa akkurat det samme som fremgår i denne meldingen. Nå var forventet produksjon april med levering i mai.  De som bestiller nå kan ikke forvente levering før etter sommeren.
eGolf med VP - levert uke 19/15. Nesten alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA