Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading

Startet av NegativeElectrode, torsdag 05. februar 2015, klokken 20:54

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Ferry på søndag 18. januar 2015, klokken 14:53
Jeg klarer visst ikke helt å se for meg hva du mener. Mon tro om ikke Tesla bruker tre separate inngangstrinn på hver sin Lx-N, og deretter pallellkobler utgangene fra disse tre? For at det skal virke må de muligens være galvanisk isolert. Ute på tynn is her nå.. Jeg kan jo ikke helt utelukke at Tesla har funnet på noe lurere enn hva jeg klarer å gjette meg til ;)
Det kan gjerne være tilfelle, men er trolig en litt dyrere løsning siden antall transistorer øker.
Tre separate ladere vil i tillegg kreve tre utgangstrinn, mens trefas løsningen kan benytte det samme utgangstrinn som USA laderen. Sett utenfra vil de oppføre seg omtrent likt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Dag A.

Denne kan kanskje løse mye av problemet:

http://zaptec.com/home/zapcharger/

Ser ut som om det vil bli en 230V / 32A trefase, som transformeres opp til 400V.

Det spekuleres også her: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=16833.0
på om prisen kan bli så lav som 5-10.000,-

Har sendt dem en forespørsel så skal jeg oppdatere om/når det kommer noe svar.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

sigurdi

Er vel forskyvd til sommer/Høst, og de kommer med en mindre versjon (kabel med kladd) til Renault.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA