Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Trond.Strom

Sitat fra: P85D_BC_TORQ på tirsdag 16. juni 2015, klokken 15:26
Tesla får ikke registrert bilen deres før forsikringen er satt til aktiv.
Med andre ord: Gi beskjed til forsikringsselvskapet at de må aktivere forsikringen noen dager før overlevering.

Når jeg ringte damen i COdan sa hun at forsikringen lå inne på VIN i databasen til vegvesenet og at tesla kunne registrer når de ville. Registreringen ville aktivere forsikring og akrivering tidligere var ikke nødvendig. Er dette feil?

Skal hente bilen i morgen 1600 og har ikke reg nummer.

tror jeg slår på tråden til DS i morgen tidlig...


ctr46

Var innom MyTesla idag (igjen) og der har det jammen meg endret seg fra estimert levering fra "sent juli" til "juli". Kanskje er det håp om levering rundt midten av juli? Det hadde i så fall vært helt perfekt! :)
85D

tkjoerlaug

Sitat fra: ctr46 på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:35
Var innom MyTesla idag (igjen) og der har det jammen meg endret seg fra estimert levering fra "sent juli" til "juli". Kanskje er det håp om levering rundt midten av juli? Det hadde i så fall vært helt perfekt! :)

Samme her, min har stått til "sent juli" lenge, og ble endret til "juli" en gang i forrige uke. Min bil ble ferdigprodusert 28. mai.

Epleskreller

Min gikk i produksjon i dag, så da regner jeg med midten av august selvom my tesla sier slutten av juli.. Spent på følgende: får jeg med DAB+, 4g/LTE og om de gir bort alcantara taktrekk på alle nye biler (siden det helt nylig ble standard)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ctr46

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:46
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:35
Var innom MyTesla idag (igjen) og der har det jammen meg endret seg fra estimert levering fra "sent juli" til "juli". Kanskje er det håp om levering rundt midten av juli? Det hadde i så fall vært helt perfekt! :)

Samme her, min har stått til "sent juli" lenge, og ble endret til "juli" en gang i forrige uke. Min bil ble ferdigprodusert 28. mai.

Da er det bare å håpe på tidlig levering:) min ble ferdig produsert 29. mai så kanskje vi sees på utleveringsdagen?:)
85D

tkjoerlaug

Også veldig spent på om jeg får LTE. Ut fra det jeg har lest meg frem til, så virker det som de startet å produsere disse siste uka i mai. Så da blir det fort stang inn eller stang ut.

Jeg drar på ferie 18. juli, men da jeg bor i Trondheim tviler jeg på at jeg får bilen utlevert før den tid.

Trond.Strom

fikk regnummer i dag!
Just in time registrering og mye unødvendig stressing for min del. Neste gang jeg kjøper en Tesla kommer jeg kanskje til å slappe mere av.

fikk EL679xx

largrone

Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 17. juni 2015, klokken 09:14
fikk regnummer i dag!
Just in time registrering og mye unødvendig stressing for min del. Neste gang jeg kjøper en Tesla kommer jeg kanskje til å slappe mere av.

fikk EL679xx

Så bra! Det er min tur i morgen, så jeg sitter med F5 på vegvesen.no i dag... Men da kan det jo være at jeg får skilter i morgen, og at det er greit.

Lykke til med utleveringen!
Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

FroggyKermit

Jeg har utlevering fredag, fant akkurat registreringen: EL 679xx
Nå begynner utålmodigheten å kjennes.
S85D juni 2015

largrone

Sitat fra: largrone på onsdag 17. juni 2015, klokken 12:55
Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 17. juni 2015, klokken 09:14
fikk regnummer i dag!
Just in time registrering og mye unødvendig stressing for min del. Neste gang jeg kjøper en Tesla kommer jeg kanskje til å slappe mere av.

fikk EL679xx

Så bra! Det er min tur i morgen, så jeg sitter med F5 på vegvesen.no i dag... Men da kan det jo være at jeg får skilter i morgen, og at det er greit.

Lykke til med utleveringen!

Nå har jeg fått registrering på EL679xx jeg også. 24 timer igjen...
Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

Undertegnede

#985
Har dere ordnet med Bombrikke eller må man vente med det? Blir bompenger man blir trekt på skiltnummer i så fall tilbakebetalt automatisk? (Har aldri hatt Bombrikke før)  :)

Ble foresten ringt opp av codan nå som sa at jeg hadde fått tildelt skilter :) Søkte på vin på veivesenet men fikk ikke treff. Tok så å skrev inn skiltnr som jeg fikk av codan og da kom det opp, med meg som eier.

Skiltnr: 679xx  8)

audioboy

Sitat fra: Undertegnede på onsdag 17. juni 2015, klokken 15:54
Har dere ordnet med Bombrikke eller må man vente med det? Blir bompenger man blir trekt på skiltnummer i så fall tilbakebetalt automatisk? (Har aldri hatt Bombrikke før)  :)

Jeg haddde riktignok brikke fra før.. Fikk ikke registrert på elbilen før jeg hadde sendt innkopi(scan) av vognkort pga. fritak. Var ikke noe problem å gjøre dette 3-4 dager etter at man hadde begynt å kjøre gjennom bomringen. Alt gjøres på nett.

Forøvrig spart 870,- kroner siden 5.juni...........
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

largrone

Sitat fra: audioboy på onsdag 17. juni 2015, klokken 16:34
Sitat fra: Undertegnede på onsdag 17. juni 2015, klokken 15:54
Har dere ordnet med Bombrikke eller må man vente med det? Blir bompenger man blir trekt på skiltnummer i så fall tilbakebetalt automatisk? (Har aldri hatt Bombrikke før)  :)

Jeg haddde riktignok brikke fra før.. Fikk ikke registrert på elbilen før jeg hadde sendt innkopi(scan) av vognkort pga. fritak. Var ikke noe problem å gjøre dette 3-4 dager etter at man hadde begynt å kjøre gjennom bomringen. Alt gjøres på nett.

Forøvrig spart 870,- kroner siden 5.juni...........

Jeg har akkurat flyttet bombrikken min nå, 2 timer etter at jeg fikk registrert bilen. :) Hos Fjellinjen (Oslo/Bærum) er det ikke noe krav om kopi av vognkortet, det holder med reg.nummer for EL-biler. Og du kan gjøre alt på nettet (eller via chat med Fjellinjen som jeg endte opp med - da fikk de også ryddet opp i passeringer på den gamle bilen)
Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

audioboy

Tydeligvis forskjell på folk  :) Registrerte hos Fjellinjen Oslo/Bærum og de kunne ikke hjelpe uten vognkort, selv om jeg hadde brikke, chassis, bilnummer....
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

largrone

Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA