Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Undertegnede

Sendte en mail til DS Brodin nå, fikk automail tilbake om at han ikke var tilbake på kontoret før 1.juni. Har jeg havnet på svartelista eller kan dette stemme? Da blir det nok seint i juni på meg som har hatt avtalt levering juni i 6 måneder  :'(

Noen som har noe mer info om hvor eller på hvilket skip man kan søke etter bilen sin som skal komme i juni?

Opel Vectraen synger på siste vers her... Trenger bilen snart :D 

Trond.Strom

Han må vel ha lov til å ha litt ferie han også?

ellers har jeg undret meg over det samme da alle uke bilene produsert i uke 16 har fått leveringsdato og sannsynligvis kommer på båt til drammen mandag 25 mai. Bare ikke min....

Davidsv

Sitat fra: Undertegnede på onsdag 20. mai 2015, klokken 10:04
Sendte en mail til DS Brodin nå, fikk automail tilbake om at han ikke var tilbake på kontoret før 1.juni. Har jeg havnet på svartelista eller kan dette stemme? Da blir det nok seint i juni på meg som har hatt avtalt levering juni i 6 måneder  :'(


Det er ikke nødt til å være DS som utfører selve utleveringen, så det kan hende det går bra.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

largrone

Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 20. mai 2015, klokken 10:15
Han må vel ha lov til å ha litt ferie han også?

ellers har jeg undret meg over det samme da alle uke bilene produsert i uke 16 har fått leveringsdato og sannsynligvis kommer på båt til drammen mandag 25 mai. Bare ikke min....

Jeg har ikke fått noe info heller, siden han har ferie. Så jeg vet heller ikke om min bil er på den samme båten...
Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

Undertegnede

#874
Selfølgelig lov å ta ferie :) Kunne tenkt meg litt mere nøyaktig informasjon nå som det begynner å nærme seg  ::). Det er jo dette som blir litt feil med å pushe biler i slutten av hvert kvartal fremfor å levere en gjevn strøm... Men nå har jeg forstått på Elon at det vil bli en gjevnere strøm fremmover og ikke så kvartalsfokusert :D Det er bra! Men hvor er bilen min??  ;D :P

Trond.Strom

Enig Informasjon hadde vært fint.
Jeg ringte Tesla drammen nå og de hadde fortsatt ingen nyheter om min bil. Han kunne ikke fortelle meg noe om hvor den var i verden. Logistikk avdelingen sitter på informasjon men ingenting av det går til DS og dermed ingenting til meg.

Fortsatt samme beskjed om siste halvdel av Juni. Drar på ferie 18 juni, hadde håpet å kunne ta nye bilen...

MyTesla sier fortsatt sent mai.

#876
Ooooææææææ. Da kom final invoice.
Hatt følelsen før, men like kriblende fordi.
8 dager and counting.
Bilen på tog til tr.heim.

elbilen

Her også, fikk invoice i går og bilen ble registrert i dag.
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

turfsurf

#878
Sitat fra: elbilen på torsdag 21. mai 2015, klokken 15:22
Her også, fikk invoice i går og bilen ble registrert i dag.

Fikk og invoice i går, men ingen registrering. Når har du utlevering? Vil de ha penga sine får de se å registrere kjerra...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

elbilen

Har ikke betalt. Fikk instruks om å betale innen 27., utlevering 29.
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

eg1l

Faktura betalt, forsikring ordnet, og utlevering avtalt 26.05. Dette blir en lang langhelg ;D
Fikk heldigvis beskuet vidunderet hos detaljer som skal klargjøre bilen og legge cosmic før levering.
Litt artig å se at bilen fortsatt stod i "Factory mode", og at den skulle oppgraderes og ut av "Factory mode" i løpet av natten!

eg1l

Sitat fra: Øggen på torsdag 21. mai 2015, klokken 22:56
@eg1l
Hvor har du utlevering?  Så Tesla går med på dette altså, de er jo sykt strenge med alt annet.

Trondheim. Ren bil Trondheim tar seg av klargjøringen, og jeg fikk høre at denne typen lakkbehandlig var det eneste de fikk lov å gjøre.

KrW

Levering i Trondheim 8. juni kl. 10:00 :-) Tror jeg bekreftet 13.12.14.

Var innom Ren Bil for noen uker siden og snakket med de om lakkbehandling. De forklarte til meg også at det er de som klargjør alle Tesla i Trondheim og at mange velger å ta med Cosmic lakkbehandling. Alle bilene kjøres først til Ren Bil i lukket lastebil og klargjøres der og deretter blir de kjørt i lukket lastebil igjen til Lade. Blir ikke noe lengre leveringstid om man velger at de skal gjøre lakkbehandling enn om man ikke vil ha det. Mener å huske det var 6000kr og 8års garanti om man etterbehandler for 3000kr? hver 18. måned.

Vi har allerede solgt vår 85D (ønsker hengerfeste), så blir bare med utleveringen denne gang fram til X kommer i slutten av året eller starten av neste år.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Uzie

Er det noen som vet hvor lang tid båten bruker fra Nederland til Drammen??

elbilen

Min gikk fra Bremerhaven den 17. via Walhamn i Sverige og ankom Drammen den 19.
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA