Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Bushy

Er flere av oss ja:) bare håper jeg ikke får en beryktet mandagsbil jeg. Så skal jeg være fornøyd vis den kommer. Har da skilter på den. Så er jo i nærheten.
Godt jeg drar bort nå. Frem til mandag. Hjelper på litt det
S75D sept. 17

Flylow

Sitat fra: tonl på onsdag 29. april 2015, klokken 15:06
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 29. april 2015, klokken 10:07
Noen med standard lydanlegg som har fått DAB+?

Er vel litt for tidlig å si. Det var ikke lenger siden DAB+ ble standard. Var vel noe uker side,

Jeg spurte min DS spesifikt om dette i dag ift min bil, som var ferdig produsert 24. april. Svaret der var følgende:
"Din bil blir produsert slik som bestilt. Endringene med DAB kommer først på bilene som blir produsert nå, altså bestillinger som legges inn nå. Konfigurasjonen på din bil er dermed lik som da du bestilte den. "

Så får vi se om det stemmer..  ;)
S85D

rmr

Sitat fra: Flylow på torsdag 30. april 2015, klokken 10:40
Sitat fra: tonl på onsdag 29. april 2015, klokken 15:06
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 29. april 2015, klokken 10:07
Noen med standard lydanlegg som har fått DAB+?

Er vel litt for tidlig å si. Det var ikke lenger siden DAB+ ble standard. Var vel noe uker side,

Jeg spurte min DS spesifikt om dette i dag ift min bil, som var ferdig produsert 24. april. Svaret der var følgende:
"Din bil blir produsert slik som bestilt. Endringene med DAB kommer først på bilene som blir produsert nå, altså bestillinger som legges inn nå. Konfigurasjonen på din bil er dermed lik som da du bestilte den. "

Så får vi se om det stemmer..  ;)


Fikk samme svar av min kontakt hos Tesla ang. sikkerhetspakken.

Jeg har ikke denne med i bestillingen på min S85D , men vil tro at min som ble produsert ca. 5 april kan kanskje ha fått den med som standard, håper jo på det :) Noen som vet når sikkerhetspakken ble med på alle biler?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

fonberg

Sitat fra: rmr på torsdag 30. april 2015, klokken 10:58
Sitat fra: Flylow på torsdag 30. april 2015, klokken 10:40
Sitat fra: tonl på onsdag 29. april 2015, klokken 15:06
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 29. april 2015, klokken 10:07
Noen med standard lydanlegg som har fått DAB+?

Er vel litt for tidlig å si. Det var ikke lenger siden DAB+ ble standard. Var vel noe uker side,

Jeg spurte min DS spesifikt om dette i dag ift min bil, som var ferdig produsert 24. april. Svaret der var følgende:
"Din bil blir produsert slik som bestilt. Endringene med DAB kommer først på bilene som blir produsert nå, altså bestillinger som legges inn nå. Konfigurasjonen på din bil er dermed lik som da du bestilte den. "

Så får vi se om det stemmer..  ;)



Fikk samme svar av min kontakt hos Tesla ang. sikkerhetspakken.

Jeg har ikke denne med i bestillingen på min S85D , men vil tro at min som ble produsert ca. 5 april kan kanskje ha fått den med som standard, håper jo på det :) Noen som vet når sikkerhetspakken ble med på alle biler?

Dette er nok standardsvaret fra Tesla. Man får det man hadde bestilt, men kan være heldig å få noe i tillegg. Eksempler er de som fikk autopilot-hardware "på kjøpet" fra ca. november 14, selv om dette ikke var lansert da de bestilte bil. Et annet eksempel er rattvarme som ikke var lansert da D kom, men det er vel alle D-er med vinterpakke som faktisk har rattvarme tror jeg.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

FroggyKermit

"Produksjon fullført. Din Model S er i transitt fra fabrikken."

Det var jo hyggelig lesing tidlig en morgen på en fridag. 3 dager med produksjon i følge My Tesla.
Men DSen ringte for et par dager siden, og da sa han at bilen allerede hadde vært under bygging i flere dager, og at den i praksis omtrent var ferdig. Så det er åpenbart litt forsinkelser i statusoppdateringen.
Deilig når det går litt fremover - nå kommer den seigeste ventingen...
S85D juni 2015

epic

Sitat fra: FroggyKermit på fredag 01. mai 2015, klokken 07:40
"Produksjon fullført. Din Model S er i transitt fra fabrikken."

Det var jo hyggelig lesing tidlig en morgen på en fridag. 3 dager med produksjon i følge My Tesla.
Men DSen ringte for et par dager siden, og da sa han at bilen allerede hadde vært under bygging i flere dager, og at den i praksis omtrent var ferdig. Så det er åpenbart litt forsinkelser i statusoppdateringen.
Deilig når det går litt fremover - nå kommer den seigeste ventingen...

Min 85D forandre fra produksjon til transit nå, ser ut som min ligger rett etter din i køen.
I følge regnearket fikk du din VIN 4 dager etter meg, hadde vært gøy og se om forskjellen i VIN->prod og at du fikk pittelitt kortere produksjon hadde noe med bestillingen å gjøre, min var;

-Metallic
-Pano
-19"
-NextGen
-Techpakke med autopilot
-Smart luftfjæring
-Vinterpakke
-19" vinterhjul (nokian piggfritt)

FroggyKermit

Sitat fra: epic på fredag 01. mai 2015, klokken 20:23
Sitat fra: FroggyKermit på fredag 01. mai 2015, klokken 07:40
"Produksjon fullført. Din Model S er i transitt fra fabrikken."

Det var jo hyggelig lesing tidlig en morgen på en fridag. 3 dager med produksjon i følge My Tesla.
Men DSen ringte for et par dager siden, og da sa han at bilen allerede hadde vært under bygging i flere dager, og at den i praksis omtrent var ferdig. Så det er åpenbart litt forsinkelser i statusoppdateringen.
Deilig når det går litt fremover - nå kommer den seigeste ventingen...

Min 85D forandre fra produksjon til transit nå, ser ut som min ligger rett etter din i køen.
I følge regnearket fikk du din VIN 4 dager etter meg, hadde vært gøy og se om forskjellen i VIN->prod og at du fikk pittelitt kortere produksjon hadde noe med bestillingen å gjøre, min var;

-Metallic
-Pano
-19"
-NextGen
-Techpakke med autopilot
-Smart luftfjæring
-Vinterpakke
-19" vinterhjul (nokian piggfritt)

Jeg har vel stort sett det samme, men standard svart (svart metallic var ikke tilgjengelig på bestillingstidspunktet). Dette er vel i praksis eneste forskjell såvidt jeg kan se. Jeg har Pirelli vinterdekk, men da DS ringte på onsdag var det tydelig at vinterdekk var noe som ble ordnet lokalt like før overlevering, og at det var ganske fritt for å endre dette enda en stund.
S85D juni 2015

Trond.Strom

du har en DS som ringer deg?
jeg har ikke hørt noe fra min DS siden han sendte en generisk mail i desember.
Bilen min gikk i produksjon tidlig april og har vel stått i transit i ca 4 uker nå.
Gleder meg til å fp telefon fra DS om utleveringstidspunkt!


FroggyKermit

Sitat fra: Trond.Strom på tirsdag 05. mai 2015, klokken 09:45
du har en DS som ringer deg?
jeg har ikke hørt noe fra min DS siden han sendte en generisk mail i desember.
Bilen min gikk i produksjon tidlig april og har vel stått i transit i ca 4 uker nå.
Gleder meg til å fp telefon fra DS om utleveringstidspunkt!



Ja, jeg har vel fått en fire-fem eposter og blitt oppringt. Har byttet DS underveis en gang, men begge har vært ganske kjappe til å svare på spørsmål og samtidig hatt fornuftige svar. Så langt er mitt inntrykk absolutt veldig positivt og jeg føler meg godt ivaretatt. Sist uke når bilen var nesten ferdig i produksjon sa han at han kom til å ta kontakt igjen om ca 3 uker slik vi kunne avtale dato for utlevering.
S85D juni 2015

turfsurf

Sitat fra: FroggyKermit på tirsdag 05. mai 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Trond.Strom på tirsdag 05. mai 2015, klokken 09:45
du har en DS som ringer deg?
jeg har ikke hørt noe fra min DS siden han sendte en generisk mail i desember.
Bilen min gikk i produksjon tidlig april og har vel stått i transit i ca 4 uker nå.
Gleder meg til å fp telefon fra DS om utleveringstidspunkt!



Ja, jeg har vel fått en fire-fem eposter og blitt oppringt. Har byttet DS underveis en gang, men begge har vært ganske kjappe til å svare på spørsmål og samtidig hatt fornuftige svar. Så langt er mitt inntrykk absolutt veldig positivt og jeg føler meg godt ivaretatt. Sist uke når bilen var nesten ferdig i produksjon sa han at han kom til å ta kontakt igjen om ca 3 uker slik vi kunne avtale dato for utlevering.

Way mere aktiv en min. Men jeg har alltid fått kjapt svar, og det holder for meg. Liker ikke å bli ringt ned :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Epleskreller

Fikk telefon i dag, har bestilt bil til august.  Fikk valget mellom å beholde den i "gammel" blå og få bilen tidligere (alternativt at de lagret den), eller velge ny farge. Så da tror jeg jammen at jeg velger titan-fargen :-D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

largrone

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 05. mai 2015, klokken 10:50
Sitat fra: FroggyKermit på tirsdag 05. mai 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Trond.Strom på tirsdag 05. mai 2015, klokken 09:45
du har en DS som ringer deg?
jeg har ikke hørt noe fra min DS siden han sendte en generisk mail i desember.
Bilen min gikk i produksjon tidlig april og har vel stått i transit i ca 4 uker nå.
Gleder meg til å fp telefon fra DS om utleveringstidspunkt!



Ja, jeg har vel fått en fire-fem eposter og blitt oppringt. Har byttet DS underveis en gang, men begge har vært ganske kjappe til å svare på spørsmål og samtidig hatt fornuftige svar. Så langt er mitt inntrykk absolutt veldig positivt og jeg føler meg godt ivaretatt. Sist uke når bilen var nesten ferdig i produksjon sa han at han kom til å ta kontakt igjen om ca 3 uker slik vi kunne avtale dato for utlevering.

Way mere aktiv en min. Men jeg har alltid fått kjapt svar, og det holder for meg. Liker ikke å bli ringt ned :)
Jeg fikk den første statusmailen rett etter bestillingen, hvor de lover oppdateringer og ny kontakt rundt det tidspunktet som bilen skulle produseres. Jeg hørte ikke noe da. Nå går jeg og venter på beskjed om når bilen kan utleveres, men hører ingen ting.

Jeg har også sendt mail til han for godt over en uke siden uten å få svar, og i går kl 15.30 pratet jeg med telefonsvareren hos Tesla Norge. En hyggelig kar ringte meg faktisk tilbake i dag, men det var ikke min DS. Han skulle sende DS en mail og få han til å ringe meg i dag, men det ser ikke ut til at han svarer på intern mail heller... Og på MyTesla står det fortsatt utlevering sen mai, men han antydet juni. Tålmodighetsprøve...
Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

Bushy

igår fikk jeg faktisk bilen min:D så det var jo ålreit.
men under overtagelsen. så hadde ds på lyd på tlf. bare en svak bling pr epost....
og vis alle de blinga var fra kunder som ønsket info.... da skjønner jeg nesten at jeg slet litt med svar noen ganger. for på de 20 min. må det da ha plinga minst 30 ganger og.
S75D sept. 17

tonl

Sitat fra: Bushy på onsdag 06. mai 2015, klokken 22:52
igår fikk jeg faktisk bilen min:D så det var jo ålreit.
men under overtagelsen. så hadde ds på lyd på tlf. bare en svak bling pr epost....
og vis alle de blinga var fra kunder som ønsket info.... da skjønner jeg nesten at jeg slet litt med svar noen ganger. for på de 20 min. må det da ha plinga minst 30 ganger og.

Gratulerer med nybil  ;) sa dem hvorfor det ble forsinket levering?

Bushy

forklaringen over tlf. var at dem hadde funnet en feilkode i systemet. han kjente ikke til hva slags feilkode det var. men det kunne bare være noe oppdaterings tull. eller for eks. at usa hadde lagt inn en feilkode for at dem ikke hadde rukket og gjort bilen helt ferdig før båten skulle dra. så utleveringstedet måtte ta siste. kunne være for eks. dobbellader som manglet...

meeen. dette ville jeg jo vite. men da dagen kom, fløg jeg bare rundt bilen. og hoppet inn med nøklene:D alt fungerer fint. så nå tror jeg det får være det samme:D vil ikke vite:P

S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA